קנס ענק: גוגל תשלם לאיחוד האירופי כ-2.4 מיליארד יורו

הקנס הוטל לאחר שגוגל העדיפה בתוצאות במנוע החיפוש את שירות השוואת המחירים שלה על פני אלה של המתחרים ● אם היא לא תתקן את ההפרה בתוך 90 יום - יוטלו עליה קנסות נוספים

ככה ייעשה לחברה שפגעה בתחרות. צילום: דני מרטי, BigStock

הרשות האירופית להגבלים עסקיים הטילה על גוגל (Google) קנס בסכום עתק של 2.42 מיליארד יורו (כ-10 מיליארד שקלים) – הקנס הגדול ביותר שהרגולטור האירופי הטיל אי פעם על חברה כלשהי. הסיבה לקנס היא העדפת שירות השוואת המחירים שלה על פני שירותים של מתחרים, בכך שהציבה אותם בראש רשימת התוצאות באופן קבוע באמצעות מניפולציה שביצה באלגוריתם החיפוש שלה.

הוועדה האירופית הקציבה לחברה 90 יום כדי להפסיק את התנהלותה האנטי תחרותית, שאם לא כן ייאלץ תאגיד האם, אלפבית (Alphabet), לשלם קנסות נוספים של 5% מהמחזור הכספי היומי שלו בכל העולם.

הקנס שהוטל על גוגל מסמן את הפרק האחרון בסיבובי הקרבות המשפטיים בין האיחוד האירופי לבינה, לאחר שבע שנים. החקירה החלה בעקבות תלונות ממתחרות כמו אתרי ההמלצות Yelp ו-TripAdvisor, האתר הבריטי להשוואת מחירים Foundem וקבוצת החדשות FairSearch.

ענקית האינטרנט מתמודדת עם עוד שתי האשמות נפרדות, שקשורות לחוקי התחרות האזוריים באירופה: האחת קשורה למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד (Android) והשנייה – למוצרי הפרסום של החברה. גוגל מכחישה שפעלה באופן לא ראוי בכלל המקרים.

"מה שגוגל עשתה הוא לא חוקי לפי חוקי ההגבלים של האיחוד האירופי. היא מנעה מחברות אחרות את האפשרות להתחרות על זכויותיהן החוקיות. חשוב יותר, היא מנעה מהצרכנים באיחוד האירופי את האפשרות לקבל שירותים ויתרונות רבים של חדשנות", ציינה הנציבה האירופית להגבלים, מרגרט וסטאג'ר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים