אסף גל מונה לסמנכ"ל מערכות המידע של תנובה

גל ייכנס לתפקיד בחודש אוקטובר הקרוב ● הוא יחליף את יובל צעירי, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות

אסף גל, מנמ"ר טבע. צילום: יח"צ

אסף גל מונה לתפקיד סמנכ"ל מערכות מידע של קבוצת תנובה. דירקטוריון הקבוצה אישר היום (ג') את מינויו של גל לתפקיד. גל ייכנס לתפקיד בחודש אוקטובר הקרוב. הוא יחליף את יובל צעירי, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות.

גל, בן 48, פועל בתעשיית ה-IT זה שני עשורים. במסגרת תפקידו כמנהל בכיר בטבע, הוא ניהל את מערכות המידע הפיננסיות הגלובליות של החברה. בארבע השנים האחרונות הוביל את תכנית החלפת כל מערכות המידע בטבע והעברתן לפלטפורמת סאפ (SAP) אחודה. התכנית הוטמעה ב-60 מדינות וב-74 מפעלים. גל הוא רואה חשבון מוסמך, בוגר כלכלה וחשבונאות מטעם אוניברסיטת תל אביב.

כניסתו של גל לתפקיד מתבצעת במקביל למהלך אסטרטגי של תנובה בתחום המחשוב: אחת ההחלטות הראשונות שגל יצטרך לקבל עם כניסתו לתפקיד היא ההכרעה איזו פלטפורמת ERP תיושם על ידי החברה – אורקל (Oracle) או סאפ.

אייל מליס, מנכ"ל תנובה, אמר כי "אני שמח על הצטרפותו של גל להנהלת תנובה ובטוח ביכולתו לתרום תרומה משמעותית בהובלת החברה לצמיחה. גל מביא אתו ניסיון עשיר במיוחד בתחום מערכות המידע שהוא אסטרטגי עבורנו".

גל אמר כי "אני מודה למליס על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את אחד מתהליכי השינוי המהותיים ביותר בתנובה. תוכנית זו הינה אתגר משמעותי עבורי ועבור תנובה. ניסיון העבר סיפק לי את הכלים המתאימים להוביל את השינוי בצורה מוצלחת".

במאי השנה, צעירי, ששימש סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות וחבר הנהלת תנובה, הודיע על סיום תפקידו בקיץ הקרוב, לאחר ארבע שנים. צעירי החליט לפרוש כדי להקדיש את מלוא הזמן ליזמות, ניהול וסיוע לסטארט-אפים, כולל חברה אחת שהוא מושקע ופעיל בה.

צעירי הגיע לתנובה ב-2013 והוא החליף את המנמ"ר הוותיק יעקב רבינוביץ', שעבד בתנובה 32 שנים ברציפות. תפקידו האחרון של צעירי בטרם עבר לתנובה היה סמנכ"ל באמדוקס, שם היה אחראי על פעילות ההטמעה של החברה ולפני כן שימש כמנמ"ר שלה.

הפרויקט המרכזי בו עסק צעירי בארבע השנים שבהן היה בתפקיד, הוא היערכות החברה לקראת הטמעת מערכת ERP. רוב המערכות בתנובה הן מערכות מורשת, Legacy, שנבנו בפיתוח עצמי. נעשתה עבודה מקיפה, שבסופה הצליחו צעירי ואנשי ה-IT שלו לשכנע את הנהלת החברה לאשר להם לצאת לפרויקט ERP רוחבי, שיקיף את כל מערכות הליבה שלה", אמר.

מחליפו של צעירי יצטרך לנהל את תהליך הבחירה ביצרן ה-ERP ואת הפרויקט הענק, שצפוי להימשך כמה שנים.

מערכת חדשה בקונצרן ותיק

תנובה היא קונצרן מזון ותיק, שהוקם ב-1926 על ידי אנשי העליות השנייה והשלישית. עד 2014 הייתה החברה בבעלות איגוד המשקים והקיבוצים. לפני שלוש שנים נמכרה השליטה בה לקונצרן הסיני ברייט פוד (Bright Food) תמורת 8.6 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים, מתוכם כמה מאות באגף מערכות המידע והטכנולוגיה. היא פעילה בתחומי החלב, הביצים והבשר, ויש לה אחזקות במפעלי מזון אחרים בישראל.

בהובלת הבעלים החדשים, חברת המזון הענקית מצויה בעיצומה של תוכנית התייעלות וארגון מחדש, שנועדה לשפר את תוצאותיה העסקיות ולאפשר לה להתמודד טוב יותר בעולמות שבהם היא מתמודדת מול מתחרותיה. פרויקט ה-ERP הוא אחד המנועים העיקריים שאמורים לסייע למנכ"ל, מליס, במימוש התוכניות שבעלי תנובה ומנהליה בחברה הסינית הטילו עליו.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    טבע היא לא בדיוק מופת של ניהול מערכות ERP. למעשה, כישלון מתמשך של עשרות שנים. נקווה, לטובת תנובה, שגל למד מהטעויות...

  2. אחד שיודע

    בהצלחה לאסף גל בהצלחה ליובל צעירי כדאי לשאול את השאלה המתבקשת מי אחראי לכך שהקונצרן השקיע משאבים אדירים בהטמעת מערכת אורקל ובהיערכות להרחבת הטמעתה במודולים נוספים וכעת מעלה את השאלה שיש לבחון בין אורקל לבין סאפ...... זה הזוי...... נושאת המטוסים מתנהלת בתמרונים תזזיתיים שלא מתאימים אפילו לסירת גומי ספינה אימתנית שמונהגת בהיסטריה עלולה לשקוע........חבל על העובדים המסורים

  3. דן וינר

    מבקש לברר לקבל הטלפון של-אסף גל/ תנובה-רמת השרון

  4. רון ו

    אסף גל מינוי מצויין - איש מקצוע משכמו ומעלה ומעל לכל בן אדם. אין ספק שאסף הוא הבן אדם המתאים להכנס לנעליים הגדולות של יובל צעירי

אירועים קרובים