השבוע: Waze תכוון את תושבי רמת גן בתרגול רעידת האדמה

החברה פיתחה, יחד עם העירייה, פיצ'ר שיראה לתושבים שישתתפו בתרגיל פיקוד העורף להיכן להגיע על מנת להסתכן כמה שפחות

שלא נדע. צילום אילוסטרציה: KeongDaGreat, BigStock

תושבי רמת גן שישתתפו בתרגיל השנתי שעורך השבוע פיקוד העורף, כהיערכות לרעידת אדמה, יוכלו לאתר את המקום הקרוב ביותר אליו הם יכולים להתפנות בסיוע אפליקציה חדשה של Waze, שפותחה בשיתוף העירייה.

במסגרת התרגיל הכלל ארצי, שברמת גן ייערך בפארק הלאומי, יפתחו המשתתפים את האפליקציה ויראו אייקון חדש בצורת עיגול אדום, ובתוכו שתי ידיים אוחזות לב, שימחיש לאיזה שטח פתוח ("נקודות התאספות") עליהם להתפנות כדי להיחשף למה שפחות סכנה. באירוע אמת, התושבים יקבלו בנוסף פוש לסלולר עם הפרטים הרלוונטיים.

בתרגיל ישתתפו בנוסף רשות החירום הלאומית (רח"ל), משטרת ישראל, צה"ל (ובפרט פיקוד העורף), משרדי הממשלה, שירותי הכבאות וההצלה, ומגן דוד אדום.

האפליקציה, שפותחה בשיתוף אגף מערכות המידע בעיריית רמת גן, בראשותו של המנמ"ר, ירון יהב, היא חלק מסדרת שיתופי פעולה ברמה המקומית שנערכים בין Waze לעירייה. במסגרת תוכנית לחילופי מידע בשם Connected Citizens פיתחו הגופים מערכת המאפשרת התראה על פקקי תנועה, שקיפות מקיפה בנוגע לתשתיות בעיר ומידע על שינויים בהסדרים המשפיעים על חיי התושבים מדי יום.

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. צילום: Oferel, מתוך ויקיפדיה

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. צילום: Oferel, מתוך ויקיפדיה

בנוסף, Waze והעירייה החלו בניטור משאיות זבל ברמת גן, כך שהנהגים בעיר ידעו בזמן אמת היכן נמצאות משאיות אלה, להימנע מכניסה לאותם רחובות ולחסוך מעצמם עיכובים מיותרים. הניטור מתבצע על ידי משדרים המשולבים במשאיות הזבל עצמן, כך שהחיווי נראה בזמן אמת, על גבי המפה.

שיתוף הפעולה – חלק מאסטרטגיית העיר החכמה ברמת גן

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, אמר ששיתוף הפעולה עם Waze הוא חלק מיישום אסטרטגיית העיר החכמה של עיריית רמת גן.

"עיר חכמה הוא מושג אותו ניתן לשמוע רבות בתקשורת והוא מתייחס ליכולת של הערים להציע יכולות אבטחה, חסכון באנרגיה וחיבור התושבים למקורות מידע. שיתוף הפעולה של עיריית רמת-גן ו- Waze מאפשר לתושבי העיר לקבל מידע בצורה מיידית – גם בזמן חירום וגם בשגרה", ציין זינגר.

נושא הערים החכמות בתחום התחבורה יידון במפגש הראשון של פורום ערים חכמות, שהוקם על ידי אנשים ומחשבים ופורום המנמ"רים ברשויות המקומיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים