בית המשפט דחה תביעה שהוגשה נגד אפל בטענה שמכרה מחשבי iMac עם צגים פגומים

התובעים טענו שאפל מכרה את המחשבים הללו ביודעה שהם פגומים לכאורה ● הם ביקשו להפוך את התביעה לייצוגית - בקשה שנדחתה על ידי בית המשפט ● עם זאת, השופט לא קבע עמדה בסוגיה עצמה, ובכך הותיר את הדלת פתוחה להגשה חוזרת של התביעה

תביעה שהוגשה לפני כשנה נגד אפל (Apple), בטענה שהחברה מכרה ביודעין, בשנת 2006, מחשבי iMac עם צגים פגומים, נדחתה.

התובע, ארם הובספיאן, ביקש להעניק לתביעה שהגיש מעמד של תביעה ייצוגית, בשם כל הקונים של המחשבים הפגומים לכאורה. אולם השופט ג'רמי פוגל מבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, קבע בשבוע שעבר שהתביעה אינה עומדת בתנאים הנדרשים כדי להעניק לה מעמד של תביעה ייצוגית. עם זאת, השופט לא קבע עמדה בסוגיה עצמה, ובכך הותיר את הדלת פתוחה להגשה חוזרת של התביעה.

הובספיאן, תושב פלורידה, טען שאפל מכרה ביודעין מחשבי iMac עם פגמים בתכנון ובייצור של הצגים. התובע רכש מחשב iMac באוקטובר 2006, ו-17 חודשים לאחר מכן החלו להופיע קווים אנכיים על גבי הצג. גם מחשבי iMac מהדור האחרון ספגו ביקורת רבה בכל הקשור לצגים.

משתמשים שרכשו מחשבי iMac עם צג בקוטר של 27 אינץ' התלוננו בפורום התמיכה של החברה על בעיות של ריצוד, סדקים וגוון צהבהב.

באפל סירבו להגיב ישירות לתלונות, אך השבוע שוחרר עדכון קושחה לתיקון בעיות בכרטיסים הגרפיים המובנים של המחשב. החברה לא ציינה באילו בעיות מדובר, אך ידוע, כי התיקון מיועד לכרטיסים הגרפיים מדגמי ATI Radeon HD 4670 ו- 4850 של AMD. החברה הודתה, כי הפעלת המחשבים בלי הצגים עלולה לגרום לריצוד או עיוות של התמונה.

לא נראה, כי הבעיות מרתיעות את הקונים: על פי נתונים של NPD Group, בחודשים אוקטובר ונובמבר נרשמה עלייה של 74% בהיקף המכירות של מחשבי אפל בארצות הברית – מרביתם מדגמי iMac.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים