"הבלוקצ'יין הוא ה-'אינטרנט' הבא"

לדברי אבי כוכבא, משנה למנכ''ל בנק הפועלים, "העולם כולו לוטש היום עיניים לטכנולוגיה הזו ולמה שאפשר לעשות איתה בשילוב המודלים העסקיים הנכונים - אך יחד עם זאת, מדובר עדיין בתחילת הדרך"

אבי כוכבא, מנכ"ל שותפות הייב 2040 של קבוצת אבנון. צילום: ניב קנטור

"טכנולוגיית הבלוקצ'יין (Blockchain) היא ה'אינטרנט' הבא, והכוונה היא שמדובר במהפכה של ממש", כך אמר אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים.

כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק, דיבר בכנס שערך בנק הפועלים בנושא טכנולוגית הבלוקצ'יין, בשיתוף BNY Mellon. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') באולם אירועים East בתל אביב. את הכנס הנחה לובו ויזנר, מוביל חדשנות, בנק הפועלים.

לדברי כוכבא, "לפני כשנה הקים הבנק את חטיבת החדשנות, אותה אני מוביל. לבנות חטיבה כזו זה אתגר של ממש, משום שהמטרה שלנו היא להצדיק את שם החטיבה, להחדיר חדשנות לארגון – ולא ליפול לאזורי הנוחות המוכרים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"אנחנו לא מפסיקים להסתכל מחוץ לגבולות הגזרה המסורתיים שלנו", אמר כוכבא, "ובכך אני גם כולל את התחום ההאצה הדיגיטלית שאנחנו מובילים באקו-סיסטם של הכלכלה הישראלית, בחיפוש אחר חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות".

הטכנולוגיה עומדת בפני עצמה

"מאז שהתחלנו בפעילות, ואפילו לפני כן – כשעמדתי בראש חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של הבנק כמנמ"ר – השקענו מאמצים רבים כדי לחקור את טכנולוגיית הבלוקצ'יין בהתנסות אמיתית", אמר כוכבא.

"טכנולוגיות הבלוקצ'יין, שעד לפני כמה שנים יוחסה למנגנון השינוע של מטבע הביטקוין (Bitcoin) ולתיעוד הבעלות במטבע הדיגיטלי הזה – יצאה מהקופסה של עצמה, ועומדת היום בפני עצמה – כטכנולוגיית שינוע, תיעוד ועדכון מסמכים מהימנה. היא מתבססת מבחינה טכנולוגית על אותם ערכים שאנחנו כל כך מעריכים בחיי היומיום: שיתוף, שקיפות, פיזור וביזור".

"העולם כולו לוטש היום עיניים לטכנולוגיה הזו ולמה שאפשר לעשות איתה בשילוב עם המודלים העסקיים הנכונים", ציין כוכבא, "יחד עם זאת, ולמרות היתרונות המדהימים בטכנולוגיה המאובטחת הזו להעברת מידע, מדובר עדיין בתחילת הדרך, מבחינת המימוש בפועל והניצול של הטכנולוגיה הזו לטובת הלקוח הסופי".

"היתרונות של בלוקצ'יין הם אדירים", המשיך כוכבא. "היא תאפשר להתגבר על הרבה מאד אתגרי אבטחת מידע, ומנגד – תביא לשקיפות מירבית של המידע לאלו המורשים. היא תניב קיצור וייעול תהליכים באופן שישפיע מיידית על הלקוח הסופי".

הוא הוסיף כי "לטישת העיניים הגלובלית הזו מחייבת אותנו לשתף פעולה עם ארגונים פיננסים נוספים, מהמובילים בעולם, בראשם BNY Mellon, וכן עם חברות ייעוץ, סטארט-אפים וגורמים נוספים באקו-סיסטם שלנו שאליהם אנחנו חוברים".

הכנס היום, סיכם כוכבא, "מביא לידי ביטוי לא רק את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו, ואת יכולות המחקר, אלא גם את המדיניות שאנחנו מקדמים: לבנקאות פתוחה ולשיתוף פעולה עם הארגונים הטובים ביותר, גדולים או קטנים – על מנת להשיג הרבה יותר בהרבה פחות זמן. אנחנו רואים יתרון של ממש בהרחבת שיתופי הפעולה שלנו עם השחקנים הרלוונטיים באקו-סיסטם, כדי לנצל ולממש את השירותים והטכנולוגיות לטובת שירות טוב יותר ללקוח הסופי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים