אופרה תפתח מנוע ג'אווה סקריפט מהיר פי 2.5

ההודעה על הפיתוח נחשפה באחרונה בפוסט בבלוג הרשמי של מפתחי ליבת הדפדפן ● על פי הבלוג, החברה ממקדת את פיתוח מנוע הג'אווה סקריפט החדש בשלושה תחומים עיקריים: שפת מכונה, חילול קוד ברמת שפת המכונה וסיווג אוטומטי של אובייקטים המופעלים במהלך הריצה ● האם הטכנולוגיה החדשה תרים את הדפדפן, שתופס רק 0.7% מהשוק?

קבוצת הפיתוח של דפדפן האינטרנט אופרה עובדת בימים אלה על מנוע ג'אווה סקריפט חדש, שאמור להיות המהיר ביותר בתחום – כך נחשף באחרונה בפוסט בבלוג הרשמי של מפתחי ליבת הדפדפן. המנוע החדש, המכונה Carakan (מבטאים שראקן – שם נרדף לשפת בני האי האינדונזי ג'אווה) אמור להיות מהיר יותר עד פי 2.5 ממנוע הג'אווה סקריפט הנוכחי, שמשולב בגרסה 10 של הדפדפן, ומכונה Futhark (פותארק, האלף הבית הרומי). עם השקתו הראשונה שלו באופן ציבורי בעבר, נחשב מנוע זה כמנוע הג'אווה סקריפט המהיר ביותר מכולם, כך שמנוע השראקן אמור לחולל מהפכה שלמה בתחום. על פי החברה, ייתכן שעד לסיום הפיתוח הוא יוכל להיות מהיר אף יותר.

החברה מסרה, כי מדובר מבחינתה בשינוי גישה. "המנוע הקודם פותח במטרה למזער את חותמת הקוד ואת השימוש בזיכרון במקום להשיג מהירות ביצוע מרבית. באופן מסורתי, זו תמיד הייתה הפשרה הנכונה לגבי פלטפורמות רבות שבהן הדפדפן אופרה פועל. הווב מהווה סביבה שמשתנה כל הזמן, והיישומים המתקדמים של מחר ידרשו ביצוע ECMAScript מהיר יותר, כך שהפעם החלטנו לקחת על עצמנו את האתגר ולפתח את המנוע המהיר ביותר בשוק", נכתב בפוסט המפתחים.

החברה ממקדת את פיתוח מנוע הג'אווה סקריפט החדש בשלושה תחומים עיקריים: שפת מכונה המבוססת על אוגרים במטרה להקטין ככל האפשר את מספר ההוראות לביצוע; חילול קוד ברמת שפת המכונה, כששוב – המטרה היא להקטין את גודל הקוד או התקורה שלו, וכך לאפשר לבצע אותו מהר יותר בכל הרצה; וכן סיווג אוטומטי של אובייקטים המופעלים במהלך הריצה במטרה לאסוף נתונים שונים בזמן פעולתו, לטובת הרצות דומות בעתיד.

אף על פי שהטכנולוגיה שמושקעת בדפדפן נחשבת למוערכת למדי בתחום, האופרה אינו מצליח להתרומם ולתפוס נתח שוק אמיתי. בינואר הגיע נתח השוק שלו ל-0.7% מהשוק בלבד – פחות אפילו מהכרום של גוגל. עם זאת, ההכרזה על מנוע הג'אווה סקריפט החדש, שהעבודה עליו מתנהלת כבר מזה מספר חודשים, מראה שהחברה רוצה לנצל את המצב בו מתנהלת מלחמת דפדפנים חדשה כדי לנסות אולי לשפר את השימושיות בדפדפן מתוצרתה.

כזכור, מיקרוסופט הפיצה לאחרונה גרסת RC1 לאינטרנט אקספלורר 8, גוגל הפיצה גרסת סקירה לגרסה השנייה של כרום, ואילו מוזילה משהה את גרסה 3.1 של פיירפוקס בגלל בעיות במנוע הג'אווה סקריפט החדש, שאמור להוות את הבסיס לדפדפן בגרסתו החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים