תל אביב התברגה לעשירייה הפותחת ברשימת אזורי ההיי-טק המובילים בעולם

שאנגחאי נוסקת ונבחרת כמרכז החדשנות הגלובלי שיוביל את זירת ההיי-טק בשנים הקרובות ● הנציגה הישראלית תופסת את המקום העשירי והמכובד ברשימה שמקורה בסקר המנהלים הבכירים העולמי

היי-טקיסטית בנשמה. תל אביב. צילום: slidezero/BigStock

מבין מרכזי החדשנות הגלובליים נתפשת שאנגחאי – עיר הנמל השוכנת במזרח סין, שהיא בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם ושמתגוררים בה יותר מ-25 מיליון בני אדם – ככזו שתשמש כמרכז המוביל בעבור חדשנות טכנולוגית בארבע השנים הקרובות, כך עולה מסקר של מנהלים שנערך על ידי KPMG.

מתחת לשאנגחאי, במקום השני, ממוקמת ניו יורק, ואחריה – טוקיו, בייג'ין, לונדון, וושינגטון הבירה, ברלין, שיקגו, תל אביב ובוסטון.

יצוין כי הסקר לא כלל את עמק הסיליקון, אשר סביר להניח שהיה זוכה במקום הראשון וברוב מוחלט, אך מסקנת הסקר היא שעמק הסיליקון הולך והופך לתופעה גלובלית.

במקום הראשון ברשימת אנשי החזון בתחום החדשנות העולמית נמצא אחד ממנהיגי תעשיית ההיי-טק המובילים, אילון מוסק, מנכ"ל טסלה (Tesla). אחריו ניצבים בבטחה – טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple); ג'ק מא, מייסד ויו"ר ענקית המסחר המקוון עליבאבא (AliBabaa); לארי פייג', שייסד יחד עם סרגיי ברין את גוגל (Google) ומשמש כיום כמנכ"ל חברת האחזקות שלה, אלפבית (Alphabet) – וסונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל.

ארצות הברית מובילה בחברות החדשנות

הסקר דירג גם את החברות המובילות בהנהגת חדשנות ומצא כי גוגל היא המובילה הבלתי מעורערת.

ארצות הברית נותרת חזקה. חמש החברות הגדולות מבין שש החברות העולמיות המובילות את הטבלה הן אמריקניות, עם שווי שוק של למעלה מ-2.5 טריליון דולר.

חברות המבוססות בארצות הברית מובילות את האבולוציה של הטכנולוגיה עם השקעות גדולות בתחום הבינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים, וטכנולוגיות אחרות אשר להן השפעה רבה על הדרך שבה עסקים וצרכנים מנהלים אינטראקציה עם העולם.

גם הזינוק בסטארט-אפ בארצות הברית ממשיך לשגשג, כמו גם גיוס הכספים שעלה מ-35.2 מיליארד דולרים בשנת 2015 ל-41.6 מיליארדים בשנת 2016.

חדשנות טכנולוגית חלחלה לכל הענפים

KPMG סקר יותר מ-800 מנהיגי היי-טק עולמיים, החל מיזמים של חברות סטארט-אפ ועד למנהלי חברות פורצ'ן 500 (500 Fortune). הגורמים החשובים מבחינת חדשנות לפי אזור כללו את: הזמינות של כשרון, את הגישה לתשתית הטכנולוגיה, את היכולת להנהיג "אימוץ" מטעם הלקוח, את הגישה לבריתות ולשותפויות, הגישה להון, ותכניות הדרכה חינוכיות.

הדו"ח התמקד בעלייתן של 15 רכזות חדשנות עם מערכות אקולוגיות של חממות, מאיצים והון סיכון, לצד תמריצים ממשלתיים ברחבי העולם.

"התפשטות התפתחות החדשנות הטכנולוגית מנועת על ידי גידול במערכות האקולוגיות, מכיון שחדשנות טכנולוגית חלחלה לכל הענפים", נכתב בדו"ח. "הטכנולוגיה ממשיכה לאפשר עלייה חסרת תקדים ביצירתיות ברחבי העולם, וזאת בכדי לפתור בעיות עסקיות ולפתח שווקים חדשים בדרכים שלא נחשבו אפשריות מעולם".

אדום עולה – סין מתקדמת להובלת עולם הטכנולוגיה

אבל יותר מכל על פי תוצאות הסקר ניכר כי סין נמצאת במגמת עלייה. כשמדובר בערים מובילות היי-טק עתידיות, שאנגחאי קיבלה 26% מהקולות, לעומת 21% שבהם זכתה בייג'ינג. לפני שנה דורגה שאנגחאי רק ב-17%, כך שמדובר בנסיקה אמיתית ומבטיחה. גם ניו יורק עלתה השנה וקיבלה 23% מהקולות, לעומת 19% בסקר אשתקד. טוקיו זכתה ב-21%.

"בשעה שהחידושים הטכנולוגיים מתפתחים, סין מנצחת את ארצות הברית ככוח מוביל. מבין המובילות בתחום ההיי-טק העולמי המצוינות בסקר חדשנות הטכנולוגיה של KPMG, ארצות הברית וסין הן מוקדי הטכנולוגיה הדומיננטיים בעולם, ולהן הפוטנציאל הגדול ביותר לפתח פריצות דרך של טכנולוגיות משבשות שתהיה להן השפעה גלובלית", נכתב בדו"ח.

"הנראות החזקה של שתי המגה-סמכויות האלו עומדת יחסית בקנה אחד עם סקרים קודמים של KPMG, למרות שהסקר של השנה משקף עלייה קלה בעבור סין – 25% לעומת 23% בשנה הקודמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים