אפל תובעת את נוקיה על גניבת פטנטים

בתביעה האשימה אפל את נוקיה בגניבת טכנולוגיות לעיבוד אותות בזמן אמת, ועידות קוליות, תצוגה גרפית, חיסכון בחשמל ותחומים נוספים ● אפל מבקשת מהשופט להורות לנוקיה לשלם לה פיצויים בסכום שלא צוין ולהוציא צו שיאסור על נוקיה להוסיף ולהשתמש בטכנולוגיות האמורות ● באוקטובר הגישה נוקיה תביעה כנגד אפל, בטענה שהפרה 10 פטנטים שלה לטכנולוגיות סלולריות שיושמו במכשירי iPhone

אפל (Apple) הגישה בסוף השבוע (ו') תביעה נגדית כנגד נוקיה (Nokia), בטענה שיצרנית הטלפונים מפינלנד הפרה את זכויותיה ב-13 פטנטים. "חברות אחרות מתחרות בנו באמצעות פיתוח טכנולוגיות משלהן, ולא גונבות מאיתנו", מסר היועץ המשפטי הראשי של אפל, ברוס סואל.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי של דלאוור האשימה אפל את נוקיה בגניבת טכנולוגיות לעיבוד אותות בזמן אמת, ועידות קוליות, תצוגה גרפית, חיסכון בחשמל ותחומים נוספים. "נוקיה נזקקה לגישה לקניין הרוחני שלנו כדי להעתיק טכנולוגיות מוגנות בפטנט וליישמן", על פי כתב התביעה. "נוקיה בחרה להעתיק את מכשירי iPhone ובעיקר את התכנון של ממשק המשתמש הפופולארי".

על המכשירים שבתכנונם יש משום הפרת זכויות בפטנט, על פי אפל, נמנים נוקיה E71 (טלפון חכם שנמכר בארה"ב בכ-250 דולרים), כל מכשירי נוקיה שכוללים מצלמה מובנית וכל המכשירים שמבוססים על פלטפורמות S60 או Symbian. אפל מבקשת מהשופט להורות לנוקיה לשלם לה פיצויים בסכום שלא צוין ולהוציא צו שיאסור על נוקיה להוסיף ולהשתמש בטכנולוגיות האמורות במוצריה.

בחודש אוקטובר הגישה נוקיה תביעה כנגד אפל, בטענה שהפרה 10 פטנטים שלה לטכנולוגיות סלולריות שיושמו במכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים