אובר מחזקת את הבינה המלאכותית במחקר הרכב האוטונומי
ענקית שיתופי הנסיעות שוקעת בבעיות משפטיות בארצות הברית, אבל זה לא מה שיבלום את מאמצי פיתוח המכונית ללא נהג שלה, שיתוגבר כעת בקנדה
אובר (Uber) מרחיבה את מאמציה במחקרי כלי רכב אוטונומיים ומתגברת את הכוחות הפועלים במטה שלה בטורונטו, קנדה. הצוות החדש של הבינה המלאכותית יחבור ליחידה המכונה Uber Advanced Technologies Group. רייצ'ל אורטאסון, מומחית ללמידת מכונה מאוניברסיטת טורונטו, תהיה אחראית על הקבוצה החדשה.
בבלומברג (Bloomberg) דווח כי בנוסף לצוות מחקר הבינה המלאכותית החדש, תשקיע אובר חמישה מיליון דולר במכון וקטור לבינה מלאכותית – ארגון ללא מטרות רווח, המזוהה עם אוניברסיטת טורונטו.
בלי בינה מלאכותית אין אוטונומיה למכונית
בינה מלאכותית עומדת בליבת כלי הרכב האוטונומיים – זו טכנולוגיה הכרחית ובלעדיה הרעיון כולו לא ניתן ליישום. מכונית שנוהגת בכוחות עצמה אינה יכולה להתקיים רק כסדרה ענקית של פקודות שמבוססות על תרחישים ופתרונן האפשרי. היא צריכה להיות מסוגלת לתפוש את העולם המתקיים סביבה ובהתאמה להגיב על אירועים שלא תמיד ניתן לתסרט באותו אופן ולקבוע בעבורם תגובה שרירותית.
אוניברסיטת טורונטו היא מוסד שמתמקד בחקר הבינה המלאכותית. לכן, אין זה מפתיע שאובר פונה כעת, לאור המכשולים העומדים בפניה בארצות הברית, דווקא לקנדה.
מתכתשת עם גוגל ונפגעת קשות
מאמציה של הענקית לפיתוח משלה של מכוניות בנהיגה עצמית עשויים להתקדם בכמה אופנים ונתיבים, אך הם עומדים בפני בעיה גדולה במערכת המשפט האמריקנית: החברה מסובכת בבירור משפטי מול Waymo, זרוע המכוניות האוטונומיות של גוגל (Google).
באוגוסט בשנה שעברה רכשה אובר את חברת הרכב האוטונומי מסן פרנסיסקו אוטו (Otto) תמורת 680 מיליון דולר. כעת, בתביעה עמוסת רגשות, טוענת Waymo כי אנתוני לבנדובסקי, מייסד אוטו ובכיר לשעבר בגוגל, גנב את העיצוב של מערכת הנהיגה העצמית שלה.
על פי Waymo, לפני שלבנדובסקי עזב את המעבדות של גוגל, הוא הוריד 14 אלף קבצים סודיים ביותר לכונן קשיח חיצוני, כולל העיצובים הקשורים לחיישני הלידר המסייעים למכוניות האוטונומיות לראות ולהבין את העולם הסובב אותן.
כמה ימים לאחר שאובר רכשה את אוטו התפטר דיוויד דראמונד, ראש אגף פיתוח עסקי ומנהל עסקים ראשי, מחברותו במועצת המנהלים של החברה בשל ניגוד עניינים. בינתיים, עובדים בכירים נוספים עזבו את אובר, כשרשימת הנושאים שבמחלוקת הלכה ותפחה. בין העוזבים נכללים גארי מרכוס, ראש מעבדת הבינה המלאכותית של אובר, ורפי קריקוריאן, אחד המהנדסים המובילים בה בתחום המכוניות האוטונומיות. בשכירתה של אורטאסון מנסה אובר להתאושש מהנזק שגורמת לה התביעה של Waymo, כמו גם מהטענות לניהול סקסיסטי שיטתי בחברה.
השופט שמטפל בתביעת Waymo יכול להוציא צו נגד התוכנית של אובר. צו כזה אמנם לא יעצור לגמרי את הפרויקט היומרני שלה, אבל ימנע ממנה להשאיר על הכביש את הפיילוט, שכבר פועל בפנסילבניה, אריזונה וקליפורניה.
תגובות
(0)