הג'ובים החמים בענף

מדוע הודיעה פרטנר על חילופי סמנכ"לים חמישה חודשים בטרם המאורע? ● מי מועמד לרשת את רונית רובין בוויזה כ.א.ל, כשזו תיכנס לתפקידו של גדי גילאון בפרטנר? ● ומה קורה עם מנכ"ל ל-EMC ישראל? ● כיסאות מוזיקליים או מקרים בודדים?

ההודעה שפרסמה פרטנר ביום ב' השבוע, על מינויה של רונית רובין לסמנכ"ל מערכות המידע של החברה במקומו של גדי גילאון, הפתיעה רבים בענף. מאחר ורובין תיכנס לתפקידה רק במרץ, יש לתהות מה בער לפרטנר לפרסם את ההודעה כבר עתה. הסיבה לכך זהה לזו שהביאה את פרטנר לחשוף את פרישתו של גילאון: התקשורת. הידיעה על פרישתו הצפויה של סמנכ"ל מערכות המידע של פרטנר פורסמה לראשונה באנשים ומחשבים. בעקבות פנייתנו לדוברות החברה, נאלצה פרטנר לשחרר הודעה רשמית בנושא, חודשים בטרם הפרישה בפועל של גילאון. מרגע פרסום הידיעה, החל מרוץ בין מנמ"רים רבים אל התפקיד הנכסף.

גם ב-ויזה כ.א.ל הופתעו ודאי מהמהלך של פרטנר. בסביבת החברה יודעים לומר בשקט, כי מי שאחראים על הפרסום בטרם עת היו דווקא בעלי הבית של ויזה כ.א.ל – מועצת המנהלים של בנק דיסקונט. לגורמים בפרטנר הגיעו שמועות, לפיהן מדיסקונט דלף המידע על זהות המחליפה של גילאון, ועל כן פרטנר נאלצה למהר ולפרסם הידיעה באופן רשמי, לפני שהעיתונות תהיה הראשונה לבשר על כך לעובדים.

האם מעבר מחברת כרטיסי אשראי לחברת סלולר הוא קידום? תלוי את מי שואלים. מצד אחד, יגידו רבים, כי מדובר בהחלט בקידום מכובד, אולם גורמים מהצד השני, יטענו, כי בניגוד לחברת אשראי – בה המנמ"ר אחראי גם על התפעול, בחברת תקשורת האחריות הזו חלה על ההנדסה, ואת העובדה הזו צריך לקחת בחשבון כל מי שיתמודד על התפקיד.

בהתייחסות ספציפית לוויזה כ.א.ל, יצטרכו המועמדים לקחת בחשבון עובדה נוספת: החברה היתה בעיצומו של פרויקט שאפתני להחלפת מערכות הליבה שלה לפלטפורמת פיוז'ן (Fusion) של אורקל (Oracle), שפיתוחה טרם הושלם. המשמעות מבחינת ויזה כ.א.ל היא קריטית, והעיכוב ודאי לא עשה את רונית רובין מאושרת.

שינויים גם בדיסקונט

רשימת אנשי המקצוע שרואים עצמם מועמדים לתפקיד מגוונת למדי. כך, למשל, מועמד ראוי לתפקיד עשוי להיות מנמ"ר בנק ירושלים, סא"ל (מיל') יורם אלדר, שמכהן בתפקיד כבר שלוש שנים. סביר להניח שלא יתנגד להתקדם לתפקיד בחברת אשראי מכובדת. גם זאב פטר, מנהל אגף מערכות המידע בבנק דיסקונט, שהודיע על פרישתו בחודש מרץ הקרוב, עשוי להיות גם הוא מועמד ראוי, ולו רק בשל הניסיון שצבר בחברת כרטיסי האשראי אלפא-קארד, שהוקמה בזמנו כמיזם משותף של לאומי ודיסקונט. הסיבה לפרישתו של פטר היא השינויים הארגוניים שנערכו באגף ה-IT בבנק – שינויים שהובילו לביטול תפקידו ופיצולו בין מנהלים אחרים.

האם המרוץ לוויזה ולפרטנר מהווה סנונית ראשונה בדרך לסבב כיסאות מוזיקליים בענף? ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, סבור שלא. "מדובר בשינוים נקודתיים שנבעו ממה שקרה בוויזה כ.א.ל עם פרויקט ה-IT והמשרה שהתפנתה בפרטנר", הוא אומר. לדבריו, משיחות עם מנמ"רים שקיים באחרונה, עולה תמונה מעודדת: הנהלות שחררו תקציבים ל-IT, המנמ"רים מרוצים, כי הם יכולים להניע פרויקטים ואין סיבה ממשית לעזוב את כסא המנמ"ר, מלבד קידום, כמובן.

המרוץ לכסא המנכ"לות

ולא רק באגף ה-IT התפנו כסאות באחרונה. שתיים מחברות המיחשוב הבינלאומיות הפועלות בישראל מחפשות בימים אלה מנכ"לים חדשים. EMC, כזכור, חיפשה מנכ"ל במקומו של משה בראונר. מחליפו, איל קופיט, עשה בחברה פרק קצר ונאלץ לפרוש, לאחר שהושעה עקב החשיפה על עברו הפלילי. את המושכות תפס יוסי פיקל הוותיק, שהפך גם לחבר בוועדה לאיתור מנכ"ל חדש. בינתיים, אנו שומעים כי יש חיים אחרי EMC: אותו משה בראונר, כך אומרות השמועות, עומד להתמנות בקרוב לתפקיד בכיר ב-HP ישראל. הפרטים – עדיין לא לפרסום. גם קופיט עצמו, כך למדנו בשבוע שעבר, לא יושב בחיבוק ידיים, והג'וב הבא שלו צפוי להיות הרחק באדמת אפריקה, שם בילה כמה שנים טובות בעבר מטעם נט-אפ (NetApp).

ב-HP-EDS, מסתבר, יש מישרת ניהול נוספת שפתוחה. בעקבות המיזוג, פרש כזכור גלעד רבינוביץ' – שהיה מנכ"ל EDS ישראל, ואת תפקידו מילא עד לא מכבר עמוס אילון – המנהל הזמני של חטיבת HP Enterprise Services. תקופת כהונתו של אילון הסתיימה, וכעת מחפשים ב-HP מועמדים למנהל חטיבת השירותים הארגוניים, שתתבסס על הסניף הישראלי של EDS. התפקיד אינו פתוח למועמדים חיצוניים, אלא מוגבל אך ורק לבעלי תפקידים מתוך HP עצמה. סביר להניח שעמוס אילון רואה עצמו מועמד טבעי לתפקיד.

השורה התחתונה: שנת 2009 תסתיים בקרוב, כאשר מספר תפקידים בכירים באגפי IT ובהנהלות בכירות ממתינים למועמדים ראויים. מי יזכה בתפקידים הנחשקים? נחיה ונראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים