תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BYNET EXPO Digital Israel, יום ג' 16 במאי, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב

"הצלחת הטרנספורמציה הדיגיטלית מחייבת שילוב כוחות טכנולוגי ועסקי"

כך אמר אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת תקשורת מחשבים ● לדבריו, "המנמ"ר משמש שחקן ראשי בארגון - הוא נמצא בצומת שבה נפגשים השיקולים העסקיים, התהליכים, המידע והטכנולוגיה, כמי שצריך לחבר, לתאם, לקדם ולנהל את הדרך לחדשנות"

27/04/2017 14:41
אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת תקשורת מחשבים. צילום: יח"צ

"כדי להבין את גודל המהפכה הדיגיטלית ועוצמתה אנחנו רק צריכים ללכת לסניף הדואר השכונתי כדי לראות את כמות החבילות הנאספת משם בכל יום. את התוצאות של המהפכה הזו מרגישים ארגונים מסקטורים שונים בכיס ובשורה התחתונה שלהם. כך לדוגמא, רק לפני מספר ימים הודיעה קמעונאית הלבשת הנשים האמריקאית בבה (Bebe) שהיא סוגרת את 175 סניפי הרשת עד סוף מאי, והערכות מדברות על כוונתה להפוך לחנות מקוונת בלבד", כך אמר אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת תקשורת מחשבים, בראיון עימו לקראת אירוע Bynet Expo 2017.

לדבריו, "בארצות הברית לבדה מדובר על גל קריסות של רשתות מסורתיות מתחומים שונים, שמוצאות עצמן במלחמת חפירות עם ענקיות המסחר המקוון ולא יכולות להן".
לדבריו "הבעיה היא שכאשר אנחנו מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית כל אחד מדבר במונחים אחרים. ישנם ארגונים רבים שקל להם להתפתות לדיגיטל ה'רך', כלומר לשיווק או מכירות באמצעים דיגיטליים, ובכך לסיים את תהליך הדיגיטל".

"אלא, שהלקוחות בררנים וכבר אין די באתר אינטרנט יפה ועדכני או אפליקציה לסמארטפונים כדי לכבוש את ליבם. עידן הדיגיטל לימד אותנו כי יש חשיבות עליונה ביצירת שרשרת ערך או מסע אל הלקוח".

"אם ניקח לדוגמה את Gett, אמזון (Amazon), אובר (Uber) וחברות נוספות שנולדו דיגיטליות", אמר פורקוש, "אזי רבים יגידו כי מדובר באפליקציה יפה או אתר משוכלל. זה נכון, אך לא רק. ניקח לדוגמא את אמזון, יש לה שירות לקוחות מהמובילים בעולם, יכולות לוגיסטיות בסדר גודל של צבא ויכולות אנליטיקה שלא היו מביישות אף גוף ביון בעולם.

"היכולת הזו מיועדת לאפשר ללקוח לבצע רכישות של כל מוצר, מכל מקום בעולם, ולעשות זאת בצורה נוחה, להנגיש ללקוח את המוצרים הרלוונטיים לו ביותר, לספק את המוצר בדייקנות ובמהירות, ולעשות כל זאת בשקיפות מלאה אל מול הלקוח – זה הדבר שמייצר לו את החוויה המלאה".

Bynet Expo - אירוע ה-ICT הגדול של השנה

Bynet Expo – אירוע ה-ICT הגדול של השנה

אבל זה לא נגמר שם, מוסיף פורקוש. "אמזון גם לא תקרוס בשל עומס חריג כזה או אחר. גם בימי הקניות העמוסים ביותר לא נראה פגיעה בביצועים או בחוויית הקניה, זאת למרות העומס שמגיע לעיתים עד פי 20 מהממוצע. לכך מתווספת תחושת הביטחון – אמזון נתפסת כספק המשקיע משאבים רבים בהגנת פרטיות הלקוחות והספקים – וזו בדיוק שרשרת הערך בהיבט הרחב והכולל שלה".

לדבריו "כדי לבצע טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית חייבים לראות את השינוי לא רק כטכנולוגי, אלא להיכנס איתו לתוככי ה-DNA העסקי בארגון. הצלחת הטרנספורמציה הדיגיטלית מחייבת שילוב כוחות של הגורמים הטכנולוגיים יחד עם הגורמים העסקיים בארגון, וזה דורש מחויבות של כל הדרגים – מהדירקטוריון והנהלה ולכל אורך שרשרת ההיררכיה הארגונית".

"אלו הנושאים בהם נעסוק באירוע Bynet Expo השנה", סיכם פורקוש. "במיוחד נענה לשאלה – איך מתחילים? מתחילים בכך שעונים על השאלה הבאה – האם נוכל לעשות שימוש טוב יותר בטכנולוגיה כדי להגיע ליעדינו העסקיים מהר יותר, וכיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי לספק ערך אמיתי ללקוחות ולארגון".

"בנוסף, נדון בתפקידו המתחדש של המנמ"ר, כגורם הנמצא בצומת שבו נפגשים השיקולים העסקיים, התהליכים, המידע והטכנולוגיה, וכמי שצריך לחבר, לתאם, לקדם ולנהל את הדרך לחדשנות".

אירועים קרובים