רם בלניקוב, כונס הנכסים של דטהסייף, מציע למכירה 65% ממניותיה

בלניקוב מעוניין למכור את המניות "על מנת להפעיל את הקבוצה כעסק חי, כך שתהיה נקייה מחובות העבר" ● החברה חייבת כ-40 מיליון שקלים למיקרוסופט וכ-28 מיליון לבנק דיסקונט ● ניתן יהיה להגיש הצעות רכישה עד 23 לדצמבר, והמכירה כפופה לאישור בית המשפט המחוזי בירושלים

רם בלניקוב, הנאמן הזמני (כונס הנכסים) של דטהסייף, הודיע, כי הוא מתכוון למכור 65% ממניות הקבוצה, והזמין רוכשים פוטנציאליים להציע הצעות. בלניקוב תיאר את החברה כ-"שישית בגודלה בארץ בתחום שירותי ה-IT", והסביר שמטרת המכירה היא "הסדר נושים להפעלת הקבוצה כעסק חי, כך שתהא נקייה מחובות העבר". בלניקוב מסר, כי מניות החברה שלא תוצענה למכירה יישארו בידיו, כנאמן,ויהוו ערבות וביטחון להסדר הנושים. הוא ציין, כי הצעות הרכישה תתקבלנה עד 23 לדצמבר, ומכירת פעילות החברה או נכסיה כפופה לאישור בית המשפט המחוזי בירושלים.

בשבוע שעבר הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים לדטהסייף צו הקפאת הליכים ל-30 יום, לאחר שנקלעה לחובות. השופט יוסי שפירא מינה את בלניקוב, שהיה הממונה על התקציבים באוצר ומנכ"ל משרד הפנים, כנאמן בהקפאת ההליכים.

דטהסייף נכנסה לתהליך של הקפאת הליכים לאחר שצברה הפסדים וחובות בגובה כ-120 מיליון שקלים. בעלי החוב העיקריים הם מיקרוסופט (Microsoft), לה חייבת החברה כ-40 מיליון שקלים, ובנק דיסקונט, לו היא חייבת כ-28 מיליון שקלים.

מרבית ההפסדים של דטהסייף נוצרו בתחילת 2009, בעקבות השפל בשווקים העולמי והמקומי, ההשקעה ברשת החנויות אקסלנט DMO וקריסת השותפה למיזם, חברת DMO. קבוצת דטהסייף מעסיקה כ-250 עובדים, ועוד כמאה עובדים נוספים דרך קבלני משנה. היקף מכירותיה בשנת 2008 עמד על כ-250 מיליון שקלים, מרביתם בשוק המקומי. השבוע קיבלו יותר מ-30 מעובדי החברה מכתבי פיטורים.

קבוצת דטהסייף מצויה בבעלותו ובניהולו של עומר נירהוד, שאף ערב אישית לחלק מחובותיה. הקבוצה טוענת, כי לקוחותיה חייבים לה 13 מיליון שקלים. לחברה לקוחות גדולים, כגון סלקום, רכבת ישראל, משרד הביטחון, אמדוקס, כלל ביטוח, שירותי בריאות כללית, משטרת ישראל, הראל ביטוח ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פנימי

    חברה גמורה: עם איבוד ה-LAR של מיקרוסופט ,נפילת אקסלנט די אמ או ופיטורין של כמעט כל חברת אקסטרים (שגם גם ככה גרמה בעיקר להוצאות), נשארו למכירה רק: datasafe outsorcing - כל מי שיכול יעביר את העובדים אליו, השאר או יתפטרו או כנראה שלא שווים הרבה. שח טופז - כבר לא פונקציה לאור המוניטין הנכשל של דטהסייף. חברת התקשורת ו -GSL - יימכרו במחירים מצחיקים (אולי GSL לא). השאר לא פונקציה. שורה תחתונה: העסק מת בהצלחה למפוטרים.

אירועים קרובים