לאחר חרם בבריטניה – גוגל מבטיחה לשנות את מדיניות הפרסום שלה

פרסומים מסוימים שהוצגו ביוטיוב בבריטניה לצד תכנים קיצוניים - כגון סרטונים המקדמים טרור או אנטישמיות - הביאו את ענקית הטכנולוגיה להתחייב לאפשר למותגים שליטה רבה יותר על המיקומים שבהם הפרסומים שלהם מופיעים

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) מתחייבת לערוך שינוי במדיניות הפרסום שלה, וזאת אחרי שחוותה לאחרונה ביקורת קשה וחרם בבריטניה.

הכל החל כשמספר חברות בריטיות חשובות שמפרסמות ביוטיוב (YouTube), אשר נמצאת בבעלות גוגל – בכללן ממשלת בריטניה וכמה מהמותגים הגדולים בממלכה המאוחדת, כגון הגרדיאן (Guardian) – החליטו להסיר את הפרסום מטעמן מהשירות, מפני שחלק מהפרסומות הופיעו לצד תוכן לא הולם וקיצוני. למשל, פרסום ממשלתי בריטי אחד שהופיע בתוך קטעי וידיאו של מנהיג הקו קלוקס קלאן (Klu Klux Klan) לשעבר, דיוויד דיוק.

Havas SA – הסירה פרסומים אבל כמהלך זמני

Havas SA הצרפתית, חברת הפרסום והשיווק השישית בגודלה בעולם, ביטלה אף היא ביום ו' את פרסומי הלקוחות שלה בבריטניה בגוגל ויוטיוב, וזאת לאחר שלא קיבלה מענקית הטכנולוגיה הבטחה לכך שהפרסומים לא יופיעו לצד חומר פוגעני.

בין הלקוחות שפרסומיהם הוסרו מהשירות של גוגל ויוטיוב נכללים למשל אלו של ספקית האלחוט O2, חברת השידור הממשלתית British Broadcasting, דומינו'ס פיצה (Domino's Pizza) ויונדאי קאיה (Hyundai Kia), כך מסרה Havas SA בהצהרה לתקשורת.

"עמדתנו תישאר על כנה עד שנהיה בטוחים בפלטפורמת יוטיוב וב-Google Display Network שיספקו את הסטנדרטים שאנו מצפים ללקוחותינו", אמר פול פרמפטון, מנכ"ל ומנהל אזורי בקבוצת Havas Media בבריטניה.

מאוחר יותר מסרה מסר שונה מעט הטון של Havas שמסרה כי לא תנקוט בכל פעולה מחוץ לבריטניה וכינתה את ההחלטה שלה בבריטניה "מהלך זמני". "קבוצת Havas לא תנקוט בצעדים כאלה על בסיס גלובלי", כתבה דוברת החברה בהודעת דואר אלקטרונית. "אנו פועלים עם גוגל בכדי לפתור את הבעיות כדי שנוכל לחזור לשימוש בפלטפורמה יקרת הערך הזו בבריטניה".

צורך דחוף שהתעשייה תתאחד

עקב החרם והאש שחטפה, הודיעה גוגל בסוף השבוע כי החלה ב"סקירה יסודית" של מדיניות הפרסום שלה. החברה גם בישרה כי בתוך מספר שבועות תעניק למותגים שליטה רבה יותר על המיקומים שבהם מופיעים פרסומיהם ביוטיוב, וכן בכל שאר רשת הפרסום של גוגל.

"עם מיליוני אתרים ברשת שלנו ו-400 שעות של סרטונים שמועלים ליוטיוב בכל דקה, אנו מזהים שלא תמיד אנחנו עושים זאת נכון", כתב רונן האריס, מנכ"ל גוגל בריטניה, בפוסט שפורסם בבלוג החברה. "באחוז קטן מאוד מהמקרים, פרסומות מופיעות יחד עם תוכן שמפר את מדיניות המונטיזציה שלנו – אנו מסירים מיד את הפרסומות באותם מקרים, אך אנו יודעים שאנו יכולים וצריכים לעשות יותר".

נציגי הממשלה הבריטית לא הגיבו מיד למידע, ואילו הגרדיאן הגיב ואמר כי מיקומי הפרסומים של גוגל ושל יוטיוב "לא מקובלים". דובר חדשות הגרדיאן אמר כי "הפסקנו באופן מיידי את כל הפרסום באמצעות גוגל, עד שנקבל ערבויות שהדבר לא יקרה בעתיד. יש צורך דחוף שהתעשייה תתאחד בכדי לפתח מערכת משמעותית של רגולציה עצמית".

דובר הגרדיאן סירב להגיב על הבטחתה של גוגל לשנות את מדיניות הפרסום שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים