תנובה תטמיע את מערכת ה-ERP של אורקל בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

ענקית המזון, שהתלבטה בין המערכת של סאפ לזו של אורקל, תטמיע בתחילה את המודול הפיננסי ● טרם נקבע אילו מודולים יוטמעו בהמשך ● למרות היציאה לפרויקט המבוסס אורקל, מודול משאבי האנוש מתוצרת סאפ, הקיים כבר בתנובה, לא יוחלף ● אורקל ישראל צפויה לבצע את הפרויקט בצמוד ל-HP, המתחזקת במיקור-חוץ מלא את מערך המיחשוב בתנובה

לאחר התלבטות ארוכה, בחרו בימים אלה אנשי המיחשוב של תנובה ליישם בקבוצה מערכת ERP של אורקל (Oracle). בשלב הראשון של הפרויקט יוטמע המודול הפיננסי, ולאחריו תיבחן העלאת מודולים נוספים. היקפו הכספי של פרויקט הטמעת המודול הפיננסי נאמד בכ-11 מיליון שקלים, ומהווה חלק מפרויקט האב, שהיקפו עומד על עשרות מיליוני שקלים.

פרויקט יישום המודול הפיננסי צפוי להתחיל בשבועות הקרובים. בשל חשיבות הפרויקט מבחינה אסטרטגית עבור אורקל ישראל, אנשיה הם שיהיו האינטגרטור הראשי בו, והם יעבדו בצמוד עם חטיבת השירותים הארגוניים של HP (לשעבר EDS), המבצעים במיקור-חוץ מלא את המיחשוב בתנובה. המודול הפיננסי ישרת מאות משתמשים, והטמעתו צפויה להסתיים במחצית 2010.

המודול הפיננסי של אורקל יעבוד מול ולצד מערכת הייפריון (Hyperion) של אורקל, המטפלת באיחוד הדו"חות הכספיים של הארגון. גורם המקורב לתנובה אמר לאנשים ומחשבים, כי הבחירה במודול הפיננסי של אורקל נעשתה לאחר בחינה מעמיקה שלה מול סאפ (SAP). אורקל נבחרה לבסוף, הוסיף הגורם, כיוון שקיימים כבר יישומי אורקל בחלק מחברות הבת בקבוצת תנובה, לרבות מערכת ההייפריון. המוצר של הייפריון, יחד עם כלי BI וכלים אנליטים, מספקים לתנובה יכולת לנהל ביצועים ארגוניים הכוללים תכנון, תיקצוב, יצירת דו"חות מותאמים, אנליטיקה תפעולית ודיווח מותאם.

אחד האספקטים המעניינים ביותר בבחירה באורקל, הוא שבמערך המיחשוב של תנובה פועל היום מודול משאבי אנוש של סאפ. לאנשים ומחשבים נודע, כי אין בכוונת אנשי תנובה להחליפו, כיוון שהוא אינו קשור לליבה העסקית של הקבוצה, ואינו מחובר למערכת הפיננסית בצורה אינטגרטיבית. מודול משאבי האנוש של סאפ עוסק בגיוס ומיון עובדים, הדרכות ונוכחות עובדים.

כלל תהליכי התפעול, הלוגיסטיקה והמלאי בתנובה מבוצעים כיום בעזרת מערכת MOVEX, שהוטמעה לפני כעשור בעלות של 2.5 מיליון דולרים. מודול המכירות של הקונצרן פותח על ידי אנשי ה-IT בתנובה. כלי השו"ב במערך המיחשוב של תנובה הם מתוצרת CA, ואילו כלי ה-BI הם של קוגנוס (Cognos) – כיום יבמ (IBM), והם הוטמעו על ידי ליבי טכנולוגיות.

טרם נקבע בתנובה אילו מודולים נוספים של אורקל יוטמעו לאחר סיום הטמעת המודול הפיננסי. עם סיום היישום, תישקל בחברה האפשרות להטמיע את המודול הלוגיסטי, לצד הטמעת דימנטרה –  פתרון ניהול שרשרת האספקה שבבעלות אורקל, לצד או במקום מערכת ה-MOVEX הקיימת.

לפני כשנה העלתה תנובה לאוויר מערכת BAM לניטור הפעילות העסקית, אף היא של אורקל. הפרויקט, שארך כארבעה חודשים ובוצע על ידי אדוונטק, הביא לניטור בזמן אמת של תהליכי שרשרת האספקה, ולבחינה של כל התהליכים העסקיים – משלב ייזום הדרישה ועד האספקה לחנויות. המערכת מנטרת את התהליכים העסקיים באופן ממוחשב ללא התערבות אנושית, ומתריעה בפני חריגות, חוסרים ועודפים צפויים של חומרי גלם ותוצרים. פתרון ה-BAM נרכש על ידי אורקל במסגרת עסקת פיפלסופט (Peoplesoft) בשנת 2005, והוא מהווה חלק מחבילת ה-SOA של תווכת הפיוז'ן (Fusion) של החברה.

באורקל ישראל ודאי מרוצים מההחלטה של תנובה, בשל הדומיננטיות של סאפ בשוק מוצרי הצריכה הארוזים. בין לקוחות סאפ בשוק זה ניתן למנות את שטראוס-עלית, אוסם, שופרסל, קו-אופ הריבוע הכחול ועוד.

מתנובה נמסר בתגובה, כי "כחלק מההתחדשות וההתמקצעות בתנובה אנחנו מטמיעים מודול פיננסי של מערכת אורקל. אין כרגע החלטה או תהליך לגבי המשך או לגבי מערכות אחרות".

לא התקבלה תגובת אורקל ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים