"ענן זה לא רק מקום לשים נתונים – אלא דרך להפקת יותר ערך"

"הנתונים צריכים להוביל את הארגון לקבלת תובנות - דטה פלוס תובנות שווה רווח", כך אמר ניר חינסקי, מנהל פעילות Google Cloud Platform, לאזור המזה"ת ואפריקה

ניר חינסקי, מנהל בכיר בספוטאינסט. צילום: ניב קנטור

"אנו דוגלים בתפיסה לפיה מחשוב ענן זה לא רק איפה אני שם את המידע – אלא מה אני יכול לעשות עימו יותר ממה שעשיתי עימו בעבר", כך אמר ניר חינסקי, מנהל פעילות Google Cloud Platform, לאזור המזה"ת ואפריקה.

חינסקי דיבר במליאה המרכזית בכנס השנתי הראשון אותו קיימה CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת הכותרת CloudCon, והתקיים אתמול (א'), במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

הענן, אמר חינסקי, "הצטרף לשמונה מוצרים שלנו שיש להם מיליארד משתמשים ביום. גוגל ממשיכה להשקיע במפתחים ולהרחיב את הכלים שנועדו לאפשר להם להתמקד בפיתוח וליהנות מראש שקט בנוגע לכל השאר – והכול בצורה פשוטה, קלה ומהירה, ובעלויות אטרקטיביות".

הוא ציין כי המנמ"רים ניצבים בפני כמה אתגרים: "אפליקציות המתבססות על טכנולוגיות Legacy, עמודי נתונים מבודדים הפזורים בכל מקום, מענה לשלל רגולציות, ומחסור  במקצועני IT".

להתעמק בהפקת התובנות האמיתיות והחשובות

לדברי חינסקי, "גוגל לוקחת את השירותים הכי חזקים והכי אמינים באמתחתה ומספקת אותם ללקוחותיה בענן. כל שירות של גוגל שיוצא בענן משוחרר קודם כל כקוד פתוח, כדי שלקוחות יוכלו להטמיע אותו היכן שהם רוצים. המוצרים בפלטפורמת הענן הם לא חדשים, אלה שירותים פנימיים שאנחנו מאפשרים ללקוחות ליהנות מהם ולהטמיע אותם כקוד פתוח על כל פלטפורמה – או לקבלם כשירות בענן שלנו".

הוא הוסיף כי "הכלים שאנחנו מספקים למפתחים יודעים לבצע את כל התהליכים הנדרשים בצורה אוטומטית". לדבריו, בהיבט Big Data, "אנו מספקים כלים שעוזרים לארגון להתמקד בשליפת התובנות מהמידע שלהם ולא בתפעול הדרוש כדי להגיע לתובנות האלה".

על פי חינסקי, "על מנת לנתח את המידע ב-Big Data המסורתי חייבים להשתמש בכוח מחשוב רב על מנת לטפל בסקלאביליות, להתאים את המידע שיהיה אמין, לקנפג אותו ועוד. אנו מספקים את התשתית שמטפלת באופן אוטומטי בניטור, ניתוח ושיפור הביצועים, כך שהלקוח יכול להתעמק בהפקת התובנות האמיתיות והחשובות מהמידע".

הוא הוסיף כי יתרון נוסף בענן של גוגל הוא "סקלאביליות: כשארגונים עוברים לענן הם עושים זאת בצורת Lift and Shift, כלומר לוקחים בדיוק את מה שיש להם ומעבירים זאת לענן. אנו מספקים ערך מוסף נוסף – Lift and Improve. אנחנו גם מעבירים את הארגון לענן ובנוסף מספקים לו פתרונות וחידושים שלא היו לו קודם".

חינסקי סיים בציינו כי "הנתונים צריכים להוביל את הארגון לקבלת תובנות. דטה פלוס תובנות שווה רווח. הכל צריך להיות מוכוון לקבלת החלטות מושכלת, חכמה ומבוססת מידע".

לין הורביץ, מפתחת ב-Wix. צילום: ניב קנטור

לין הורביץ, מפתחת ב-Wix. צילום: ניב קנטור

לין הורביץ, מפתחת ב-Wix, הציגה סיפור לקוח. לדבריה, "אנו מאפשרים לארגונים לבנות אתרים – בלא ידע מוקדם בתחום".

היא אמרה כי אחד האתגרים שהחברה מתמודדת עימם, הוא ריבוי נתונים. "נזקקנו לתשתית שתתמודד עם היקף הדטה".

כך, סיכמה הורוביץ, "בנינו על הענן של גוגל (Google) את Wix Media Platform. זהו אוסף שירותים לאחסון, טיפול וניהול בקבצי וידיאו".

"כך למשל, יש לשף כלשהו אתר, המשמש כמקור ידע ולימוד בישול. אנו מספקים לו יכולת להעלאת קבצים, לצד יכולת למניפולציה על תמונות. הפלטפורמה כוללת כלי אשר מאפשר לעשות זאת. יש לנו וידיאו מוכן לשימוש, יש יכולת למניפולציה על תמונות ויש הרצאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים