מפעיל השיקה בישראל מדפסות תלת מימד של אולטימייקר ו-DWS

החברה מייצגת את שתי החברות הללו בבלעדיות בארץ ● המדפסות שהושקו פונות לשוק הארגוני, על גווניו השונים

ה-3 Ultimaker. צילום: יח"צ

מפעיל, שמספקת פתרונות כוללים לארגונים ולעסקים בתחומי ההדפסה בתלת מימד, ההדמיה, המחשוב והניידים, הפלט הארגוני והדפוס המקצועי, תייצג בישראל בבלעדיות את המדפסות של אולטימייקר (Ultimaker) ההולנדית ו-DWS האיטלקית. הן מצטרפות ל-3DSystems, שגם היא מיוצגת בארץ על ידי מפעיל.

הדגמים החדשים בקטגוריית מדפסות התלת מימד השולחניות אותם משווקת מפעיל הוצגו במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ב') באיכה בתל אביב. דגמים אלה פונים לשוק המקצועי, לשוק התעשייתי על כלל ענפיו, כמו גם לענפי הפיתוח, הסטארט-אפים, הביו-רפואה, למגזר הביטחוני ולשוק ה-Prosumer (משתמשים מתקדמים ומקצועיים יותר).

אחד הדגמים שהוצגו באירוע הוא ה-3 Ultimaker – הדגם החדש של החברה, שיוצר מערכת אקו-סיסטם מלאה, המשלבת חומרה, תוכנה, חומרי גלם והגדרות עבודה. לפי מפעיל, המערכת מבטיחה זרימת עבודה יעילה ותוצאות הדפסה מדויקות.

המדפסת מיועדת לעבודה מרובת משתמשים ברחבי הארגון ומאפשרת נגישות לעיצוב בתלת מימד למשתמשים בכל הרמות. זאת, באמצעות היכולת של Ultimaker 3 להפקת הדפסות גיאומטריות שמורכבות מחומרים תעשייתיים מגוונים – והכול מסביבת העבודה של העובדים.

דגם נוסף הוא ה-DWS-XFAB. זוהי מדפסת SLA שולחנית מקצועית, בין היתר לעולם הביו-רפואי. לאחר ניסיון רב של יותר מעשור בטכנולוגיית SLA (תהליך שבו המודל נבנה בשכבות פולימר, הנצמדות בעת חשיפה לאור), השיקה DWS מדפסת שולחנית מקצועית, בעלת היצע חומרים רחב ו-ורסטילי. XFAB היא מדפסת תלת מימד שולחנית שמנגישה טכנולוגיה מקצועית, באיכות תוצר גבוהה ובמחיר משתלם מאוד. החברה הצליחה לשלב במוצר טכנולוגיית אינטגרציה של ארבעה לייזרים, שעובדים סימולטנית בסינרגיה מלאה, ליצירת מודל שגדול פי ארבעה מהסטנדרט הנהוג בשוק.

ה-DWS-XFAB. צילום: יח"צ

ה-DWS-XFAB. צילום: יח"צ

DWS מתמקדת בשלוש קטגוריות: התעשייה, התכשיטנות והתחום הרפואי-דנטאלי. בין חומרי הגלם שמציעה החברה ניתן למצוא חומר גלם לייצור מותאם ביולוגי (Bio-compatible), שבאמצעותו ניתן להדפיס במהירות מוצרים רפואיים שונים, כמו ציוד מעבדה, מוצרים אורתודנטיים, תבניות סיליקון למוצרים רפואיים מושתלים ואביזרים לבישים בריאים למגע אדם ממושך, ללא חשש לתגובה אלרגית וללא רעילות.

ה-Projet 2500 של 3DSayatems, אחת החברות הוותיקות בתחום התלת מימד, היא מדפסת עבור קהל ה-Entry level בסולם המוצרים המקצועיים. זוהי מדפסת High-end, שעל אף היכולות המקצועיות הרבות שלה, המתבטאות ברמת הדיוק הגבוהה וסוגי החומרים, מתאפיינת בקלות הפעלה ובתהליך עבודה פשוט.

ה-Projet 2500 של 3DSayatems. צילום: יח"צ

ה-Projet 2500 של 3DSayatems. צילום: יח"צ

הייחודיות בשיטת ההדפסה של ה-Projet 2500 מתבטאת בתמיכות של המודל המודפס, שנבנות בשעווה ועם גמר ההדפסה עוברות תהליך של המסה באידוי. באופן זה, יכולים להתקבל תוצרים עדינים מאוד, ברמת דיוק גבוהה. המדפסת מיועדת לתחום התעשייתי וליצרני תכשיטים.

"השוק מתבגר בשנים האחרונות"

לדברי רז דרבי, מנכ״ל מפעיל, ״אנחנו עדים בשנים האחרונות לתהליך של התבגרות השוק. לצד גדילתו בקטגוריות הידועות לנו עד היום – כמו כניסה של שחקניות ענק לשוק הייצור, בהן HP וריקו (Ricoh), התרחשה גם התרחבות וצמיחה של קטגוריית האמצע, שבאה לידי ביטוי בדרישה למדפסות תלת מימד שולחניות. מדובר במדפסות בינוניות בגודלן, אטרקטיביות במחירן ובעיקר מקצועיות וחכמות יותר בביצוען. דבר זה גרם לעלייה בנגישות לטכנולוגיה, וכבר כיום, כל מרכז חדשנות של חברה רב לאומית, אקסלרטור והאב רוכש מדפסות תלת מימד שולחניות ככלי עבודה הכרחי ליצירה ופיתוח".

הוא ציין כי "מפעיל מלווה חברות וארגונים בגדלים שונים ומתאימה פתרונות לצרכים שונים, בין אם מדובר בפיתוח אבטיפוס מקצועי ועד תהליך הייצור, בסדרות קצרות המתאימות לשוק הישראלי. מותג אולטימייקר, לצד מותגים איכותיים נוספים שאנחנו מייבאים, מעניק מגוון פתרונות, במגוון חומרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים