מיקרוסופט תחל להציג את דף בחירת הדפדפנים בחלונות 7, החל מינואר

בהתאם לסיכום עם הרשות האירופית להגבלים עסקיים, תחויב הענקית מרדמונד להציע לא פחות מתריסר דפדפנים לבחירה, במהלך התקנת מערכת ההפעלה החדשה שלה ● חמשת הדפדפנים הפופולריים ביותר יוצגו בתחילה, ושבעה "דפדפני נישה" נוספים יוצגו אחריהם, במסך נפרד

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

בהתאם לסיכום עם הרשות האירופית להגבלים עסקיים, תחל מיקרוסופט (Microsoft) כבר בינואר הקרוב להציע את מערכת ההפעלה הנוכחית שלה, חלונות 7 (Windows 7), עם דף מיוחד שיאפשר למתקיני המערכת לבחור את הדפדפן שבו הם מעדיפים להשתמש. בנוסף, בהתאם לדרישה האחרונה של אופרה (Opera), הדף הראשון יציג באופן אקראי את הדפדפנים משמאל לימין, ולא לפי סדר א"ב.

הדף המדובר יציג רק את חמשת הדפדפנים המובילים בשוק: אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט עצמה, פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), ספארי (Safari) של אפל (Apple), כרום (Chrome) של גוגל (Google) ואופרה. יצוין, כי נתח השוק של שלושת הדפדפנים האחרונים, ביחד, אינו קרוב אפילו לזה של פיירפוקס, נכון לנובמבר 2009.

המטרה של האיחוד האירופי היא להגדיל כמה שיותר את התחרות בשוק , ולכן, למרות שבדף הראשון יוצגו רק "חמשת הגדולים", הבחירה עבור המשתמשים תהיה רחבה הרבה יותר – בדף נוסף יוצגו עוד שבעה דפדפנים, כך שלרשות הגולשים יעמדו לא פחות מתריסר אפשרויות. שבעת הדפדפנים הנוספים נחשבים, נכון להיום, כתוכנות נישה, אבל עדיין מיקרוסופט תהיה מחויבת להציגם.

מדובר בדפדפן של AOL; בדפדפן Maxthon, שהוא למעשה דפדפן הבנוי על המנוע של אינטרנט אקספלורר, וזכה לפופולריות יחסית לפני שגרסה 2 של פיירפוקס הגיחה לשוק; בדפדפן K-Meleon, שמבוסס על מנוע התצוגה Gecko, שנמצא בשימוש גם בפיירפוקס; בדפדפן Flock, שמבוסס על קוד שפיתחה מוזילה אך משלב בתוכו הרבה תכונות ומאפיינים חברתיים; בדפדפן Browser Avant, שטוען לכתר הדפדפן המהיר ביותר ומציע גם ממשק משתמש ידידותי במיוחד; בדפדפן Selipnir היפני, שתומך בתוספים ובסקינים; ובדפדפן SlimBrowser, שהושק לאחרונה בגרסה 4.12.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים