מהם יתרונות הענן לעולם ה-Big Data?

"הענן הוא הדרך היעילה ביותר להשיג את המרב מהכמות הענקית של הנתונים", כך אמר צבי ברונר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מלם תים

צבי ברונר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מלם תים. צילום: ניב קנטור

"רבים הופכים בימים אלה להיות 'נמרים של Big Data' וכדי להשיג את המטרה הזאת, עוברים לענן, כי אין אפשרות אחרת. הענן הוא הדרך היעילה ביותר להשיג את המרב מהכמות הענקית של הנתונים", כך אמר צבי ברונר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מלם תים.

ברונר דיבר בכנס BI & Big Data של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ב') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מנחה הכנס היה אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

לדברי ברונר, "כדי לפתח נוסחה מתאימה לחיזוי על בסיס הנתונים, אין ברירה אלא לעבוד בענן, ללמד את המכונה איך לנתח את הנתונים ורק אחר כך להגיע למסקנה".

הוא דיבר על המאפיינים של ה-Big Data וציין כי הוא "דורש תשתית חומרה אדירה שצריך להקים אותה מראש, עם המון עבודה ושרתים. כמו כן, דרושים כלים מיוחדים – והם מתחדשים כל הזמן, למידה עמוקה ופיזור גיאוגרפי, כדי להיות נגישים למידע וללקוחות".

אילן נימני, מנהל אזורי RCEE וישראל ב-ורטיקה. צילופ: ניב קנטור

אילן נימני, מנהל אזורי RCEE וישראל ב-ורטיקה. צילופ: ניב קנטור

"אנחנו רואים כיום תהליך של מעבר מ-Big Data ל-Streaming Data, ללימודי מכונה. זה דורש מידע רב ומסוגים שונים. כמו כן, העננים עברו לפלטפורמות מנוהלות, שנותנות שירותים עם קיבולת רבה, ואין צורך בשרתים כדי לעבוד ב-Big Data בענן. יש בענן כלים נהדרים שעושים את העבודה, כמו Azure של מיקרוסופט (Microsoft)", אמר ברונר.

הוא ציין כי לחטיבת הענן של מלם תים יש שורה של מוצרים בתחום, שנותנים פתרון מקצה לקצה.

"ה-IoT יעשה למכשירים את מה שהסלולר עשה לאנשים"

אילן נימני, מנהל אזורי RCEE וישראל ב-ורטיקה, דיבר על המושג Preality – הלחם של המילים Prediction (חיזוי) ו-Reality (מציאות). או, בקיצור, לחזות את ההווה. "אנחנו הולכים לחיזוי ההווה, זו מילת הבאזזז הבאה. לדעת מה היה בעבר זה בסדר, אבל לחזות – זאת הבעיה", אמר.

"מדברים על Big Data כי הוא משפיע על כל התחומים והמגזרים: ביטחון, בריאות, טכנולוגיה ועוד", הוסיף נימני. ":הוא מתעסק בפרטים וזה חלק מאוד חשוב, העתיד שלנו, לאן אנחנו הולכים. אם נדע לחזות את הכיוון אבל גם מה קורה כיום, נוכל לחזות את ההווה. יש חברות רבות שעושות את זה ומרוויחות מזה הרבה כסף".

אלי גולדפרב, סמנכ"ל המכירות והמוצרים של SIT. צילום: ניב קנטור

אלי גולדפרב, סמנכ"ל המכירות והמוצרים של SIT. צילום: ניב קנטור

הוא ציין את הפתרון שמציעה ורטיקה לחיזוי ההווה ואמר שבין לקוחותיה נמנות חברות שעוסקות בתחום התוכן, כמו אאוטבריין (Outbrain), פייסבוק (Facebook) וטאבולה (Taboola).

נימני דיבר גם על האינטרנט של הדברים, שלדבריו "יעשה למכשירים מה שהסלולר עשה לאנשים. הרבה אנשים יושבים בכל מיני מקומות ובונים אפליקציות שיישבו על האינטרנט של הדברים. התחום הזה קורם עור וגידים, וימשיך בכך".

עמית ישעיהו, יועץ ל-Tableau ו-Alteryx ב-SIT. צילום: ניב קנטור

עמית ישעיהו, יועץ ל-Tableau ו-Alteryx ב-SIT. צילום: ניב קנטור

כן דיברו בכנס אלי גולדפרב, סמנכ"ל המכירות והמוצרים של SIT, ועמית ישעיהו, יועץ ל-Tableau ו-Alteryx בחברה. השניים הציגו את כלי Alteryx, שמיועד לאנליסטים שצריכים לתת תשובות בזמן אמת או בקרוב לכך.

לדבריהם, מדובר בפלטפורמה לניתוח מידע שמטרתה היא שהמשתמש יוכל לבצע את התהליך בשירות עצמי. הם ציינו שהפלטפורמה מאפשרת לרכז את המידע מהמקורות השונים במקום אחד, שבו אפשר להמשיך ולנתח אותו, ולקבל כתוצאה מכך החלטות מושכלות וחכמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים