קוסמטיקה בקליק: גם קניות הביוטי עוברות לאונליין

שוק המכירות אונליין של מוצרי ביוטי בישראל גדל מהשנה שעברה בכ-40% והוא עומד על 120 מיליון שקלים - כך אמרה מיכל גייטו אלבז, המייסדת, המנכ"לית והבעלים של אתר הביוטי Guilty

מיכל גייטו אלבז, המייסדת, המנכ"לית והבעלים של Guilty. צילום: בן אומנסקי

האם הקניות בתחום הביוטי בישראל מסמנות את מה שמתרחש בארצות הברית בתחום הקניות בכלל? באחרונה מתפרסמות באמצעי התקשורת כתבות רבות על הירידה בקניות בחנויות הפיזיות ועל סגירת קניונים רבים בארצות הברית בשל מעבר הצרכנים לקניות אונליין. רמז לכך שזו המגמה גם בישראל אפשר לראות בנתונים שמסרה מיכל גייטו אלבז, המייסדת, המנכ"לית והבעלים של אתר הביוטי Guilty, במסיבת עיתונאים שהחברה קיימה באחרונה.

לדברי גייטו אלבז, שוק הביוטי בישראל מוערך בשני מיליארד שקלים, כשמתוכם 120 מיליון הם קניות אונליין. מהשנה שעברה גדל שוק המכירות ברשת בתחום בישראל בכ-40% והחברה צופה שעד סוף השנה הנוכחית, פעילות האתר שלה והמכירות יצמחו בכ-50%. גייטו אלבז ציינה סקר שערכה eBay ישראל, שלפיו הרכישות אונליין של הישראלים בקטגוריית הקוסמטיקה הולכת וצומחת בעשרות אחוזים בשנה.

היא ציינה כי גורמים חשובים שתורמים לצמיחה בקניות אונליין בכלל ובתחום הביוטי בפרט הם דור המילניום, שנולד לעידן הדיגיטלי, עם הרגלי צריכה חדשים וללא גבולות פיזיים; הבילוי ברשתות החברתיות, שהכפיל את עצמו מאז 2006 ועמד ב-2016 על 5.6 שעות מדי יום; והטכנולוגיה, שמאפשרת חוויית לקוח נעימה ופשוטה.

גייטו אלבז ציינה כי לאתר יש יותר מ-100 אלף כניסות בחודש, מתוכן 70 אלף משתמשים ייחודיים. פלח השוק העיקרי של האתר הוא נשים בגילאי 24-35 וכל אחד מהקונים רוכש בממוצע 3.1 פריטים, במחיר כולל של כ-270 שקלים.

על פי נתוני SimilarWeb, אתר Guilty הוא אתר הביוטי המוביל בישראל בתחום הרכישות ברשת של מוצרי טיפוח, איפור ויופי. האתר מציע יותר מ-100 מותגי קוסמטיקה וביוטי ישראליים ובינלאומיים, ולמעלה מ-1,500 מוצרים שונים.

יופי של חדשנות טכנולוגית

מתוך מודעות למתרחש בתחום הקניות אונליין, משקיעים בעלי האתר – גייטו אלבז, שרגא זליג ודוד לנדאו – בשיפור חוויית הקנייה והשירות, בעזרת חדשנות טכנולוגית. האתר נבנה על ידי צוות התוכנה של החברה ונתפר לצרכיה, ומלבד מוצרים לרכישה הוא מציע תכנים, סרטונים ותמונות שמעניינים במיוחד את הקהל הישראלי. עוד משתמש האתר בטכנולוגיות Big Data ובינה מלאכותית לאיסוף מידע וניתוחו, ובשירות לקוחות 24/7 בכל הערוצים שבהם משתמשים הקונים, בהם פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram) – מלבד השירות הטלפוני המסורתי. בנוסף, בקרוב מתכננת החברה שירות צ'ט בוט בפייסבוק.

מרכיב טכנולוגי ייחודי לאתר הוא סל קניות מלווה שמוצג ללקוח על הדף שבו הוא נמצא, ומאפשר חוויית רכישה מבלי לצאת ולהיכנס כל פעם לסל הקניות. בימים אלה עובד צוות התכנות של Guilty על הוספת מרכיב של מציאות רבודה, שיאפשר ללקוחות לבחון מוצרי איפור, למשל, על גבי תמונה שלהם לפני שהם מחליטים על רכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים