מחקר: רק 5% מהארגונים מוכנים לדרישות ה-IT בעידן הדיגיטלי
על פי המחקר, שנערך ביוזמת Dell-EMC, יותר מ-70% מהארגונים מודים שללא טרנספורמציה של ה-IT בארגון - הם יחדלו מלהיות תחרותיים
רוב מנהלי ה-IT הבכירים ומקבלי ההחלטות בחברות הגדולות ברחבי העולם, סבורים כי ארגוניהם טרם אימצו באופן מלא את כל ההיבטים של השינויים הטכנולוגיים הנחוצים – כדי להישאר תחרותיים, כך עולה ממחקר חדש שערכה ESG (ר"ת Enterprise Strategy Group) עבור Dell-EMC.
הטרנספורמציה הדיגיטלית הופכת לכוח המניע שבגינו יותר ויותר ארגונים מעבירים את הצורך בשינוי ב-IT לראש סדר העדיפויות שלהם. עם זאת, מהמחקר עולה, כי 95% מהארגונים סבורים שהם מצויים בפיגור מאחורי מתחרים שכבר מיהרו ושינו את תשתיות ה-IT שלהם, כדי להפוך לעסק דיגיטלי.
המחקר נערך על בסיס סקר מקוון שכלל אלף מנהלי IT בכירים, מנהלים מקבלי החלטות ואנשי צוות עם היכרות טובה של תקציבי ה-IT הנוכחיים והעתידיים של הארגון שלהם, לצד עובדים המעורבים בתהליכי הרכש של התשתיות הארגוניות. הוא נערך בכמה מדינות: ארצות הברית, ברזיל, בריטניה, גרמניה, צרפת, סין, יפן ואוסטרליה.
על סמך התשובות, אלף הארגונים שנסקרו התפלגו לארבעת שלבי בשלות בתחום של שינויי ה-IT. כ-12% מהארגונים נמצאים בשלב הראשון, המכונה "שומר על הקיים (Legacy)": הארגון לוקה בחסר ברוב – אם לא בכל – המימדים של טרנספורמציית ה-IT.
42% מהארגונים נמצאים בשלב השני – "מתעורר": הארגון מראה התקדמות בטרנספורמציית ה-IT, אך כרגע הפריסה של טכנולוגיות מודרניות של מרכזי נתונים היא עדיין מזערית. 41% מהארגונים נמצאים בשלב שלישי, "מתפתח": הארגון מראה מחויבות לטרנספורמציית IT ויש לו כבר פריסה מתונה של טכנולוגיות מודרניות של מרכזי נתונים ושיטות חדשות לאספקת IT.
רק 5% מהארגונים מצויים בשלב הרביעי, בו השינוי הושלם: הארגון מתקדם ביותר ביוזמות טרנספורמציית ה-IT שלו.
רוב המשיבים (71% מהם) הסכימו כי מעבר לדיגיטל ב-IT יהיה חיוני לתחרותיות המתמשכת של העסק. מבין החברות בשלב הרביעי בו "השינוי הושלם", 85% מאמינות שהארגון שלהן ממוצב בעמדה "חזקה מאוד" או "חזקה" להתחרות ולהצליח במהלך השנים הקרובות, לעומת 43% מהחברות שרמת הבשלות שלהן פחותה.
התועלות של הארגונים הדיגיטליים
ארגונים שבהם "השינוי הושלם" דיווחו על ההתקדמות הרבה ביותר במינוף משאבי ה-IT לצורך האצת החדשנות של מוצרים וזמן היציאה שלהם לשוק.
96% מחברות אלו עברו את יעדי ההכנסות בשנה האחרונה, יותר מפי שניים מהחברות הפחות בשלות; הן נמצאות בסבירות גבוהה פי שמונה מהחברות הפחות בשלות, לדווח על יחסים של שיתוף פעולה טוב בין ה-IT לבין העסק; הן הפגינו "התקדמות מצוינת" בהפעלת ה-IT כמרכז רווח, במקום כמרכז עלויות, ונמצאות בסבירות גבוהה פי שבעה מזו של החברות הפחות בשלות לעשות זאת; חברות שכאלו נמצאות גם בסבירות גבוהה פי שבעה בהשוואה לארגונים הפחות בשלים – לראות ב-IT גורם מבדל ומקדם תחרותיות; הן ממנפות משאבי IT כדי להאיץ חדשנות של מוצרים וזמן יציאה לשוק ונמצאות בסבירות גבוהה פי שישה בהשוואה לארגונים הפחות בשלים.
המחקר מצא כי 54% מכל המשיבים השתמשו בתשתית אחודה או משולבת באופן מעמיק ביותר (HyperConverged) כדי לתמוך ביישומים; 58% מכל המשיבים אימצו מערכות אחסון מסוג scale-out בהיקף כזה או אחר; כ-50% מהמשיבים מחויבים לטכנולוגיות מוגדרות-תוכנה כאסטרטגיה ארוכת טווח וכבר החלו ליישם, להעריך או לתכנן טכנולוגיות כאלו.
על פי המחקר, האימוץ של תהליכי IT מודרניים – כדוגמת יכולות אספקה בשירות עצמי, הרצת ה-IT כענן ציבורי ושימוש במתודולוגיות DevOps – עשוי להיות מאפיין של חברה שביצעה את השינויים בהצלחה.
המחקר מצא כי 26% מהארגונים מציעים יכולות שירות עצמי "נרחבות" או "מבוססות"; 65% מהארגונים השיגו התקדמות "מצוינת" או "מתקבלת על הדעת" שתאפשר להם לספק למשתמשי הקצה את משאבי ה-IT שניתן לקבל מספקיות ענן ציבורי. כך, 43% מהמשיבים דיווחו על אימוץ "נרחב" או "טוב" של עקרונות ונהלי עבודה רשמיים של DevOps.
לשפר תחרותיות
המחקר מצא כי לעתים קרובות אפשר לראות מיתאם בין טרנספורמציית ה-IT לבין קשרי עבודה שיתופיים ויעילים יותר בין ה-IT לבין העסק. כך, 36% מארגוני ה-IT ותוצאות הביצועים שלהם הוערכו באמצעות מקבלי ההחלטות בארגון אחת לחודש, ו-38% עברו הערכה על בסיס רבעוני; ב-39% מהארגונים מנהל ה-IT הבכיר ביותר מדווח ישירות למנכ"ל.
"הממצאים משקפים את העובדה שהרוב הגדול של הלקוחות אומרים לנו שהם צריכים למטב את התשתיות הקיימות שלהם, כדי שיוכלו למנף את ההזדמנויות הטמונות בעידן הדיגיטלי", אמר דייוויד גולדן, נשיא Dell-EMC. "ולמרות זאת, המחקר מראה שרוב הארגונים מפגרים מאחורי קבוצה קטנה ומובחרת של מתחרות שפיצחו את קוד טרנספורמציית ה-IT, מה שהופך אותן למובילות".
"ארגונים שמקדמים את ההשקעות שלהם בטרנספורמציית ה-IT מצליחים להתגבר על הקונפליקט בין ה-IT הוותיק שלהם לבין יוזמות דיגיטליות, כדי לממש את מטרותיהם ובכך להאיץ את זמן היציאה לשוק ולשפר תחרותיות".
תגובות
(0)