משרד התקשורת אישר את רכישת גולן טלקום

המשרד אישר את העברת השליטה בגולן לידי אלקטרה ואת הסכם שיתוף הרשתות שחתמה סלקום איתה ועם אקספון ● בהודעת המשרד נכתב כי "התחרות בעקבות ההסכם תעמוד למבחן כוחות השוק"

גולן טלקום

סוף לסאגה: אחרי רכישה שלא אושרה, צעדים משפטיים וחודשים ארוכים של המתנה מה יעלה בגורלה – גולן טלקום עוברת ידיים באופן סופי. זאת, לאחר שמשרד התקשורת הודיע היום (א') כי ממלא מקום השר, צחי הנגבי, אישר את העסקה, שבמסגרתה תועבר חברת הסלולר לשליטתה של אלקטרה תמורת 350 מיליון שקלים. במקביל אושר הסכם שיתוף הרשתות בין סלקום לגולן טלקום ולאקספון.

בכך מסתיימת סאגה ארוכה בעניין הרכישה ובעניין הסכם שיתוף הרשתות. לפני יותר משנה הודיעה סלקום כי רכשה את גולן טלקום תמורת 1.17 מיליארד שקלים ומחילה על חוב, שעמד אז על חצי מיליארד שקלים.

אלא שבניגוד לממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת לא אישר את העסקה, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק. גולן טלקום נכנסה לשוק בעקבות הרפורמה שהנהיג לפני שנים אחדות שר התקשורת דאז, משה כחלון, והביאה לירידת מחירים משמעותית – ממאות שקלים בחודש לעשרות שקלים. במשרד חששו שאם סלקום תקנה את גולן יעלו המחירים בשוק, אולי אפילו לרמות שהיו לפני הרפורמה, ולכן סיכלו את הרכישה.

לאחר מכן המשיכה גולן במגעים לרכישה והגיעה לפני כחודשיים וחצי לעסקה עם אלקטרה מוצרי צריכה. לאחר ההודעה על העסקה אמר גיל שרון, בעבר מנכ"ל פלאפון וכיום יו"ר גולן טלקום, כי המחירים הנוכחיים "לא סבירים" ורמז על עליית מחירים צפויה בשוק – דברים שהביאו עליו ביקורת רבה.

"שני הישגים לצרכן הישראלי"

במשרד התקשורת אומרים שהמהלכים האחרונים רק יגבירו את התחרות. לדבריהם, "הסכם שיתוף הרשתות מניב שני הישגים לצרכן הישראלי: הראשון הוא השמירה על השחקן החמישי בשוק ומחולל התחרות בסלולר, גולן טלקום, והשני הוא כניסתו של שחקן שישי – אקספון. ישראל הופכת להיות המדינה הראשונה בעולם עם שישה שחקנים פעילים בעלי רשתות".

לדברי המשרד, "התחרות שתיפתח בעקבות ההסכם ופירותיו תעמוד למבחן כוחות השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים