מייקל דל, מאחוריך: האם אורקל תרכוש את אקסנצ'ר?

אם תתממש, תהיה זו העסקה הגדולה ביותר אי פעם בעולם ה-IT, ותאפיל על רכישת EMC על ידי דל, ב-67 מיליארד דולר ● במידה והרכישה תצא לפועל, היא תעמוד על 80-100 מיליארד דולר

נתח שוק קטן בענן - בגלל ההתנגדות המוקדמת של ארי אליסון לכניסה של אורקל לשוק זה. צילום: יח"צ

ענקית ה-IT, אורקל (Oracle) נמצאת במגעים לרכישת ענקית הייעוץ אקסנצ'ר (Accenture), כך על פי דיווחים שהופיעו בסוף השבוע, ובראשם הרג'יסטר (Register) הבריטי.

על פי הדיווח, אורקל שכרה אנשי מקצוע לבחון את היתכנות העסקה ומידת הכדאיות שלה, וכן שכרה אנשי מקצוע נוספים לבדיקת נאותות. זאת, "על מנת לבדוק את הסינרגיות שניתן ליצור בעקבות הרכישה".

בנוסף לשיקולים פיננסיים, כך דווח, היועצים מעריכים את היתרונות והחסרונות של הרכישה, לרבות ההשפעה הפוטנציאלית על מגוון הפעילויות הרחב ועל היצע המוצרים של אורקל.

גורם אחד המקורב לעסקה הדגיש את חשיבותם של האנשים הנמצאים סביב שולחן המשא ומתן, ואילו גורם אחר אמר כי התהליך נמצא בשלב מוקדם. "אם רכישת אקסנצ'ר היתה מרוץ 100 מטר, הרי שאורקל נמצאת כעת ב-10-15 המטרים הראשונים במירוץ", הוא צוטט.

כבר כיום אקסנצ'ר היא שותפה של אורקל, והיא הייתה הראשונה שזכתה למעמד השותף בכיר, "יהלומים". אלא שלצד זאת, אקסנצ'ר מקיימת קשרים עסקיים עם אמזון ווב סרביסס (AWS). זו הוכרזה לפני כמה חודשים על ידי לארי אליסון, מייסד אורקל, כמתחרה הראשי שלה.

שלוש חברות נמצאות במירוץ להשגת יעד של מחזור מכירות בהיקף של 10 מיליארד דולר מעסקי הענן: Salesforce, אמזון (Amazon) ואורקל.

אקסנצ'ר מונה 400 אלף עובדים. היא דיווחה על הכנסות של 32.9 מיליארד דולר בשנתה הכספית 2016, שהסתיימה ב-31 באוגוסט, והיא בעלת שווי שוק של 77.5 מיליארד דולר. לכן, מחיר העסקה, אם תתממש, יעמוד על 80 מיליארד דולר לכל הפחות, וצפוי להאמיר עד 90-100 מיליארד דולר, העריכו האנליסטים.

באוקטובר 2015 רכשה דל (Dell) את EMC תמורת 67 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה אי פעם בעולמות ההיי-טק וה-IT. אם תתממש רכישת אקסנצ'ר על ידי אורקל – היא תאפיל על עסקה זו.

יותר מ-100 רכישות

במהלך שני העשורים האחרונים ביצעה אורקל כמה רכישות גדולות, ויקרות – במקומות בהם היא חשבה שעליה למלא חלקים חסרים בהיצע שלה. בסך הכל רכשה אורקל יותר מ-100 חברות. כך, ב-2004 היא רכשה, ברכישה עוינת, את PeopleSoft, תמורת 10.3 מיליארד דולר. ב-2005 אורקל רכשה את מתחרתה סיבל (Siebel Systems) תמורת 5.85 מיליארד דולר.

כך, ב-2007 היא רכשה את סאן (Sun Microsystems) תמורת סכום של 7.4 מיליארד דולרים – עסקת רכישה שהכניסה אותה לעולם החומרה. בשנת 2008 ענקית ה-IT רכשה את BEA Systems, תמורת 8.5 מיליארד דולרים.

באוגוסט 2016 רכשה אורקל את יריבתה בעולם ה-ERP בענן, NetSuite, בעסקה שעמדה על 9.3 מיליארד דולרים, והוותה את הרכישה השנייה בגודלה מבין הרכישות של ענקית ה-IT.

אקסנצ'ר היא ענקית ייעוץ ואינטגרטורית IT גדולה. רכישתה תניב לאורקל טביעת אצבע משמעותית בעולם שירותי ה-IT, ולא פחות חשוב מכך – תסייע ללקוחות להעביר את היישומים להם לענן – של אורקל.

דברה הלינגר, דוברת אורקל, מסרה כי "השמועה על רכישת אקסנצ'ר אינה נכונה לחלוטין, והרכישה מעולם לא נשקלה". מאקסנצ'ר נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות וספקולציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים