צפיתם בפורנו ב-Pornhub? אתם מוגנים

מספר ימים לאחר שהקונגרס האמריקני החליט לאפשר לספקיות שירותי האינטרנט לשתף את היסטוריית הגלישה של משתמשיהן - אתרי פורנו גדולים תגברו את הפרטיות של הגולשים בהם

מתקפות סייבר נגד אוקראינה, . אילוסטרציה: Bigstock

כפי שבישרנו בשבוע שעבר – הקונגרס האמריקני החליט לבטל את הגנות הפרטיות באינטרנט ולעצור הצעת חוק שעברה בתקופתו של ברק אובמה, ושטרם אושרה, אשר תבעה מהספקיות להידרש לאישור המשתמש למסירת פרטיו האישיים.

המהלך החדש, שמאחוריו עומד הנשיא דונלד טראמפ, מאפשר לספקיות כגון וריזון (Verizon) ו-AT&T לסחור בהיסטוריית הגלישה של המשתמשים, כולל בפרטי המיקום שלהם, ובמקרים מסוימים אפילו בתוכן שבו התעניינו הגולשים, וזאת למעשה בדומה למה שגוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) עושות כבר כעת.

ידוע כי סוגים מסוימים של נתונים יכולים לשפוך אור על ההיסטוריה הרפואית של אדם, לגלות פרטים פיננסיים אודותיו או אפילו להסגיר את העדפותיו המיניות, למשל לפי אופי אתרי הפורנו שבהם האדם מבקר.

Pornhub – עובר לאבטחה מוצפנת

החשש מהתסריט הזה בדיוק, הוא שהביא בסוף השבוע את אתר האינטרנט המפורסם Pornhub – אשר טוען ל-75 מיליון מבקרים בכל יום – להודיע כי אימץ HTTPS, שהוא אמצעי אבטחה המוסיף הצפנה לאתר, בכדי לשמור על המבקרים מפני חטטנות ומפני מתקפות שונות. גם האתר YouPorn, אחיו הקטן, הודיע כי יוסיף HTTPS החל מה-4 באפריל, כך על פי החברה האם MindGeek.

על פי הדיווחים, המהלך של Pornhub נמצא בתהליך כבר כמה חודשים, כך שייתכן שלא מדובר על תשובה ישירה לחקיקה החדשה. אבל עיתוי החלתו, ממש בצמוד להחלטת הקונגרס, מייצר את ההקשר, כנראה יש מאין.

"עם המעבר ל-HTTPS אנו יכולים להגן על זהות המשתמשים, כמו גם לגונן עליהם מפני חשיפה לתוכנות זדוניות של צד שלישי", אמר קורי פרייס, סגן נשיא ב-Pornhub.

"הפרטיות חשובה לנו – היא תמיד הייתה", הוסיף פרייס. "עם HTTPS, משתמשים יכולים להיות בטוחים כי נתוני הגלישה שלהם מוצפנים ואינם גלויים לאף אחד, ולכן לא ניתן למכור אותם. בעוד שהשינוי הזה היה בעבודות לפני החלטת הקונגרס, העיתוי טוב".

מנעול ירוק בשורת כתובת האתר

משמעות הדברים בפועל היא שגולשים המבקרים באתרי פורנו אלו אמורים לראות סמל מנעול ירוק בשורת כתובת האתר של הדפדפן שלהם. זהו הסימן שהם גולשים בגרסה המאובטחת של האתר.

מומחי פרטיות אומרים ש-HTTPS מסייע במניעת שיתוף צד שלישי – כגון ספקית האינטרנט – במידע מפורט יותר. בעוד ש-HTTPS אינו מונע מספקית האינטרנט לרשום את עצם הביקור באתר כמו Pornhub, בפועל הוא שומר שהספקיות לא ידעו בדיוק באילו סרטונים המבקרים צפו, על איזה קישורים לקטגוריות הם לחצו, או מהם החיפושים שהם ערכו באתר.

אתרים ללא תמיכת HTTPS – פורנוגרפיים או אחרים – אינם מספקים הגנות אלה.

בעקבות החלטת הקונגרס, החל גם חלק מהציבור האמריקני לתהות כיצד להגן על הפעילות של גולשים באינטרנט מפני עיניים בוחנות וחטטניות. למרות שרבים מהאתרים עדיין אינם מציעים תמיכה ב-HTTPS, יותר ויותר מהם בוחרים לעשות זאת – כולל למשל אתר הוושינגטון פוסט (Washington Post).

למען המתעניינים פרסמה גוגל רשימה שמספקת מידע אודות אתרים ספציפיים התומכים ב-HTTPS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים