מדוע איגוד קרנות ההון סיכון האמריקני נזף בממשל טראמפ?

בשורה לא משמחת לכל מי שתכנן לנצל את חוק היזמים הבינלאומי שיצר ממשל אובמה ● החקיקה הייתה אמורה להיכנס לתוקף החל מהחודש, אך ממשל טראמפ מעכב אותה

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

חוק היזמים הבינלאומי (International Entrepreneur Rule) הוא מיזם מימיו האחרונים של ממשל אובמה, שנועד לאפשר ליזמים עולים מוכשרים להישאר בארצות הברית ולפתח בה את החברות שלהם.

מדובר למעשה על מעין חלופה לוויזת סטארט-אפ שמטרתה לבסס את תעשיית הסטארט-אפ במדינה. על פי התכנון, תקופת השנתיים וחצי הייעודית, שבמהלכה יתאפשר למהגרים להישאר בארצות הברית, תאושר בהתבסס על יכולתם ליצור מקומות עבודה בארצות הברית.

בזמנו נטען כי ארצות הברית מאמינה שלפחות 3,000 אנשים עשויים לנצל את התכנית החדשה מדי שנה.

אלא שהשבוע נודע כי ממשל טראמפ מעכב את מועד כניסת החוק לתוקף, באמצעות בקשה לתגובות פומביות על הצעה לבטל את החוק לחלוטין.

"ההכרזה של היום מאכזבת מאוד ומייצגת אי-הבנה יסודית של התפקיד הקריטי שמשחקים יזמים מהגרים בגידול הדור הבא של החברות האמריקניות", אמר בובי פרנקלין, נשיא ומנכ"ל איגוד קרנות ההון סיכון האמריקני, ה-NVCA, בהצהרה.

ממשיכים לחנך את ממשל טראמפ

"בתקופה שבה מדינות ברחבי העולם עושות כל שביכולתן בכדי למשוך ולשמר אנשים מוכשרים כך שיגיעו לחופיהן בכדי לבנות ולהצמיח חברות חדשניות, ממשל טראמפ מאותת על כוונתו לעשות בדיוק את ההפך. למרות הנסיגה הזו, NVCA תמשיך לחנך את ממשל טראמפ על התפקיד החשוב שיזמים מהגרים משחקים בהצמחת הכלכלה שלנו, תוך המלצה על יישום מלא של החוק", אמר פרנקלין.

קולות רבים אחרים מביעים כעת תרעומת בארצות הברית כנגד התנהלות הממשל הנוכחי בנושא. סטיב קייס, מייסד שותף של AOL ופעיל ותיק למען הבאת יותר משרות היי-טק אל ארצות הברית, בחר בטוויטר (Twitter) כדי להתרעם על העיכוב הנוכחי וצייץ כי "חשוב לציין כי המהגרים כבר יצרו ערך עצום עבור ארצות הברית. בהחלט, יותר ממחצית מהסטארט-אפים ששווים מיליארד דולר או יותר הושקו על ידי מייסדים שהם מהגרים".

מעמד parole מחכה לעזרתם של צוקרברג וקוק

העבודה של ה-NVCA על חוק היזמים בינלאומי החלה באוקטובר האחרון, כשהארגון עשה ככל שביכולתו על מנת להבטיח שהחוק יסתיים לפני תום עידן אובמה. במסגרת החוק החדש אמור היה להתרחב המעמד המכונה בשם מעמד Parole, שניתן כיום בעיקר למהגרים הזקוקים לאשרת עבודה בתחום הרפואי או ההומניטרי, גם ליזמים.

שירותי האזרחות וההגירה האמריקנים סיימו לנסח את החוק ימים ספורים בלבד לפני החלפת הממשל, ופרסמו אותם אצל הרשם הפדרלי. התיקון שמהווה חלופה לוויזת סטארט-אפ היה אמור להיכנס לתוקפו בדיוק חצי שנה לאחר מכן, ב-17 ביולי.

לפי הדיווחים ה-NVCA מנסה לעבוד עם ממשל טראמפ על החקיקה מאז. בחודש שעבר זימן הארגון כמה יזמים ומשקיעים לבית הלבן, במהלך פסגת הטכנולוגיה שנערכה במקום, בכדי להעניק דחיפה נוספת לחוק.

פרנקלין עצמו אף פרסם מאמר דעה ב-TechCrunch ובו פירט את הסיבה לצורך בשימור חוק היזמים הבינלאומי. אך כרגע מסתמן שכל המאמצים היו לשווא.

עם זאת, פרשנים טוענים שהדברים עשויים לקבל תפנית אם קברניטי חברות ההיי-טק המובילות במדינה, כמו למשל מארק צוקרברג מפייסבוק (Facebook) או טים קוק מאפל (Apple), יחליטו לעצור את התנהלותם הדיפלומטית מול ממשל טראמפ ולהכניס את כובד משקלם למשוואה, כשהם לוחצים על הממשל לאמץ את החקיקה בכל זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים