האם אובר מגוונת מבחינת הרקע של העובדים שלה?

חברת שיתופי הנסיעות העצומה פרסמה נתונים שמעידים על כך שהיא "לבנה" ו"גברית" בדיוק כמו כל חברת ההיי-טק האחרות, ואפילו קצת יותר טובה מכמה חברות אחרות

אובר

עובדי חברת אובר (Uber) והמנכ"ל שלה, טראוויס קלאניק, מודעים לכך שהתרבות הארגונית של הענקית צריכה להשתנות. אך כדי לעשות זאת על החברה לזהות קודם מהי התרבות הזו. לשם כך החברה מתכוונת להיעזר בדו"ח הגיוון הראשון שלה שהתפרסם זה עתה.

אלא שמנתוני הדו"ח עולה שהענקית שיתופי הנסיעות סובלת בדיוק מאותן בעיות הומוגניות כמו של שאר עמיתותיה בתעשייה הטכנולוגית – הנשים מייצגות רק 36.1 אחוזים מכוח העבודה העולמי שלה, ומספר זה צונח ל-15.4 אחוז כאשר בוחנים את שיבוצן של נשים בתפקידים טכניים.

הדבר, כאמור, אינו מפתיע, בדיוק כפי שלא מפתיע שגם באובר, כמו במרבית חברות הטכנולוגיה האחרות, אין מגוון תרבותי רב. בארה"ב, רק 49.8 אחוזי מעובדים אובר הם לבנים, בעוד ש-30.9 אחוזים הם ממוצא אסייתי. הנתונים הללו ניכרים עוד יותר בעמדות הבכירות בחברה – רק 22 אחוזים מהמנהלים הן נשים, ואילו 76.7 מהמנהלים הם לבני עור.

יושבת באמצע הטבלה

למרות התלונות הרבות על התנהלותה של אובר והאצבע המאשימה שהופנתה כלפיה ברחבי ארה"ב בגין שלל כשלים ורעות חולות, מבחינה סטטיסטית, ובהשוואה לחברות היי-טק מובילות, מסתבר דווקא שהיא יושבת איפשהו באמצע – יש לה יחס גבוה יותר של נשים מאשר זה שבו מחזיקות הענקיות אפל (Apple) ופייסבוק (Facebook) שלשתיהן נתון של 32 אחוזים נשים מקרב כלל עובדיהן, אבל היא מאחורי Airbnb, בקרב עובדיה נכללים 43 אחוזים נשים, ו-Pinterest עם 44 אחוזי נשים.

בעיה דומה ניכרת גם בנוגע לעניין הגזע – למרות שאובר מפגרת במעט אחרי פייסבוק, Airbnb, ו-Pinterest  במונחים של ייצוג תרבותי, כיוון שכ-10 אחוז מהעובדים שלהן אינם לבנים ואף אינם אסיאתיים, אפל מצידה מחזיקה בנתון של 21 אחוזים של עובדים כהי עור.

אובר גם מציינת ש-15 אחוז מעובדיה האמריקנים מסתמכים על אשרות עבודה. ככלל, צוות העובדים של אובר בארה"ב מגיע מ-71 מדינות שונות ברחבי העולם.

באובר אין תכניות קונקרטיות לשיפור הנתונים הללו, אבל קאלניק מהיר לאפיין את הדו"ח כ"צעד ראשון" בדרך לעשייה לתיקון המצב וטען שהיה לחברה צורך בנתונים בכדי לנקוט פעולה.

לזכותה של אובר אפשר לציין כי היא בכל זאת עושה דבר מה – היא תאסוף 3 מיליון דולרים במהלך 3 השנים הקרובות לצורך חלוקה לקבוצות התומכות בזכויות נשים ומיעוטים בטכנולוגיה, ותשתף פעולה עם מומחים חיצוניים לנושא מגוון שיסייעו לה ביישום השינוי המיוחל. השאלה היא האם זה מספיק. ספקות רבות הוטלו כבר בנוגע לסיכוי שאובר תטפל כראוי בדיווחים על הסקסיזם המשתולל בשורותיה, כך ששינוי רדיקלי בשיטות ההעסקה שלה נראה אפילו עוד יותר חסר סיכוי. ימים יגידו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים