באילו חברות נוספות בוטל איסור העלאת מחשב נייד לטיסות לארה"ב?

325 אלף נוסעים ביום, שמשתמשים בשירותיהן של 180 חברות תעופה מ-280 שדות תעופה ברחבי העולם יושפעו מהסרת האיסור שהטילה ארצות הברית, וזאת עקב קבלת הסדרי בטיחות חדשים שהנהיגה המעצמה

טסים וגולשים - אבל בינתיים לא בחברות ישראליות. אילוסטרציה: kasto/BigStock

חברות התעופה Royal Jordanian ו-Kuwait Airways, מהחברות המובילות במזרח התיכון, נפטרו מהאיסור שהטילה עליהן ארצות הברית להעלאת מחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים גדולים אחרים לטיסותיהן אליה. חברות התעופה הירדנית והכווייתית מצטרפות לחברות מזרח תיכוניות אחרות, שהודיעו בשבוע שעבר על הסרת האיסור.

מאז מרץ האחרון אסרה ארצות הברית על נוסעים – במטוסים שיצאו לטיסות ישירות אליה משמונה מדינות שבהן רוב מוסלמי – לעלות עם מחשבים ניידים לתא הנוסעים, וזאת מפאת החשש שפצצות עלולות להיות מוטמנות במחשבים.

בשבוע שעבר הודיעו חברת התעופה Emirates, אשר טסה לארצות הברית מדובאי, וחברת התעופה הטורקית Turkish Airlines, כי האיסור הזה פג, לאחר שפעלו עם הרשויות בארצות הברית בכדי לעמוד בכללי אבטחה חדשים.

הדברים מגיעים לאחר הודעת משרד ההגנה האמריקני משבוע שעבר כי חברות התעופה צריכות ליישם טכנולוגיות דימות מתוחכמות בעבור בדיקות רנטגן ואולטרסאונד של מכשירים נישאים, או להמשיך לאסור על הנוסעים להעלות את המכשור האלקטרוני למטוס.

לפי דיווחים, בדיקות האבטחה בשדות התעופה של דובאי, איסטנבול ואבו דאבי החלו מיישמות את שיטות הבידוק החדישות וההדוקות יותר.

יישמו את אמצעי האבטחה המשופרים הנדרשים

Royal Jordanian, אשר טסה לניו יורק, לשיקגו ולדטרויט מעמאן שבירדן, הסירה את האיסור לאחר שננקטו צעדים ביטחוניים חדשים לטיסות האמריקניות, כך בישר נשיא חברת התעופה, סטפן פיכלר, בהצהרה שהתפרסמה אתמול (א').

גם Kuwait Airways הלאומית של כוויית, המטיסה מכוויית לניו יורק דרך אירלנד, אמרה כי האיסור הוסר לאחר שפקידים אמריקנים בחנו את אמצעי האבטחה בטיסותיה. דובר משרד התחבורה של ארצות הברית, מייק אינגלנד, הודיע בדוא"ל כי האיסור הוסר לאחר שחברת התעופה "יישמה את אמצעי האבטחה המשופרים הנדרשים".

צעדי האבטחה החדשים שהנהיגה ארצות הברית, אשר ייכנסו לתוקף מלא בתוך שלושה שבועות מההודעה של המדינה שנמסרה ב-29 ביוני, ישפיעו על 325 אלף נוסעים ביום, שמשתמשים בשירותיהן של 180 חברות תעופה מ-280 שדות תעופה ברחבי העולם, כך על פי מחלקת הביטחון הלאומי של ארצות הברית.

Saudi Arabian Airlines הודיעה כי היא צופה שהאיסור יוסר בטיסות מג'דה ומריאד עד ה-19 ביולי.

החברה המרוקנית Royal Air Maroc סבורה גם היא שניתן יהיה לצאת לטיסות מנמל התעופה הבינלאומי של מוחמד ה-5 שבקזבלנקה עם לפטופים מה-19 ביולי, כך אמר בכיר במשרד התעופה האמריקני לרויטרס (Reuters).

חברות תעופה שלא עומדות בדרישות החדשות עדיין יכולות לעמוד בפני הגבלת הכנסת מכשירים אלקטרוניים גדולים אל תא הנוסעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים