מכרז ממשלתי ענק להפעלת מרכזי הדרכה לאוריינות דיגיטלית

היקף המכרז הוא 187.5 מיליון שקלים – 37.5 מיליון מדי שנה בחמש השנים הקרובות ● הזוכה בו יפעיל שבעה מרכזי אוריינות דיגיטלית חדשים ויציע קורסים בתחום, לקידום אוכלוסיות מוחלשות

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: ניב קנטור

משרד המדע והטכנולוגיה יוצא במכרז ענק להפעלת שבעה מרכזי הדרכה חדשים לאוריינות דיגיטלית בכל רחבי הארץ. המכרז הוא לחמש שנים והיקפו המוערך עומד על 187.5 מיליון שקלים – 37.5 מיליון בכל שנה.

המרכגזים החדשים יצטרפו ל-30 המרכזים שכבר קיימים, כאשר מטרת כולם היא לספק הדרכה ללא תשלום לאזרחים בנושאים כמו הפעלת המחשב האישי, עבודה עם יישומים משרדיים, פיתוח אתרים ואפילו רובוטיקה. המרכזים פועלים בעיקר בפריפריה ומיועדים לכלל המגזרים.

הגופים שאליהם פונה המכרז הם בעיקר חברות גדולות בתחום ההדרכה. המציעים נדרשים להוכיח מחזור כספי של 15 מיליון שקלים בשנה והפעלת 150 קורסים ל-10 גופים שונים. בשלב הראשון יפעיל הזוכה את המרכזים החדשים ומרכזים מרחביים, כאשר בשלב השני תיבחן האפשרות להפעלת כל המרכזים, כולל אלה הקיימים.

הגוף הזוכה יידרש להפעיל במסגרת המרכזים החדשים את סביבת קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית. כל התכנים של הקורסים יהיו זמינים לציבור הרחב ובעתיד, הלימודים בכיתות יועברו אף באמצעות המערכת של המיזם. מדובר בקורסים לשימוש באינטרנט, עיבוד תמלילים, עריכת מצגות, שימוש בגיליון אלקטרוני, בניית אתרים, שימוש בכלי מדיה אונליין.

בנוסף, יידרש המפעיל ללמד שימוש בקוד פתוח, הדרכה על תוכנות, פיתוח ב-HTML5, תכנות בסביבת Arduino ופיתוח אפליקציות לאנדרואיד (Android).

יצוין שבפעם הראשונה במכרז ממשלתי יקבלו המציעים ניקוד להצעותיהם על פי התייחסות ל-"פדגוגיה רגישת מגדר". המטרה היא לוודא הנגשה אפקטיבית של התכנים הן לנשים והן לגברים. שינוי זה הוא חלק מהפעילות של המועצה לקידום נשים במדע, בראשות פרופ' נאוה רצון.

השימוש באינטרנט בישראל בקרב אוכלוסיות מוחלשות – נמוך

על פי נתוני ה-OECD, היקף השימוש באינטרנט בישראל בקרב אוכלוסיות מוחלשות נמוך יחסית לשאר האוכלוסיה: רק 80% מבעלי ההכנסה הנמוכה גולשים ברשת, לעומת 93% בקרב בעלי הכנסה גבוהה. ישראל נמצאת במקום נמוך גם בכל הקשור לשימוש ברכישות אונליין ובבנקאות דיגיטלית, בהשוואה לשאר מדינות הארגון. רק 32% מהישראלים קונים ברשת, אל מול ממוצע של 50%, ורק 39% משתמשים בבנקאות דיגיטלית, לעומת 60%.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר עם פרסום המכרז כי "הנגשת המדע והידע לכלל הציבור היא מטרת המשרד. הפעלת מרכזי אוריינות דיגיטלית נוספים תאפשר לאזרחים בכל רחבי המדינה ללמוד, להתקדם ולקחת חלק בהצלחה של מדינת ישראל – מדינת המדע וההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים