תמונה שווה הרבה יותר מאלף מילים
מה שווה אייטם עליכם או על הארגון אם אין לצידו לפחות תמונה, ורצוי גם סרטון וידיאו? ● מה כדאי לדעת לפני שיוצאים עם הסמארטפון לתערוכה הקרובה, או לשכור צלם
כשיצאתי לדרך עם הטור הזה, עסקתי לא מעט בסוגיה הרת גורל: איזו תמונה שלי לבקש מהעורך לשים? באחת נראיתי לעצמי זעופה ובאחרת מבט הסלפי נראה לי על הציר שבין חולמני למזוגג. בשלישית איכשהו יצאתי שטופת זימה והרביעית שידרה חיוורון חולני. הפור נפל על חיוך למחצה במעיל אדום – משהו שנראה כאילו צולם באקראי ובחטף, על גבול הפפראצי, חרף העובדה שהושקעו בה מאמצים כבירים ונלקח מספר לא מבוטל של טייקים.
שנים של עבודה עם לקוחות מאתגרים יותר ופחות סיפקו לי נחמת עניים: אני לא לבד עם השריטה הזו! לא פעם שלחתי ללקוח, נלהבת ואחוזת התרגשות ותחושת סיפוק מקצועי, כתבה שהתפרסמה אודותיו בכלי תקשורת מרכזי ומכובד, וקיבלתי תגובה חמוצה וחריקות צוננות של אי שביעות רצון רק כי תמונת המנכ"ל לא עשתה עימו, לדעתו, את החסדים המתבקשים. עם הזמן הבנתי שמעבר לעובדה הפסיכולוגית היבשה שאנשים נוטים להחמיר עם עצמם, לבקר עצמם בדקדקנות יתר, לאתר את הפגמים שאיש אינו רואה מלבדם ולדון עצמם לחומרה, הרי שתמונה היא אכן חשובה, ובכוחה לייצר אפקט תקשורתי דרמטי.
האקסיומה מלמדת ש-"תמונה שווה אלף מילים", וכך היה בעולם העתיק (שחישב את קיצו לאחור די לאחרונה). באותו עולם ישן נושן, משהו כמו לפני חמש שנים, תמונה באמת הייתה שווה אלף מילים, וכל פרח יח"צ היה מבקש תמונות של המיזם, הגאדג'ט או המנכ"ל ייצוגי ומעונב – כל דבר שמצטלם, כארטילריה חיונית וצידה לדרך החתחתים התקשורתית.
אלא שמאז עברו כמה מילים ותמונות באתרי החדשות, וכיום כל אחת ואחד מאתנו מתפקד גם כצלם וכמדווח, מאחר שיש לנו גישה ישירה לאינטרנט, לפייסבוק (Facebook) ולווטסאפ (WhatsApp). הדבר גרם לאקסיומת התמונה לשנות את פניה ולהיות בעלת ארשת מתוחכמת ומורכבת יותר.
זאת לא התמונה – זה מי שמופיע בה
תמונה היא דבר מאוד חשוב, אבל חשוב הרבה יותר מי הפרסונה שמופיעה בה ומה הסטטוס שלה: אם הסטארט-אפ שלכם הוא בתחום הביטחון, תמונה עם קצין בכיר בהווה במשטרה, דמות של יוצא מוסד או שב"כ, או אפילו אלוף במיל', תהיה שווה הרבה יותר מאשר מנכ"ל שמצטלם על רקע ביתן בתערוכה. אם החברה עוסקת במשפטים, צילום עם ראשי הפירמות המובילות בארץ או בעולם בתחום יהיה רעיון לא רע מבחינת הערך המוסף והנראות התקשורתית.
זאת ועוד, אם בעבר צילום סטילס היה מספק, הרי שכיום שווה לשלב בכל הזדמנות סרטון וידיאו שמשדר מסר אותנטי ואמין. הסמארטפון שלכם יעשה את העבודה גם אם אתם לא צלמים דגולים וסרטון קצרצר של חבר כנסת או משקיע בעל מוניטין שנעצרו ליד הביתן שלכם בתערוכה יעניק אפקט חיובי ובאזזז, שאותו תוכלו למנף ולפמפם בוויראליות ברשתות החברתיות.
איש יח"צ אחראי ומקצועי ידאג לאתר עבורכם את האושיות הרלוונטיות לצילום, לגרור אותן באלגנטיות לכיוונכם, לייצר את השיח שיאפשר חיוך לעדשה ולהנפיק את תוצר הלוואי המתבקש – תמונה מוצלחת לרכילות העסקית של האתרים והעיתונים.
הכותבת היא יועצת תקשורת במשרד אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.
תגובות
(0)