מנמ"רים: היכונו למהפכה

סקר מנמ"רים שערכו עמיתינו ב-InformationWeek האמריקני, מצביע על מהפכה אמיתית שתתרחש ב-2010 - ממש מעבר לפינה ● המהפכה תתבטא בכך שאותם מנמ"רים שהתרגלו בתקופת המיתון לחסוך - יצטרכו להתמקד ביצירת יתרונות עסקיים ● מבולבלים? גם המנמ"רים

שנת 2010 בפתח ועונת הסיכומים והתחזיות – בשיאה. בוב אוונס, עורך בכיר ב-InformationWeek האמריקני, ערך משאל בזק בין מספר מנמ"רים ומקבלי החלטות בשוק האמריקני, על מנת להשיב על השאלה, האם 2010 באמת תהיה שנה של מהפכה בחייהם של המנמ"רים ואיך היא תיראה?

למה מהפכה? אוונס מסביר, כי המיתון שהגיע לשיאו בשנה שעברה, גרם לסוג של תרדמת בקרב המנמ"רים. הלך הרוח היה עגום, והאווירה היתה עצובה משהו. ואז, באמצע 2009, החלו הצלילים להישמע אחרת: לפתע החלו דיבורים על התאוששות. היום כבר מדובר בתופים שרועמים וקוראים למנמ"רים להיערך לעידן החדש – עידן של תחרות חזקה בשוק ודרישות איתנות שהיו מנת חלקם בשנות השיא שעברו. המצב, מדווח אוונס, הוא שמנמ"רים חשים שב-2010 הם יצטרכו שוב לשנות אופי העבודה שלהם, או בקיצור: להיערך למהפכה.

המנמ"רים שהשתתפו במשאל אמרו, כי המהפכה תתרחש משום שהשוק דורש אותה ומשום שהיכולות של הארגונים להשקיע ב-IT טובות יותר. לדבריהם, המהפכה של 2010 תבוא לידי ביטוי בכך שארגוני IT ישאלו את עצמם כיצד לתפעל את ה-IT כעסק לכל דבר. זאת, מפני שהתקופה שתבוא לאחר המיתון תאיץ מאוד את המיקוד של עסקים בחיפוש אחר דרכים להמשיך ולהתייעל ולבדוק כל הוצאה והשקעה. זה הזמן בו יחידות IT חייבות יהיו להוכיח יעילות עסקית, כדי לשכנע את הבוסים שעליהם להמשיך ולהשקיע. ולכן, כל מנמ"ר צריך לשאול את עצמו איך הוא מוביל את המהפכה אצלו בבית.

המנמ"רים שלקחו חלק בסקר אמרו עוד, כי שנת 2010 תהיה השנה של חיפוש אחר מודלים למקורות נוספים לחדשנות, שתצעיד את הארגונים קדימה. כאן עליהם לשתף פעולה עם הספקים – להקים צוותים משותפים ולחשוב קדימה על מה צריך ומה ניתן לעשות בנידון. המנמ"רים אומרים, כי החדשנות והפיתוח סביבה אורכים זמן. הדוגמה המעשית ביותר שהם נתנו, היא פיתוח והמצאת תרופות חדשות: פרק הזמן שעלול לעבור מרגע ההחלטה לפתח ועד לייצור הסופי, הוא 17 שנים. ל-IT אין כל כך הרבה זמן, ולכן יש לפעול מיד.

היו גם כאלה שהטילו ספק בהתלהבות מהמהפכה הזו. "זה קצת לא ריאלי, כי מהפיכה שבצידה השקעות, צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהשיפור הכללי במצב העסקים עצמם – כלומר שיפור דרסטי בכלכלה. זה לא כל כך מורגש כעת", אמרו אותם מנמ"רים.

השורה התחתונה: מהפכה או לא, המנמ"רים של שנת 2010 יעבדו הרבה יותר קשה, אבל סביר להניח שגם ייהנו יותר מעבודתם. עדיף להתלבט באיזה פרויקט כדאי להשקיע קודם, מאשר להמתין במתח לגזרות הקיצוץ החדשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים