"האפליקציות הן מנוע התהליכים העסקיים, והמידע – הדלק המניע"

"חל שינוי משמעותי בתפיסה העסקית של הלקוחות הארגוניים וזה משליך על התארגנות ה-IT, שהופך להיות חלק ממהות העסק", כך לדברי אורי ברגמן, מנכ''ל HPE ישראל

אורי ברגמן, מנכ''ל HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

"בעולם החדש יש שני שדות. האחד, ה-IT ההיברידי, המשלב בין המחשוב המסורתי והחדש, והשני, תחנות הקצה והמשתמשים. בתווך נמצאים המידע, המהווה את הדלק המניע את הארגון, והאפליקציות, שהן מנוע התהליכים העסקיים. בלא אלה, אין ממשק עם הלקוח", כך אמר אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל.

ברגמן התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, היום (ג') באולם הבימה תל אביב. לדבריו, "הטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים היא מהלך משמעותי ומשבש. חל שינוי משמעותי בתפיסה העסקית של הלקוחות הארגוניים שלנו וזה משליך על התארגנות ה-IT, שהופך להיות חלק ממהות העסק".

"המגמות הטכנולוגיות המשפיעות על הארגונים הן IT היברידי, אינטרנט של הדברים, Big Data ו-Analytics, ופתרונות מוגדרי תוכנה. כעת, אתגר המנמ"ר הוא לעבור מהמחשוב המסורתי לחדש. ה-IT המסורתי יישאר כאן ולא יילך – אבל החדש, הוא כבר פה וכבר לא כזה חדש". לדבריו, "על המנמ"ר לעבור בשלום לעולם ההיברידי, ולדעת לחיות בשני העולמות, הקיים והחדש".

HPE עצמה, אמר ברגמן, "עברה גם היא את השינוי הנדרש והתאימה את החברה החדשה לעולם החדש. אנו משילים אזורי פעילות שאינם באסטרטגיית הליבה שלנו, ומנגד, מעשירים את ההיצע שלנו, אם בהשקעות פנימיות במו"פ ואם ברכישות. כך נציע ללקוחות פתרונות מקצה לקצה לטובת ה-IT ההיברידי. את כל ההיצע אנו עוטפים בשירותים לניהול פרויקטים וייעוץ. לצד פעילות משותפת שלנו עם האינטגרטורים המקומיים, אנו רוצים להיות האינטגרטור המוביל במדינה".

"הסניף המקומי והשוק הישראלי חשוב ל-HPE העולמית", סיכם ברגמן. "נמשיך להשקיע בשוק המקומי, הנהנה מצמיחה זה כמה שנים. חווינו השנה גידול במכירות וגידול בהיקף הפרויקטים. הדרך לצלוח את המהפכה היא לשלב עבר הווה ועתיד, ויש לנו הכלים והפתרונות לענות לאתגרים החדשים".

עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסיילים ב-HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסיילים ב-HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

עדי מור-בירן, מנהלת אגף פריסיילים ב-HPE ישראל, אמרה כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית מביאה לשיבוש. אנו על ספו של עולם חדש, בו הכל ממוחשב. הארגון נמצא בדטה סנטר, בענן ובאינטרנט של הדברים. זו הזדמנות למזג בין אנשים, מערכות ומקומות. העולם משתנה – וכך גם HPE".

העולם, אמרה מור-בירן, "נעשה חכם – הכל חושב, מחובר ממוחשב: בכל דבר יש יחידה חכמה, במכוניות, בפסי הרכבת, בקווי הייצור, בטורבינות". בעידן שכזה, הסבירה, "כמות המידע היא מטורפת. המידע, יחד עם הגישה המהירה לכוח עיבוד, מייצרים פוטנציאל למנף הזדמנויות עסקיות חדשות: שעונים חכמים יתריעו על בעיות בריאות, במכוניות ובקווי ייצור תתקבלנה התראות בטרם תקלות, בטורבינות ידווח על בעיות טמפרטורה, והמקרר יזמין פריטי אוכל חסרים".

לאור כלל התמורות הללו, אמרה מור-בירן, "HPE בחרה להתמקד בעולם ההיברידי ובקצה החכם, ולספק ללקוחות הארגוניים גוף שירות, ייעוץ, תמיכה ואינטגרציה – המלווה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של הלקוחות. IT היברידי זה גם וגם. גם מחשב וגם טלפון, גם רישוי מסורתי וגם בענן, גם יציב וגם מהיר. לקוחות רוצים לייצר תמהיל IT מדויק, עם מחשוב מסורתי יציב ואמין – לצד פיתוח אפליקציות חדשות במהירות".

היא סיכמה באומרה כי "נדרש לעבוד ישן לצד חדש. זה דורש שינוי תפיסה, הטמעת אג'ייל ו-DecOps, שינוי התשתיות, יכולת לייצר גמישות, הכל מוגדר תוכנה, הקצאה דינאמית של משאבי IT. כך, ניתן יהיה להפיק תובנות ולקבל ערך ותועלת עסקיים. העולם משתנה ונהיה מהיר, גמיש והיברידי. לב העשייה הוא האפליקציות והמידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים