יובל צעירי, מנמ"ר תנובה, פורש – ופונה לעולם היזמות

צעירי הודיע על סיום תפקודו לאחר ארבע שנים ● הפרויקט המרכזי שבו עסק הוא היערכות החברה להטמעת מערכת ERP ● טרם מונה לו מחליף

יובל צעירי, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות וחבר הנהלת תנובה. צילום: יח"צ

יובל צעירי, סמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות וחבר הנהלת תנובה, הודיע על סיום תפקידו בקיץ הקרוב, לאחר ארבע שנים. טרם מונה לו מחליף. לדברי צעירי, הוא החליט לפרוש כדי להקדיש את מלוא הזמן ליזמות, ניהול וסיוע לסטארט-אפים, כולל חברה אחת שהוא מושקע ופעיל בה.

"אחרי 30 שנים מרתקות בעולם ה-IT, כולל תפקידי ניהול בכירים בחברות גלובליות ענקיות, החלטתי לפנות לכיוון קצת שונה – החדשנות והיזמות", אמר צעירי. "נחשפתי לעולם הזה גם במסגרת תפקידי הנוכחי, כי בנוסף להיותי מנמ"ר תנובה, הייתי אחראי על החדשנות בחברה".

צעירי הגיע לתנובה ב-2013 והוא החליף את המנמ"ר הוותיק יעקב רבינוביץ', שעבד בתנובה 32 שנים ברציפות. תפקידו האחרון של צעירי בטרם עבר לתנובה היה סמנכ"ל באמדוקס, שם היה אחראי על פעילות ההטמעה של החברה ולפני כן שימש כמנמ"ר שלה.

לדבריו, "תנובה היא חברה שורשית, מחוברת לדברים פיזיים כמו חקלאות, קרקע ולמערכות שבסופו של דבר מייצרות מזון, ולכן הן קריטיות ביותר. זה תחום מרתק, שבו רואים את הקשר הישיר והקריטי בין מערכות מידע ומחשוב לדברים מוחשיים וחשובים".

הוא ציין כי הפרויקט המרכזי שבו עסק בארבע השנים שבהן הוא בתפקיד הוא היערכות החברה לקראת הטמעת מערכת ERP . "רוב המערכות בתנובה הן מערכות Legacy, שנבנו בפיתוח עצמי. נעשתה עבודה מקיפה, שבסופה הצלחנו לשכנע את הנהלת החברה לאשר לנו לצאת לפרויקט ERP רוחבי, שיקיף את כל מערכות הליבה שלה", אמר.

מחליפו של צעירי יצטרך לנהל את תהליך הבחירה ביצרן ה-ERP ואת הפרויקט הענק, שצפוי להימשך כמה שנים.

מערכת חדשה בקונצרן ותיק

תנובה היא קונצרן מזון ותיק, שהוקם ב-1926 על ידי אנשי העליות השנייה והשלישית. עד 2014 הייתה החברה בבעלות איגוד המשקים והקיבוצים. לפני שלוש שנים נמכרה השליטה בה לקונצרן הסיני ברייט פוד תמורת 8.6 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים, מתוכם כמה מאות באגף מערכות המידע והטכנולוגיה. היא פעילה בתחומי החלב, הביצים והבשר, ויש לה אחזקות במפעלי מזון אחרים בישראל.

בהובלת הבעלים החדשים, חברת המזון הענקית מצויה בעיצומה של תוכנית התייעלות וארגון מחדש, שנועדה לשפר את תוצאותיה העסקיות ולאפשר לה להתמודד טוב יותר בעולמות שבהם היא מתמודדת מול מתחרותיה. פרויקט ה-ERP הוא אחד המנועים העיקריים שאמורים לסייע למנכ"ל, אייל מליס, במימוש התוכניות שבעלי תנובה ומנהליה בחברה הסינית הטילו עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים