"ישראל – ארץ ההזדמנויות לחולמים וליזמים"

"המטרה - לקדם את החיפוש של הטכנולוגיות הבאות והטאלנטים החדשים", כך אמרה אלנה דונץ, מנכ''לית StarTAU, מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב

אלנה דונץ, מנכ''לית StarTAU, מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב. צילום: יח"צ

"ישראל היא ארץ הזדמנויות של מהגרים. אם יש לכם חלום, הכל אפשרי – במיוחד בישראל. אם אתם מאמינים ובעלי תשוקה – הכל ניתן למימוש", כך אמרה אלנה דונץ, מנכ"לית StarTAU, מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב.

דונץ דיברה בפתח כנס TAU Innovation Conference, הנערך השבוע באוניברסיטת תל אביב. את הכנס עורך מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, StarTAU, הפועל למינוף ולחיזוק האקו-סיסטם הישראלי בארץ ובעולם בתחום הסטרט-אפים והיי-טק. כ-7,000 איש מרחבי העולם משתתפים בו, והוא כולל תחרות סטארט-אפים, סמינרים מקצועיים, ותערוכה בהשתתפות כ-100 חברות, ישראליות ובינלאומיות.

מרכז היזמות, אמרה דונץ, "פועל למינוף ולחיזוק האקו-סיסטם הישראלי בארץ ובעולם בתחום הסטארט-אפים וההיי-טק. שערינו פתוחים לכל איש המעוניין לפעול בתחום".

לא רק לסטודנטים

לדברי דונץ, StarTAU  – הלחם מילים של "סטארט-אפ" ו"אוניברסיטת תל אביב", הוקם בשנת 2009, והוא אחד מ-25 מרכזי היזמות הגדולים בעולם, ומרכז היזמות הגדול ביותר בישראל. "יש לנו קהילה של 20 אלף איש", אמרה, "אנשי טכנולוגיה ומשקיעים. הפעילות שלנו לא נועדה רק לסטודנטים – היא פתוחה לכולם. מטרת האוניברסיטה היא למצב את עצמה כאוניברסיטה החדשנית בעולם. מטרתנו כמרכז יזמות, היא להעניק כלים פרקטיים וקשרים בעולם היזמות".

היא הוסיפה כי "יש לנו 32 תוכניות האצה לחברות סטארט-אפ במגזרי פעילות טכנולוגית שונים. לצד זה יש לנו תכנית האצה לקורסים שונים, דוגמת קורס שיווק, קורס תכנות וקורסים נוספים הקשורים לעולם התוכן של הסטארט-אפים".

StarTAU , אמרה דונץ, "הוא מלכ"ר (ראשי תיבות של עמותה, מוסד ללא כוונת רווח). המרכז נועד לסייע לאוניברסיטה למצב את עצמה כאוניברסיטה חדשנית, על ידי הקניית כלים ידע וקשרים בעולם היזמות. המרכז מחבר בין  שלושת צדי האקו-סיסטם: האקדמיה, המגזר הציבורי – תכניות תומכות דוגמת המדען הראשי-רשות החדשנות והממשלה, ובין המגזר הפרטי, משמע משקיעים, יזמים ותאגידים".

מטרת האירוע, סיכמה דונץ, "היא לקדם את החיפוש של הטכנולוגיות הבאות והטאלנטים החדשים. האירוע מפגיש ביניהם ובין משקיעים המגיעים מכל העולם, על מנת לפגוש את הדבר החם הבא".

פרופ' רענן ריין, ראש מרכז דניאל אברהם וסגן נשיא אוניברסיטת תל אביב. צילום: עומר מסינגר

פרופ' רענן ריין, ראש מרכז דניאל אברהם וסגן נשיא אוניברסיטת תל אביב. צילום: עומר מסינגר

ההיסטוריון פרופ' רענן ריין, ראש מרכז דניאל אברהם וסגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר כי "אם ישראל נתפסת בעולם כאומת הסטארט-אפ, הרי שתל אביב היא בירתה, ואוניברסיטת תל אביב היא אחד ממנועי הצמיחה שלה".

לדברי פרופ' ריין, "אחת הסיבות להובלה שלנו בחדשנות, היא כיוון שאנו מביאים לעבוד יחדיו חוקרים ולומדים – אשר ביחד מחפשים ומפתחים רעיונות חדשים".

כך, סיים פרופ' ריין, "במרכז הסייבר של האוניברסיטה פועלים חוקרים מתחומים שונים, אשר העובדה ששדות הפעילות שלהם שונים – מביאה להפרייה הדדית ולהשלמה ביניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים