כלל ביטוח תטמיע מערכת ניהול תהליכים עסקיים של Software AG בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

המערכת שתוטמע בכלל ביטוח היא חבילת webMethods BPMS של Software AG, והיא תשמש כתשתית אסטרטגית לניהול תהליכים עסקיים בחטיבת חסכון ארוך טווח בקבוצה ● הפרויקט יעלה בצורה מדורגת עד לסיומו במהלך 2010, והמשתמשים במערכת יהיו בעיקרם עובדי ההלפ-דסק בקבוצה, לצד מאות עובדי כלל וסוכני הביטוח העובדים עימה

כלל ביטוח מטמיעה בימים אלה מערכת ניהול תהליכים עסקיים של Software AG. הטמעת המערכת החלה השנה וצפויה להסתיים ב-2010. ההטמעה תבוצע על ידי אנשי ה-IT בכלל, בשיתוף עם Software AG ישראל. היקף הפרויקט נאמד במיליוני שקלים

המערכת שתוטמע היא חבילת webMethods BPMS של Software AG, והיא תשמש כתשתית אסטרטגית לניהול תהליכים עסקיים בחטיבת חסכון ארוך טווח בקבוצה. ההחלטה על ההטמעה נעשתה לאחר שבקבוצה חיפשו דרך כיצד לשפר את ניהול הקשר עם השותפים העסקיים שלה, ביניהם בנק לאומי, בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות, שבהם פועלים יועצי ביטוח ופנסיה. הפרויקט יעלה בצורה מדורגת עד לסיומו במהלך 2010, והמשתמשים במערכת יהיו בעיקרם עובדי ההלפ-דסק (Help Desk) בקבוצה, לצד מאות עובדי כלל וסוכני הביטוח העובדים עימה.

חטיבת החיסכון ארוך הטווח, המכנסת בתוכה מגוון פעילויות כגון קרנות פנסיה, קופות גמל קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים וביטוח חיים, היא הגדולה והמרכזית בפעילות קבוצת כלל. בטרם החל הפרויקט, בוצע פיילוט שבו נבנו מערכת B2B ותהליך התממשקות מקצה לקצה אל מול השותפים העסקיים. תפקיד המערכת הוא לאפשר לכלל ביטוח לקלוט את הבקשות לפוליסות המגיעות מהבנקים, ולספק מידע על אחזקות הלקוח שבבעלותה. לאחר הצלחת הפיילוט, הוחלט על הטמעת המערכת, תוך שינוי תפיסתי שלם: במקום להסתכל על מערכות, הם החליטו על ניהול התהליכים המרכזיים מקצה לקצה בצורה אחודה.

בימים אלה פועלים בחטיבת החיסכון ארוך הטווח, על אינטגרציה בין כל מערכות הליבה, ליצירת תהליך עסקי רוחבי. בחטיבת החיסכון ארוך הטווח פועל כעת אוסף של מערכות ליבה. כל אחת מהן מספקת מענה לעולם התוכן אותו היא משרתת, אולם ריבוי הממשקים הייעודיים, והצורך להעביר מידע בין המערכות, מקשה על התמיכה בתהליך עסקי רוחבי בארגון. בנוסף, היעדרו של תהליך עסקי רוחבי אחד, הביא לשכפול של תהליכים ושל לוגיקה עסקית. בשל כך התחזוקה של המערכות הייתה יקרה, והיה קושי לקבל תמונת לקוח אחת ברורה ועקבית.

בהיבט הטכנולוגי, המערכות של כלל פותחו חלקן בדוט.נט וחלקן בקובול. יחד עם נתונים שמגיעים ממערכות אלה ונוספות, דוגמת מחסן הנתונים הארגוני, הן תגענה ל-webMethods. מערכת ה-BPM תנהל את כל התהליכים בעולם של חסכון ארוך טווח, פנסיה, הצטרפות לקבוצה, פדיונות ושאר התהליכים הדורשים התבססות על מידע המגיע ממגוון מקורות ומערכות בקבוצה.

לדברי אלי נגרי, מנהל תחום חיסכון ארוך טווח בכלל ביט מערכות, מקבוצת כלל, "בחברה הבינו שתשתית לניהול תהליכים עסקיים תאפשר לחטיבה למקסם את ההשקעות שנעשו באמצעות כמה פעולות: חידוש של הלוגיקה הקיימת; אינטגרציה של תהליכים עסקיים בין המערכות השונות; ומימוש תהליכים עסקיים חוץ-ארגוניים מול השותפים העסקיים". נגרי אמר, כי "בשלב ראשון נבצע את ההטמעה בפרויקט הפנסיה. בסיומו נבצע תיקוף של התפיסה הכוללת, כשהמדדים להצלחה יוגדרו לפי שביעות רצון כלל וההתייעלות התפעולית בתהליך". כך, אמר, "תיווצר בהדרגה תשתית לשיפור מתמיד בחברה תוך מדידה מתמדת של הערך העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים