האם הסקוטלנד-יארד משתמשת בהאקרים בכדי לפגוע בעיתונאים?

מקור מדליף, שהוא ככל הנראה יוצא משטרת המטרופולין הלונדונית, העביר מכתב שבו טענות והוכחות לכך שהמשטרה הבריטית עושה שימוש בהאקרים בכדי להצליח לחטט בנתוניהם האישיים של פעילים פוליטים ואנשי המדיה

האקרים בשירות המשטרה. צילום: Tony Baggett/BigStock

המשמר האזרחי שפוקח את עיניו על המשטרה בבריטניה (police watchdog) החל בחקירה של טענות כי ה-Metמשטרת המטרופולין של לונדון רבתי – השתמשה בהאקרים הודים בכדי לפרוץ את חשבונות הדוא"ל של פעילים, מפגינים ועיתונאים.

הקבוצה חוקרת טענות ספציפיות שיחידה חשאית של הסקוטלנד-יארד הפעילה האקרים בכדי לגשת באופן בלתי חוקי להודעות דואר אלקטרוניות פרטיות של מאות פעילים פוליטיים ועיתונאים.

ההאשמות נעשו על ידי מקור אנונימי שטוען כי היחידה המיוחדת עבדה עם המשטרה ההודית, אשר השתמשה אף היא בהאקרים בכדי להשיג באופן בלתי חוקי את סיסמאות חשבונות הדוא"ל של מובילי קמפיינים חברתיים ושל מספר עיתונאים וצלמי העיתונות.

המדליף – עבד ביחידה המיוחדת של המשטרה בעבר

מדליף המידע – שאומר שעבד בעבר ביחידה המודיעינית המנטרת את פעילותם של פעילים פוליטיים – פירט את הדאגות במכתב אל עמיתת מפלגת הירוקים, ג'ני ג'ונס, שהציגה את הטענות בפני ועדת התלונות המשטרתית העצמאית, ה-IPCC (ר"ת Independent Police Complaints Commission), אשר חוקרת את הנושא.

ג'ונס אמרה לגרדיאן (Guardian) שהיא מאמינה שיש "יותר ממספיק במכתב" בכדי להצדיק חקירה פלילית מלאה וחקירה ציבורית. המכתב פירט כיצד גויסו האקרים בהודו על ידי הבלשים של הסקוטלנד-יארד לצורך השגת סיסמאות ששימשו לאחר מכן בכירים לניטור שגרתי של חשבונות דואר אלקטרוניים. מדובר במאות תקריות שאירעו, בהשתתפות מפגינים ועיתונאים – ביניהם שניים מהגרדיאן – כך טוען המדליף.

כראיה להאשמותיו, כלל כותב המכתב 10 סיסמאות לדוגמה, שביניהן מופיעות סיסמאותיהם של ארבעה פעילי גרינפיס (Greenpeace) שלכמה מהן נמצאו התאמות מאושרות. במכתב נאמר: "במשך מספר שנים נהגה היחידה לגשת באופן בלתי חוקי לחשבונות הדואר האלקטרוני של פעילים".

פעיל גרינפיס כועס ומחולל

קולין ניומן, אחד מפעילי גרינפיס שהסיסמה שלהם כלולה במכתב, אמר לגרדיאן שהוא הרגיש "כועס ומחולל", והוסיף ואמר, "אני גלוי בנוגע למעשי כשאני נוקט עמדה ואחראי אישית לכך, אבל זה לא הוגן וצודק שאחרים נבדקים. אני לא מהווה איום. אין הצדקה לחטט בחשבונות פרטיים, אלא אם כן יש לך סיבה לעשות זאת, ויש לך סמכות לעשות זאת", הבהיר ניומן.

דובר ה-IPCC אמר כי "לאחר שביקשנו וקיבלנו הפנייה על ידי משטרת המטרופולין, התחלנו בחקירה עצמאית הקשורה לטענות אנונימיות בנוגע לגישה למידע אישי. אנחנו עדיין מעריכים את היקף החקירה ולכן לא נוכל להגיב יותר".

דובר מטעם הגרדיאן אמר כי "טענות שמשטרת המטרופולין ניגשה לדואר האלקטרוני של העיתונאים של גארדיאן מדאיגות באופן קיצוני, ואנו מצפים לחקירה מלאה ויסודית של טענות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים