סיסקו רוכשת את Viptela תמורת 610 מיליון דולר במזומן

הנרכשת פועלת בעולם הווירטואליזציה של רשתות WAN ● המניע לרכישה, הוא רצונה של סיסקו להגדיל את נתח השוק שלה בטכנולוגיות WAN מוגדרות תוכנה בענן ● הרכישה צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2017

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו

סיסקו (Cisco) תרכוש את Viptela, מפתחת טכנולוגיית רישות WAN מוגדרת תוכנה (SD-WAN) מוגדרת-תוכנה, תמורת 610 מיליון דולר במזומן, כך הודיעה ענקית התקשורת שלשום (ב').

הנרכשת הוקמה בתחילת 2012 על ידי אמיר חאן, המשמש כמנכ"ל, וחליד ראזה, המשמש כ-CTO. היא גייסה עד רכישתה 108 מיליון דולר, מונה יותר מ-100 עובדים וממוקמת בסן חוזה.

Viptela פיתחה תוכנה לווירטוארליזציה של רשתות WAN. המניע לרכישה, הוא רצונה של סיסקו להגדיל את נתח השוק שלה בטכנולוגיות WAN מוגדרות תוכנה בענן. הרכישה צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2017.

ויפטלה מספקת טכנולוגיית SD-WAN לכמה חברות הנמנות על רשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500) וביניהן וריזון (Verizon).

אחת הרכישות הגדולות

תהיה זו טכנולוגיית ה-SD-WAN השלישית שסיסקו מציעה ללקוחותיה. האחת היא IWAN, טכנולוגיית SD-WAN הנמכרת ברישוי מסורתי, והשניה היא Meraki של הטכנולוגיה מבוססת ענן, עם יכולות לניהול איומים באופן אחוד. סיסקו רכשה את Meraki, שמציעה פתרונות רשת וענן, תמורת 1.2 מיליארד דולרים במזומן – ב-2012.

רוב סלבגנו, סגן נשיא לפיתוח עסקי בסיסקו, כתב בבלוג שלו כי "ויפטלה מציעה גישה של 'ענן תחילה' ל-SD-WAN, עם תזמור בענן וניהול רשת מרובת סניפים. עם ויפטלה, סיסקו תציע ללקוחות יותר בחירה לטובת פריסות של רשתות WAN, עם פתרון SD-WAN קל להטמעה ופשוט לניהול".

בשוק ה-SD-WAN יש 23 ספקיות, ו-IDC צופה כי עד שנת 2020, התחום יעמוד על שישה מיליארד דולר. בשנים האחרונות היקף השוק בתחום הכפיל עצמו מדי שנה, בשל מעבר של ארגונים מהדטה סנטר המסורתי לעבר מחשוב ענן.

זו הרכישה ה-19 במספר של סיסקו מאז 2015. בינואר השנה סיסקו רכשה את חברת התוכנה AppDynmics תמורת 3.7 מיליארד דולר. מדובר באחת הרכישות הגדולות של הענקית בשנים האחרונות.

AppDynamics מייצרת תוכנה שמנהלת אפליקציות ומנתחת את השימוש בהן ויש לה כ-2,000 משתמשים רשומים, ביניהן סיסקו עצמה, כמו גם נאסד"ק ו-Nike. היא שולבה בחטיבת האינטרנט של הדברים והאפליקציות של סיסקו, החטיבה בה שולבה ג'ספר (Jasper) – הרכישה הגדולה הקודמת של ענקית הרשתות.

סיסקו העמיקה את אחיזתה בעולם האינטרנט של הדברים, ורכשה בפברואר 2016 את ג'ספר תמורת 1.4 מיליארד דולר. ג'ספר בנתה פלטפורמה לאינטרנט של הדברים, שמסייעת לארגונים לחבר את מוצריהם דרך הענן.

תמיכה בקהילת היזמים הישראלית

ביוני 2016 בוצע אקזיט כחול לבן: סיסקו רכשה את CloudLock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר. CloudLock הוקמה ב-2011 על ידי שלושה יזמים ישראליים: גיל צימרמן, המנכ"ל, רון זלקינד, מנהל הטכנולוגיות הראשי, וצחי שפסה, מנהל הפיתוח העסקי. היא מספקת לארגונים מעטפת אבטחת מידע רחבה ליישומים מבוססי ענן, בין היתר ServiceNow ,O365 ,Google Apps ,Salesforce ,DropBox ,Box ,Azure AWS ו-Force.com.

מערכת CloudLock מציעה לארגונים פתרון בתצורת API, מבוסס ענן (Cloud Native), וכך הוא לא משפיע על משאבי ה-IT או על חוויית המשתמש הסופי. המערכת מספקת פתרון הגנה המאפשר ניטור ומעקב אחרי התנהגות המשתמשים בסביבת הענן, ובכך מתריעה על איומים פוטנציאליים ומאפשרת נקיטת פעולות מניעה.

סיסקו משקיעה בישראל מזה שני עשורים, באמצעות רכישת חברות מקומיות ותמיכה בקהילת היזמים הישראלית בתוכניות השקעות שונות. עד היום השקיעה החברה בישראל שבעה מיליארד דולר ברכישות, השקעות ישירות ובלתי ישירות.

בסך הכל רכשה סיסקו 11 חברות ישראליות, ובמרכזן NDS, אותה קנתה ב-2012 תמורת חמישה מיליארד דולר, והשקיעה ביותר מ-30 סטארט-אפים ובארבע קרנות הון-סיכון.

רבות מעסקות הרכישה הללו התמקדו בתחומי הליבה של פעילות סיסקו, דוגמת אבטחת תקשורת ומערכות, מרכזי עיבוד נתונים ומחשוב ענן, אינטרנט של הדברים, ציוד רכש ושבבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים