סלקום ואלרון ילוו סטארט-אפים בתחומי האינטרנט של הדברים והסייבר
החברות, שתיהן מקבוצת IDB, יסייעו למיזמים להבשיל ולצלוח את השלבים הראשונים של חייהם, ויתנו להם משאבים שונים, כמו גישה לציוד תקשורת ומשרדים
סלקום ואלרון הודיעו היום (ב') כי הן יפעלו יחדיו לאיתור סטארט-אפים מבטיחים בתחומי האינטרנט של הדברים והסייבר. זאת, מאחר שמדובר בשני תחומים חמים, שצומחים בקצב מהיר ביותר.
החברות, שתיהן מקבוצת IDB, יסייעו למיזמים להבשיל ולצלוח את השלבים הראשונים של חייהם, בדגש על עיצוב המוצר ובדיקת תקפות השוק. הסטארט-אפים יקבלו משאבים מסוגים שונים, כגון גישה לציוד תקשורת, משרדים לתקופה ראשונית ואפשרות לריצה על בטה-סייט, על מנת להבשיל את המוצר.
במסגרת שיתוף הפעולה, סלקום ואלרון יציעו לחברות הסטארט-אפ, בהתאם לצורך, תמיכה בשלבים המוקדמים של הרעיון, אפיון מוצר, הכוונה וייעוץ טכנולוגי, פלטפורמה לעריכת ניסויים, ליווי עסקי ואף מימון ראשוני.
ועדה טכנולוגית משותפת, בראשות זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות הסייבר של אלרון, ורון שבילי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, תבחן את הסטארט-אפים שיגישו הצעות ותבחר את המתאימים ביותר.
היסטוריה של שיתוף פעולה עם סטארט-אפים
אלרון היא חברת השקעות שמלווה חברות בשלבים מוקדמים, ומתמחה באנליזה, בזיהוי ובמימוש פוטנציאל עסקי, וכן בבניית חברות. סלקום הקימה באחרונה מעבדת אינטרנט של הדברים. על פי שתי החברות, שיתוף הפעולה ביניהן "יביא ליצירת ערכים מוספים ארוכי טווח לכל אחת מהחברות הצעירות".
יצוין שכל אחת מהחברות משתפת פעולה עם חברות סטארט-אפ בתחומי הליבה שלה. כך, לסלקום שיתוף פעולה עם כ-20 חברות שמוצריהן מוטמעים בפעילות החברה. אלרון השקיעה עד היום – הן באופן ישיר והן במסגרת RDC, המשותפת לה ולרפאל – בחמש חברות סייבר, וממשיכה לבחון השקעות חדשות כל העת.
שבילי מסר כי "העבודה עם סטארט-אפים בשלבים המוקדמים מסייעת לסלקום להטמיע טכנולוגיות חדשות ולהשפיע על עיצוב המוצרים באופן שיביא להתאמה חזקה יותר שלהם לשוק. החברות שעובדות עם סלקום מקבלות נגישות לתשתית טכנולוגית ולציוד שעלותו עשרות מיליוני דולרים, ובכך הן יכולות לקצר משמעותית את זמני הפיתוח שלהן".
לדברי רוזנברג, "במציאות רווית סטארט-אפים, נוכל לזהות מהר יותר למי מהם יש טכנולוגיה מנצחת וסיכויים טובים יותר להצלחה ולהבשלת מוצר מהר יותר. נעבוד בצמידות עם חברות על מנת לנתח ולהבין את השוק ואת מפת התחרות, ועל מנת לבנות את הדרך לקונספט המוצר המתאים ביותר לשוק. בכך נשפר את סיכויי ההצלחה של חברות אלה בעולם התחרותי".
תגובות
(0)