"החדשנות – הדרך לשימור איכותה של ישראל"

"חברות עסקיות ומדינת ישראל צריכות להשקיע רבות במחקר ופיתוח, שתורמים למיצובה של המדינה כמעבדה גלובלית מקורית ונועזת", אמר אייל גולדברג, סמנכ"ל הייעוץ ומוביל תחום הדיגיטל בשטראוס אסטרטגיה

אייל גולדברג, סמנכ"ל הייעוץ ומוביל תחום הדיגיטל בשטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

מהו ההישג הבולט ביותר של ההיי-טק הישראלי?
"התעשייה הטכנולוגית מהווה גורם מרכזי ביותר בחוסנה של מדינת ישראל בכל שנותיה. בשנים שבהן האיום הביטחוני על מדינת ישראל היה גדול וקיומי, ידעה התעשייה הישראלית לספק מכפילי כוח וקדמה טכנולוגית כמענה מרכזי לתמיכה בביטחון המדינה.

עם השנים, התפתחה התעשייה הטכנולוגית גם לתחומים נוספים, כגון חקלאות, מוליכים למחצה ותוכנה, ומהווה גורם מרכזי בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל. כל זאת, תוך שהיא מביאה חדשנות, פריצת גבולות ורמה גבוהה של מתן ערך להשקעה, ביחס למדינות מפותחות אחרות. בעשורים האחרונים מהווה הטכנולוגיה ראש גשר לפריצת התעשייה הישראלית לעולם.

חברות עסקיות בינלאומיות פותחות את דלתותיהן לסטארט-אפ ישראליים, בכדי להכניס חדשנות טכנולוגית לתוך הארגון. זאת, במטרה לשפר תהליכים עסקיים באמצעות טכנולוגיה ולעתים אף ליצור שירותים עסקיים חדשים מבוססי טכנולוגיה, שמביאים לחוויית שירות טובה ודיגיטלית".

מיהי האישיות הבולטת ביותר בהיי-טק הישראלי?
"התשובה היא שמעון פרס, שכפי שכתוב באתר מרכז פרס לשלום, הוא מבוני תעשיית ההיי-טק הישראלית והעומד בראש הפיכת ישראל למעצמת הטכנולוגיה והחדשנות העולמית. במשך כל שנות פעילותו הציבורית קידם פרס את ישראל בעולם כמעצמה מדעית וטכנולוגית, בעודו מגייס משאבים ומקים קרנות מחקר באוניברסיטאות הישראליות, שתרמו לפיתוח המדע הישראלי פורץ הדרך בתחומים שונים ובראשם חקר המוח, הרובוטיקה והננו-טכנולוגיה".

מה כדאי לשפר בענף?
"ישראל אמנם עדיין מחזיקה במקום השני והמכובד במדד המרכזי שבו משווים את מידת החדשנות במדינות שונות בעולם, אך המגמה ברורה: בשעה שמדינות רבות בעולם סימנו את ההשקעה במו"פ כמנוע צמיחה הכרחי לעתידן והן מגדילות את ההשקעות בתחום, ישראל קפאה על השמרים ולא מבצעת את ההשקעות הדרושות.

לענף הטכנולוגיה נדרשים אופטימיות וחזון. יש להאמין בכוחם של ההנדסה, הטכנולוגיה והמדע לקדם את האנושות לעתיד טוב יותר. טכנולוגיה מסוגלת לשנות את המציאות האנושית.

לכן, חברות עסקיות ומדינת ישראל צריכות להשקיע רבות במחקר ופיתוח, שתורמים למיצובה של ישראל כמעבדה גלובלית מקורית ונועזת בחזית ההתפתחות הטכנולוגית בעולם כולו. אין גבול לחדשנות פורצת דרך. זו הדרך לשימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים