רבי אינטראקטיב פיתחה לקשת פלטפורמה מבוססת AWS להפעלת הצופים
חברת הסטארט-אפ הישראלית רבי אינטראקטיב השיקה את פלטפורמת mako play, המאפשרת לגופי שידור ולעורכי תוכן לייצר פעילויות ומשחקים במסך שני, ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון מול התוכן הטלוויזיוני, וכן בתכנים המלווים את הצופים לפני השידור ולאחריו.
רבי אינטראקטיב מבססת את טכנולוגיית המסך השני שלה על ענן אמזון ווב סרוויסס (AWS).
חוויית המסך השני למסך הטלוויזיה שלנו הפכה ליותר פופולרית בתקופה האחרונה, זכייניות טלוויזיה ומפרסמים מחפשים איך לשלב את עולם הדיגיטל בחוויית התוכן המוצגת על המסכים שלנו. פלטפורמת mako play של קשת הוקמה כדי לספק את הצורך של הזכיינית להוביל בתחום, תוך גישור על הפער הקיים במוצרים דיגיטלים אחרים שלא פותחו מתוך הבנה מלאה של עולם התוכן הטלוויזיוני.
בעזרת הפלטפורמה ניתן לייצר ללא ידע מקדים פעילות המסונכרנת ומושפעת מהתכנים המוצגים בטלוויזיה בזמן אמת, או פעילות המלווה את התכנים לפני ואחרי השידור. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לעורכים ממשק גנרי לעצב ולהעניק חוויה שונה לכל מוצר, ובכך הופכים את הפלטפורמה למתאימה לכל פורמט ותוכנית טלוויזיה.
לתמוך במאות אלפי משתמשים בו זמנית
הפתרון משמש בין היתר, לפורמטים שונים בהם הצופים בבית משפיעים על תכני התוכנית כדוגמת "הכוכב הבא" ו"האח הגדול". הפלטפורמה שימשה גם לשעשועון "TOUCH" של עידו רוזנבלום, ששודר בקשת ואף נמכר לאחרונה על ידי קשת אינטרנשיונל לערוץ הקולומביאני, Caracol.
מכיוון שאפליקציות החברה תומכות במספר גדול של משתמשים בזמן שידור חי, זקוקה רבי אינטראקטיב לסביבה רחבה כדי לתמוך בשימושי שיא ברגע נתון, תוך שהיא נזקקת גם לטכנולוגיה שיכולה להתאים את עצמה במהירות. על מנת להשיג סקאלביליות, ביצועיות וגמישות, בחרה רבי להריץ את אפליקציות המסך השני שלה בענן של AWS.
"אנחנו יכולים לתמוך במאות אלפי משתמשים בו זמנית אשר מבצעים פעולות באפליקציה ומשחקים בהתאם לתוכן המשתנה במסך המרכזי בשידור חי. כל זאת אודות לענן של AWS", אמר גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב.
כדי להקים את הסביבה בחרה רבי אינטראקטיב לעבוד עם CloudZone, יחידת הענן של מטריקס ושותפת ייעוץ Premier ישראלית של AWS, המספקת פתרונות ושירותי ענן מתקדמים.
שתי החברות פיתחו יחד פתרון מבוסס על מערכת המסך השני של mako play. "לאורך כל שלבי הפיתוח, CloudZone עזרו לנו בכל צעד בדרך, תוך הבנת צרכינו ותמיד מצאו את הטכנולוגיות הנכונות שיתאימו לצרכינו", הוסיף רבי.
"הבחירה שלנו ב-AWS הייתה בזכות הניסיון והוותק שיש לאמזון בהתמודדות ואספקת מגוון רחב של שירותים וטכנולוגיות אמינות מאוד".
"היכולת לתמרן בזמן קצר זה היא קריטית"
"בנוסף קיבלנו ליווי צמוד של ארכיטקטים ואנשי מקצוע מהמובילים בעולם. הפלטפורמה והתשתית שהקמנו אינה סטנדרטית, שכן בניגוד לסביבות שפועלות לאורך זמן, בהן ניתן לתקן ולשדרג תוך כדי, הרי באירועי טלוויזיה בשידור חי אין הזדמנות שנייה, תוך שניות נכנסים מאות אלפי משתמשים בו זמנית, והיכולת לתמרן בזמן קצר זה היא קריטית", מציין רבי.
"בנוסף, הודות לממשק תכנות היישומים Amazon API פיתחנו יכולות מיוחדות המבוססות על צרכי גופי שידור. כך אנו יכולים לבצע פעולות שונות בהתאם לבחירות עורך התכנית בממשק ניהול הפלטפורמה שלנו".
רבי היא סוכנות טכנולוגיה אשר הוקמה ב-2005 ומלווה חברות בכל הקשור בסביבת המסך, ובעלת ניסיון רב בתכנון ופיתוח מוצרים דיגיטליים. בנוסף, מזה כחמש שנים מלווה ומקימה הסוכנות מוצרים דיגיטליים בעבור גופי שידור ומפרסמים בטלוויזיה. בין לקוחותיה: קואופ ישראל, שידורי קשת, פרטנר, אמריקן אקספרס, ישראכרט ועוד.
לסיפור הלקוח המלא לחצו כאן.
לאתר רבי אינטראקטיב לחצו כאן.