"יש לחבר את הכלכלה והחברה – לשיפור חיי בני האדם"

"עליהן לעבור שינוי מאסיבי, כדי להביא לעתיד משגשג עבורן ולשפר את חיי התושבים", אמר ברנד לוקרט, חבר מועצת המנהלים של סאפ לתחומי המוצרים והחדשנות, והסביר כיצד זה קורה ביפן

ברנד לוקרט, חבר מועצת המנהלים של סאפ לתחומי המוצרים והחדשנות. צילום: יח"צ

"הכלכלה והחברה במדינות בעולם צריכות לעבור שינוי מאסיבי, כדי להביא לעתיד משגשג עבורן ולשפר את חיי התושבים. זה קורה כבר ביפן – החזון של ראש הממשלה שם הוא דוגמה מצוינת איך עושים את זה – והדבר צריך לקרות במקומות נוספים", כך אמר ברנד לוקרט, חבר מועצת המנהלים של סאפ (SAP) לתחומי המוצרים והחדשנות.

לוקרט אמר את הדברים בוועידה משותפת לממשלות גרמניה ויפן ולחברות משתי המדינות, שנערכה במסגרת תערוכת Cebit, שהתקיימה באחרונה בהנובר, גרמניה.

לדבריו, "החזון של סאפ בנוי על הדחף הזה – לשפר את חיי בני האדם, הכלכלה, התעשיות והסביבה". הוא ציין כי "התוכנה שלנו מסייעת ל-74% מהעסקים בעולם לפעול ביעילות וכחלק מתהליך שיפור זה, אנחנו משתמשים בטכנולוגיות יותר ויותר חכמות ובקישוריות. הדבר מסייע לבני האדם לקבל החלטות טובות יותר".

באשר לענן אמר לוקרט כי הוא "יאפשר חיבור של דברים בין עסקים – B2B. אנחנו מציעים שירותים לאינטרנט של הדברים בשילוב תבונה מלאכותית ולימוד מכונה, שמאפשרים לספק פתרונות מהירים הממלאים את מטרותיה של יפן, לפי חזונו של ראש הממשלה המקומי".

פיתוחים בתחומי התחבורה והבניין

הוא נתן כמה דוגמאות: האחת היא של שיתוף הפעולה עם חברת התקשורת היפנית NTT, שפיתחה ביחד עם סאפ פתרון בטיחות תחבורתי המעריך את מידת בטיחותם של הנוסעים. "הדבר מושג באמצעות מדידת מדדי גופו של הנהג. נתונים כגון קצב פעימות הלב, קצב הנשימה וטמפרטורת הגוף מנוטרים באופן קבוע ומנותחים בזמן אמת, כך שנהגי אוטובוסים במספר ערים ביפן נדרשים כעת לצורך כך ללבוש חולצה שמצוידת בחיישנים".

לוקרט תיאר את התהליך: "הנתונים נמדדים על גופו של הנהג, מעובדים בסמארטפון שלו ונשלחים לפלטפורמת הענן של סאפ, ביחד עם נתוני ה-GPS ונתוני הרכב (מהירות, בלימות ועוד). אפליקציית בטיחות התחבורה על פלטפורמת סאפ משלבת את הנתונים הללו עם מצב התנועה העדכני ונתוני מזג האוויר, כדי להעריך את כשירות הנהג וכתוצאה מכך את תנאי הבטיחות של הרכב".

לדבריו, "זו דוגמה לשיתוף פעולה מבוסס אינטרנט של הדברים, שלא רק מסייע לתאגיד להשיג חדשנות ורווחים, אלא עוזר לחברה לפעול טוב יותר".

"דוגמה נוספת היא מה שאנחנו עושים בתחום ניטור רעידות אדמה עם חברה המפתחת חיישנים סיסמומטרים", אמר. "פיתחנו שיטה שתפחית את מספר הקורבנות שנגרמים כתוצאה מנזק לתשתית המבנים. אנחנו משלבים את הנסיון שיש לחברה היפנית בייצור סיסמומטרים יחד עם תהליך עיבוד הנתונים בזמן אמת באמצעות SAP HANA ופלטפורמת הענן שלנו, כדי לנתח את השפעת רעידות האדמה על יציבות מבנים. הסמארטפונים הופכים לסיסמומטרים, כדי למדוד את תנודות המבנים במהלך רעידות אדמה. הפתרון שלנו מסוגל לחזות נזק לבניינים ולסייע בהכנות לאסון ופתרון חילוץ לאזורים מוכי רעידות אדמה".

עוד ציין לוקרט כי "סאפ משפרת את יכולת העיבוד בזיכרון של HANA ושל הדור הבא של מערכות ה-ERP, המשלבות לימוד מכונה וענן. אנחנו עוזרים לעמוד באתגר של הטרנספורמציה הדיגיטלית עם פלטפורמת הענן הפתוח, לימוד מכונה, האינטרנט של הדברים, הקישוריות וההתמחות של אנשינו ב-Big Data ובחשיבות התובנה בזמן אמת. הטכנולוגיה הזו תאפשר יצירת עושר אנושי ומחשובי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים