Facebook Stories: תוספת חדשה לפייסבוק ש-"הושאלה" מסנאפצ'ט

הרשת החברתית הדומיננטית מתכוונת להכניס לחייכם, או יותר למקם מעל אוסף החדשות שלכם, תכונה בשם Facebook Stories ● לחלק ממשתמשי הפייס היא תהיה מוכרת במיוחד - הם משתמשים בה כבר ברשת אחרת

עוד פיצ'ר של פייסבוק. צילום: BigStock

כולם גונבים מסנאפצ'ט (Snapchat) את קונספט הסיפורים (Stories) שלה. זה התחיל עם אינסטגרם (Instagram), שהציבה גרסה משלה של הסיפורים המשובטים מסנאפצ'ט בפיד שלה, ועכשיו פייסבוק (Facebook), שללא הרבה בושה, עושה את אותו הדבר בדיוק.

ה-Facebook Stories הושקו כספתח החל מאתמול (ד') באירלנד הן ב-iOS והן באנדרואיד, כשהתכניות הן להכניס אותם גם למדינות נוספות בחודשים הקרובים.

עיגולים עם תמונת החברים מעל אוסף החדשות

התכונה, למי שלא מכיר, מאפשרת למשתמשים לשתף תמונות וקטעי וידאו שנעלמים כעבור 24 שעות בלבד. הטיזרים לפרסומים מופיעים בעיגולים קטנים מעל הפיד, שבהם מככבות תמונות החברים שלכם. אלו אמורים למשוך אתכם לסיפורים שהם פרסמו.

החברה סיפרה ל-TechCrunch מהן הסיבות לבחירתה לשבט תכונה מוכרת, כשהרשת החברתית הדומיננטית עמוסה בלאו הכי בשלל גירויים ואפשרויות: "פייסבוק הייתה כבר מזה זמן רב המקום לשתף [פרסומים] עם חברים ובני משפחה, אבל הדרך שבה אנשים משתפים משתנה באופנים משמעותיים. האופן שבו אנשים משתפים כיום שונה מלפני חמש שנים או אפילו מלפני שנתיים – היא הרבה יותר ויזואלית, עם הרבה יותר תמונות וקטעי וידאו מאי-פעם. אנחנו רוצים לעשות את שיתוף התמונות ההבעתי והיצירתי למהיר ומהנה יותר בעבור האנשים, עם מי שהם רוצים, מתי שהם רוצים".

רוצה לגדול עוד ולבלוע את סנאפצ'ט?

לעובדה שהרשת החברתית של אינסטגרם זינקה ל-150 מיליון משתמשים מדי יום ב-5 החודשים האחרונים, רק באמצעות הוספת פורמט זהה, יש בוודאי קשר לבחירה של פייסבוק בתכונה הפופולרית. הרשת של צוקרברג בנתה תכונת סיפורים שנקראה Quick Updates ושאותה בדקה ביולי, אולם באוגוסט היא החליטה שלא להפעיל אותה. ההצלחה עם הסיפורים באינסטגרם שינתה את דעתה ככל הנראה ודחפה גם אותה להצטרף לחגיגת הסיפורים הכללית.

זה נכון שהענקית יכולה ככל הנראה להיאחז בבסיס המשתמשים האיתן שלה, אבל פלישה של פייסבוק אל מלחמת ה-Stories עשויה אפילו להגדיל אותה ולמשוך את הרשת עוד קדימה, כמו גם למנוע מסנאפצ'ט מלגדול עוד, במיוחד ברמה בינלאומית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים