AMD סיפקה הצצה ראשונה למעבד הגרפי החדש שלה – Vega

מדובר במעבד עבור שחקני מחשב שמחפשים אחר כרטיסים עתירי ביצועים התומכים ברזולוציות גבוהות במיוחד ובטכנולוגיות הגרפיות המתקדמות ביותר ● הכרטיסים שיהיו מבוססים על השבב הזה יכונו Radeon RX Vega

AMD

AMD, שרק לאחרונה השיקה את מעבדי ה-Ryzen החדשים שלה, סיפקה השבוע גם הצצה אמיתית ראשונה אל המעבד הגרפי החדש שלה שייקרא, באופן רשמי, Vega.

מדובר במעבד גרפי שמכוון לשימוש בכרטיסי הרמה הגבוהה ביותר, עבור שחקני מחשב שמחפשים אחר כרטיסים עתירי ביצועים התומכים ברזולוציות גבוהות במיוחד ובטכנולוגיות הגרפיות המתקדמות ביותר. הכרטיסים שיהיו מבוססים על השבב הזה יכונו Radeon RX Vega.

ראג'ה קודורי, מנהל חטיבת Radeon ב-AMD לא חשף את הפרטים הטכניים המלאים של השבבים החדשים, אך הציג כמה מהתכונות שלהם. כך לדוגמה, הוא סיפר שהשבב כולל בקר זיכרון מטמון בפס רחב שמאפשר להגדיל את קצב הצגת הפריימים לשנייה הממוצע ב-50% ואת הקצב המינימלי ב-100% עבור משחקים שמופעלים בזיכרון מוגבל.

ביצועים גבוהים יותר מהיריבה

תכונה אחרת שמכונה TressFX, מתייחסת להתנהגות של השבב ככלי עזר למעבד הראשי בשיטת GPGPU, הרותמת לטובת חישובים מתמטיים את כוח העיבוד של השבב כשהוא לא משמש לצורך הצגת משחקים.

לפי ההדגמות שקודורי הציג, כוח המחשוב של השבב החדש כמעט כפול מהדור הקודם של השבבים הגרפיים של AMD. כמו כן הוצג שיתוף הפעולה עם מפיצת המשחקים Bethesda שהמפתחות שלה שיתפו פעולה עם AMD כדי הציע תמיכה ב-Vulkan שמבוסס על טכנולוגיית ה-Mantle של AMD עצמה שהפכה לקוד פתוח שמהווה חלופה ל-DirectX 12 של מיקרוסופט (Microsoft) המשולב ב-Windows 10.

כרטיסי תצוגה המבוססים על השבב Vega יספקו את העוצמה לה זקוקים השרתים שיעמדו בבסיס של שירות המשחקים LiquidSky. שירות זה יתחרה ב-GeForce Now של Nvidia בהזרמת משחקי PC מהענן לכל מחשב PC ולכל התקן אנדרואיד. לטענת AMD היא תציע ביצועים גבוהים יותר מיריבתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים