שלושה סיטרואן, שני פיז'ו, אחד מערכת BI בבקשה
חברי פורום IBI מבית אנשים ומחשבים היו אורחי קבוצת לובינסקי ● שמעונה נוה, מנמ''רית הקבוצה תיארה כיצד מערכת ה-BI שהוטמעה עשתה סדר והביאה לאמת ארגונית אחת
"היו לנו ארבע מערכות BI שונות, שהניבו לנו נתונים שונים וסותרים בחלקם. הטמעת מערכת ה-BI בקבוצה עשתה לנו סדר בבלגן ויצרה אמת ארגונית אחת", כך אמרה שמעונה נוה, מנמ"רית קבוצת לובינסקי.
נוה דיברה אתמול (ב'), במסגרת סיור מקצועי של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, שנערך במשרדי החברה בראשון לציון.
היא ציינה כי הקבוצה היא יבואנית של סיטרואן (Citroen), DS, פיז'ו (Peugeot), ו-MG. החברה החלה את דרכה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, אז מייסד החברה, דוד לובינסקי ז"ל החל בייבוא מכוניות לארץ. עובדת היות הקבוצה פרטית, אמרה נוה, "משנה את תפיסת ניהול הסיכונים". בשנת 2016 עברה החברה למשכנה הנוכחי מבני ברק. הקבוצה מונה שש חברות, 700 עובדים, לה 250 מוסכים ובמערכות המידע יש 30 עובדים.
"שוק כלי הרכב חווה גידול מדהים", אמרה נוה, "ב-2016 נמכרו יותר מ-300 אלף מכוניות חדשות, והשנה צפויה מכירה של 350 אלף". לובינסקי, אמרה נוה, "היא יבואן המכוניות הגדל ביותר בהיקף המכירות בשנתיים האחרונות".
"נדרשה מערכת BI משמעותית כדי שהמנהל יראה את כל הקבוצה", אמרה נוה. "נדרש היה לחבר איי מידע ומידע שנצבר, ושהמידע יהא אמין ומסייע עסקית". היא סיפרה כי בעבר, בישיבות הנהלה מנהלי היחידות השונות היו נשאלים אותה שאלה – ומספקים תשובות שונות, "כל אחד ניהל את העולם הקטן שלו, עם האמת שלו. העבר התאפיין בריבוי מערכות, שימוש באקסלים, מידע אישי ותאימות חלקית שלו. נדרשה שפה אחת אחידה עם אמת ארגונית אחת".
בשל כך, אמרה, הוחלט לבטל ארבע מערכות BI שהיו קיימות בקבוצה, ולהטמיע מערכת של QlikView, פרויקט אותו ערכו QlikView ישראל מקבוצת חילן ומטריקס BI. בעקבות הפרויקט, אמרה נוה, "יש לנו מידע, יש הגדרות עסקיות חד-חד ערכיות. השנה וב-2018 מערכת ה-BI תהיה זו שתשפיע על ההחלטות העסקיות, כי נדחוף מידע אנליטי".
מערכת ה-BI שהוטמעה, אמרה נוה, "מקושרת למערכות IT אחרות בחברה, לרבות CRM של Salesforce, כי נדרש לקבל ולשלוח מידע אמין ואיכותי בזמן אמת. שוק כלי הרכב הוא מאוד תחרותי וה-IT מסייע במכירות".
"המטרה היא שהמידע יהיה בכף ידם של העובדים המנהלים", סיכמה נוה. "אנו מנתקים אותם מהחוטים ועוברים למובייל. הגענו למצב בו הביקוש לנתונים מושכלים גדל על ההיצע – אנו 'אכזריים' לארגון, אבל מביאים תוצרים. הצפנו את הארגון, שהיה עיוור – במידע. אם אתה 'מאתגר' את הנתונים ו'נלחם' עימם – שם תמצא את הכסף האבוד. 'הכרחנו' את המערכות התפעוליות לסדר את הנתונים, שינינו תהליכים עסקיים – לטובת אחידות הנתונים".
אחידות במידע
גל לייבוביץ', מנהל תחום BI, קבוצת לובינסקי, תיאר את פרויקט ההטמעה. לדבריו, "היה ריבוי של כלי BI, אך הם עבדו במקביל. ה-BI לא היה מתוחכם אלא של דו"חות, היו דיווחים לא אחידים – וזה היה המניע לפרויקט. הוחלט על כלי BI אחד, שיענה לכל צורכי הניתוח של הארגון. זאת, במטרה להגיע לאחידות המידע וליכולת גבוהה לקבלת החלטות עסקיות בכל מקום ובכל זמן".
לייבוביץ' ציין כי "החלטנו שאנו מורידים מערכת BI מדי רבעון. כל הגזירות וכל הלוגיקה היא במערכת BI של קליק, 'הרגנו' את מחסן הנתונים. בחרנו בקליק בשל סביבת פיתוח אחת, המציעה פתרון מקצה לקצה, עם דגש על חוויית משתמש, יכולת להפצת דו"חות, עבודה בעולם המובייל, ו-BI בשירות עצמי".
הוא סיכם באומרו כי "קיבלנו תמיכה מההנהלה, וזה חשוב. מקורות המידע מגיעים מכלל מערכות הארגון. כיום האנליסטים לא צריכים ללקט מידע – אלא מקבלים ומנתחים אותו".
יוסי מזרחי, סמנכ"ל שירות חלפים בקבוצה, אמר כי "אני נותן שירות ללקוח, לאו דווקא כשיש לו תקלה. המערכת מספקת לי כמנהל נוף אדיר, עם קבלה של כל נתון שניתן לחשוב עליו. בעבר היינו מקבלים דו"חות אחרי חודשים, היום אני מקבל אותם אחרי שלוש דקות, זה משפר לי את מהירות התגובה ונותן לי אפשרות להיות פרואקטיבי".
אבי לוין, מנכ"ל לובינסקי טרייד, זרוע השיווק ומכירה של ליסינג, אמר כי "נדרשה מערכת BI כי אני פועל בסביבה תחרותית, בה המחיר הוא זה שמדבר. צריך להיות כל היום עם יד על הדופק: המערכת נותנת יכולת לנתח נתונים בזמן אמת, כדי שלא נתעורר עם מלאים שאינם נדרשים, כדי שנאתר בזמן אמת צווארי בקבוק, ונוכל לתכנן באופן נכון את פעילות השיווק והמכירות, כשהכל בשליטה".
תגובות
(0)