גוגל מכרה את יחידת הלוויינים שלה לחברת הדמיה

לנוכח רצון שמביעה ענקית החיפוש להתמקד בעסקי הליבה ובחוזקות שלה, היא מכרה את טרה בלה, שרכשה לפני כשלוש שנים בתמורה לכחצי מיליארד דולר ● עלות העסקה הנוכחית לא פורסמה

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

בסוף השבוע הודיעו ענקית הטכנולוגיה גוגל (Google) וחברת הסטארט-אפ פלאנט (Planet) מסן פרנסיסקו על עסקה שנרקמת ביניהן, שבמסגרתה תרכוש חברת הדמיית כדור הארץ את עסק הלווינים הקטן של גוגל המכונה טרה בלה (Terra Bella) ואשר כולל את הלווין Sky Sat. העסקה, אשר עלותה לא פורסמה, כוללת גם חוזה רב-שנתי שמחייב את הענקית ממאונטיין וויו לרכוש נתוני הדמייה מפלאנט.

טרה בלה – שנודעה בעבר בשם Skybox Imaging ושנרכשה על ידי גוגל בשנת 2014 בתמורה לכ-500 מיליון דולרים – נחשבה כשנרכשה כעסקה שתסייע לגוגל לשפר את ההדמיה הלוויינית של המפות הדיגיטליות שלה, ושבסופו של דבר תוכל גם לעזור לשפר ולספק גישה לאינטרנט ברחבי העולם.

אלא שכעת משנה הענקית כיוון ומחליטה ככל הנראה לדבוק בתחומים שבהם היא שולטת בבטחה, ועל כן היא מוכרת את עסק הלוויינים למומחית בתחום.

88 לוויינים חדשים לחלל

פלאנט נוסדה בשנת 2010 והיא עוסקת בבניית לווינים קטנים ומפעילה מערך שנועד להתבוננות על כדור הארץ. ממש החודש מתכננת החברה לשלח אל החלל על טיל הודי, 88 לוויינים קטנים חדשים.

בהודעה שפרסמה פלאנט בבלוג שלה נכתב כי הרכישה תאפשר לגוון את הנתונים הזמינים של החברה ו"להיות מסוגלת לספק שירות ללקוחות ושווקים חדשים". החברה אמרה ש"מספר משמעותי" מעובדי טרה בלה יצטרפו אל פלאנט לאחר סגירת העסקה, אבל לא חשפה את מספרם.

"כשחשבנו על חברה ששותפה לתשוקה ולחוזק של טרה בלה בתחום הדמיית לווין בתדירות גבוהה, פלאנט  הייתה בית טבעי", אמרה ג'ן פיצפטריק, סגנית נשיא מוצר והנדסה בגוגל בהצהרה. "אנו נרגשים לראות מה יקרה עם טרה בלה, ומצפים להיות לקוח לטווח ארוך".

העסקה עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים ולתנאי סגירה מקובלים, הליך ששתי החברות צופות שיכול לארוך כחודשיים עד שלושה חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים