היזם שהגיע במהירות לחשיפה למיליארד משתמשים בחודש
גיל דודקביץ' התחיל מהעברת רשתות טלוויזיה משיטת שידור אנלוגית ודיגיטלית, ומשם עבר, דרך קרן הון-סיכון וטיול באוסטרליה, להקמת StartApp, שמספקת שירותי מוניטיזציה למפתחי אפליקציות ● איך הוא עשה זאת?
בסוף שנות ה-90' עבד גיל דודקביץ' כיועץ לרשתות טלוויזיה שרצו לעבור משידורים אנלוגיים לדיגיטליים. אחד האנשים שאיתם עבד היה פרופסור בעולם הטלוויזיה הדיגיטלית באחת האוניברסיטאות הטובות בארצות הברית. השניים ראו הזדמנות אדירה בכך שממשלת ארצות הברית הכריחה אז את רשתות הטלוויזיה לעבור משידור אנלוגי לדיגיטלי. בעקבות זאת, הם החליטו להקים חברה בשם MyDTV, שפיתחה מדריך שידורים והמלצות לתכנים לטלוויזיה דיגיטלית. כעבור שש שנים נמכרה החברה בהפסד למשקיעים.
אחרי מכירת MyDTV הצטרף דודקביץ' כמנכ"ל ל-SweetIM – חברה של חמישה אנשים מוכשרים ועם מוצר עובד, אבל עם 0 הכנסות. מהר מאוד לאחר הצטרפותו הציגה החברה צמיחה מהירה והגיעה לרווחיות. SweetIM זכתה להיות ה-"כוכב העולה" (Rising Star) של דלויט (Deloitte) בישראל ואפילו קיבלה הצעות לרכישתה. למרות זאת, אחרי שלוש שנים שם, החליט דודקביץ' לצאת לדרך חדשה כדי להקים משהו משלו, משהו הרבה יותר גדול.
אחרי שעזב את SweetIM נסע אורחי בטור הנוכחי לאוסטרליה, לטיול של כמה חודשים בקראוון עם אשתו והילדים. כשחזר, מונה ליזם הבית ב-Cedar, קרן הון-סיכון ישראלית שמשקיעה בשלבי Seed. אחרי זמן קצר שם הבין דודקביץ' שהוא רוצה לעשות משהו בעולם המובייל, כיוון שזה היה תחום שהתחיל לתפוס נתח שוק מטורף, שהזכיר לו את עליית האינטרנט בשנת 2000. הוא החליט לפתח פלטפורמה שתאפשר למפתחים לבצע מוניטיזציה לאפליקציות שלהם. לחברה שהקים קרא StartApp.
עם גיוס של 5.5 מיליון דולר בלבד בתחילת דרכה, הצליחה StartApp לצמוח במהירות, לספק שירותים למאות אלפי אפליקציות שונות ודרך זה להגיע למיליארד משתמשים בחודש. החברה מממנת את פעילותה מזה מספר שנים ומונה כיום כ-180 עובדים. ב-2016 היא נבחרה לחברה שצמחה הכי הרבה בארצות הברית ברשימת Deloitte Fast 500 ולחברת התוכנה הצומחת ביותר ב-Inc 5000.
בראיון מספר דודקביץ' על הניסיון הרב שלו בתחום היזמות, על StartApp ומה היא עשתה – ועדיין עושה – כדי להגיע לחשיפה של מיליארד משתמשים בחודש.
לראיון המלא בפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.
תגובות
(0)