כשווטסון פגש את איינשטיין: יבמ ו-Salesforce ישתפו פעולה

המהלך יאפשר לשלב בין מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ למערכת הבינה המלאכותית של Salesforce ● בשתי החברות טוענים כי כך יוכלו ארגונים לקבל החלטות חכמות ומהירות

כשג'יני פגשה את מארק. מימין: ג'יני רומטי, יו"רית, מנכ"לית ונשיאת יבמ, ומארק בניוף, מנכ"ל Salesforce. צילום: יח"צ

יבמ (IBM) ו-Salesforce יספקו פתרונות משותפים בעולם הבינה המלאכותית, על מנת לאפשר לארגונים לקבל החלטות חכמות ומהירות, לדברי שתי החברות.

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, יתבצע קישור שקוף בין מערכת המחשוב הקוגניטיבי ווטסון (Watson) של יבמ למערכת הבינה המלאכותית איינשטיין (Salesforce Einstein), המשולבת במערכת ה-CRM, לניהול קשרי הלקוחות שלה.

על פי שתי החברות, שיתוף הפעולה יוליד "רמות חדשות של תקשורת חכמה עם לקוחות, בתהליכי מכירות, שירות, שיווק, מסחר ותחומים נוספים". מהענק הכחול נמסר כי הוא "מרחיב את היכולות של קבוצת השירותים הגלובליים שלו לעבודה בסביבת Salesforce – ומפעיל שירות חדש, שמסייע ללקוחות בהקמה מהירה של פתרונות המשלבים בין ווטסון ובין איינשטיין". כיום יש לשתי החברות כ-5,000 לקוחות ארגוניים משותפים – נתון שצפוי לגדול בשל השותפות.

קניות, מזג אוויר ונתונים נוספים

במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו התובנות שמופקות באמצעות ווטסון, שיכול לנתח מידע מובנה ובלתי מובנה ממגוון רחב של מקורות ובמגוון תחומי תעשייה, עם אלה של איינשטיין אודות הלקוחות. השילוב יאפשר לווטסון ולאיינשטיין להציג תובנות מנומקות, ולהעלות המלצות להאצת תהליכי קבלת ההחלטות ולקידום ההצלחה בקשרי הלקוחות.

כך, למשל, ניתן יהיה לשלב נתונים אודות דפוסי קניות ברמה מקומית ונתונים נוספים בעולם הקמעונות, שמעובדים בסביבת ווטסון, עם נתוני קניות ופרופילים של לקוחות שמנוהלים בסביבת איינשטיין. זה יאפשר לקמעונאי לנהל מסעות שיווק במייל ברמה גבוהה של התאמה אישית.

הדבר נכון גם במה שקשור למזג האוויר: The Weather Company, חברה בבעלות יבמ, תציע רכיבים חדשים במסגרת בורסת האפליקציות של Salesforce, שיאפשרו להשתמש בנתוני מזג האוויר החזוי לטובת פנייה אישית ללקוחות. חברת ביטוח, למשל, תוכל להמליץ על דרכי היערכות לסערה בפני בעלי מבנים אותם היא מבטחת.

הענק הכחול יציע גם ערכת כלים לשילוב מערכות, שתאפשר ללקוחות לשלב בין נתונים שמתנהלים בתוך הארגון לכאלה שמתנהלים בסביבת ענן – ולגשת למכלול הנתונים הללו ישירות מפלטפורמת Salesforce. כך, למשל, יוכל יועץ השקעות לאחד את נתוני הלקוח, דוגמת השקעות קיימות ופרופיל הסיכונים שלו, עם לקוחות הנוגעים למגמות בעולם הפיננסי ולמידע מקרו-כלכלי.

עוד במסגרת שיתוף הפעולה, יבמ תפעיל מערכת ענן של Salesforce שתיפרס לרוחב החברה, לטובת התמיכה במוצריה, תוך הצגת תמונה שלמה ומשולבת של כל לקוח.

"כבר השנה, ווטסון ייגע בחייהם של מיליארד בני אדם"

ג'יני רומטי, יו"רית, נשיאה ומנכ"לית יבמ, אמרה כי "במהלך השנים הקרובות תתקבל כל החלטה מרכזית – בין אם היא אישית ובין אם עסקית – בסיוע טכנולוגיות בינה מלאכותית ומערכות קוגניטיביות. אנחנו צופים שכבר השנה, ווטסון ייגע בחייהם של מיליארד בני אדם: החל מעולם האונקולוגיה דרך תחום הקמעונות ועד למכוניות ולניהול תשלומי מס. שיתוף הפעולה בין שתי החברות ישרת מיליוני לקוחות ומפתחי יישומים, ויספק הבנה חסרת תקדים אודות לקוחות".

מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, ציין ש-"בינה מלאכותית מאיצה את הצלחת הלקוחות והם מוצאים ערך עצום בטכנולוגיה החדשה הזו. הגרסה האחרונה של איינשטיין, שהושקה באחרונה, פקחה את עינינו לגבי מה אפשרי לעשות באמצעותה. יש לנו כעת אלפי לקוחות שפרסו את יכולות הבינה המלאכותית של הדור הבא הזה. זוהי רמה אחרת לגמרי של יצירתיות, במיוחד עבור לקוחותינו העוסקים במכירות. מנהלי המכירות הופכים להרבה יותר פרודוקטיביים לעומת העבר, באמצעות יכולת שמאפשרת להם לעשות כל דבר – מאיתור לידים ללקוחות חדשים ועד לתובנות על הזדמנויות עסקיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים