קמפיין חדש: כך הילדים יהיו בטוחים ברשת

קבוצת הופ! ואיגוד האינטרנט הישראלי השיקו יחד קמפיין בכיכובם של אגם בוחבוט, יובל המבולבל ומיכל הקטנה ● המטרה: להעלות את המודעות של הילדים ובני הנוער - וההורים - לסכנות שאורבות להם אונליין

מיכל הקטנה ויובל המבולבל בקמפיין של איגוד האינטרנט הישראלי וקבוצת הופ!

לקראת היציאה לחופש הגדול: קבוצת הופ! ואיגוד האינטרנט הישראלי השיקו יחד קמפיין להעלאת המודעות לבטיחות ברשת בקרב ילדים והורים.

האינטרנט והרשתות החברתיות הם עולם ומלואו עבור ילדים ובני נוער, שמבלים את מרבית זמנם מול המסכים, משוחחים עם חברים, משתפים, צופים, חוקרים ולומדים, אך גם חשופים ללא מעט סכנות.

סיסמת הקמפיין היא בטוחים שאנחנו בטוחים – לא נופלים ברשת, ומטרתו לחולל שינוי משמעותי בהרגלי צריכת התכנים, על ידי העלאת המודעות בקרב ילדים, בני נוער והוריהם לגלישה אחראית ובטוחה.

הקמפיין מלווה בקליפ קצבי בכיכובה של אגם בוחבוט, שפונה לילדים ובני נוער ועוסק בשמירה על הפרטיות ובריונות אונליין. קליפ אחר, בכיכובם של יובל המבולבל ומיכל הקטנה, פונה לגילאי הגן ומתמקד במתן כלים לזהירות בעת הגלישה ודרכי התמודדות עם תוכן לא הולם.

כחלק מהקמפיין הופק גם תשדיר מידע לציבור, שפונה להורים ושמטרתו לעורר את מודעותם לסכנות הקיימות לילדים ברשת, כמו גם לחשיבות הגדולה של שיחה והנחיה נכונה. בנוסף, באתר הופ! יעלה אזור מיוחד להורים ובו מאמרים בנושאים כגון תוכנות סינון תכנים, שמירה על פרטיות הילדים, הורים כדמות לחיקוי בעולם דיגיטלי, משחקי ילדים ברשת ותוכן פוגעני אונליין.

הסכם תקשורת אינטרנט משפחתי

בין היתר, בקמפיין מוצע להורים לערוך הסכם תקשורת אינטרנט משפחתי. זהו כלי עזר להורים, שמעודד שיח פתוח בינם לבין הילדים וכולל הצעה להסכמות הדדיות שמכבדות את הצרכים והרצונות של הילד, בצורה שתגן עליו מפני הסכנות ברשת. ההסכם כולל שלוש גרסאות: לילדי הגן, לילדי בית הספר היסודי ולבני הנוער, והן יהיו פתוחות להורדה באתר.

לדברי אלונה אבט, מנכ"לית משותפת בקבוצת הופ!, "ילדים הם סוכני שינוי מרכזיים במשפחה וככל שנקדים להקנות הרגלי גלישה בטוחה, תיפרס מעליהם מטריית הגנה שתשרת אותם גם בבגרותם".

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, ציינה כי "מרחב הרשת הוא חלק מחיי כולנו, כולל של הילדים והצעירים שבינינו. מתוך הבנה שמרחב זה הוא שותף פעיל בהתפתחותם של הילדים, ברור שחשוב להתייחס לנושא כבר מהגיל הרך. הרשת מהווה פלטפורמה ללמידה, משחק, ואתגרים עבור הילדים, וכמו בכל תהליך למידה, חשובה הדרך שבה הם יחוו את העולם המגוון הזה. הגדרת היתרונות בצד התמודדות עם האתגרים, הצבת הגבולות בצד חשיפה לחוויות, הסכמה על שפה, כתובת לילד במקרים בעייתיים והגנות – כל אלה מצויים בבסיס השימוש המושכל ויהפכו בהתבגרותו של הילד לטבע שני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים