באג ב-iOS מופץ בקרב משתמשים כבדיחה – רק כזאת שגורמת למכשיר לשבות

ה"בדיחה" מופיעה על המסך כשרשרת של טקסט וציורי אימוג'י והיא גורמת לקריסת ה-iPhone או ה-iPad ברמות שונות ● במקרים מסוימים המכשיר ננעל לחלוטין ויש צורך באתחול מלא, ובמקרים אחרים מאתחל את עצמו לבד

גם ההאקרים מסתגלים למגיפה. אילוסטרציה: BigStock

זהירות, בדיחה עצובה: באג במערכת ההפעלה האפל'ית – iOS מופץ בקרב בעלי iPhone ו-iPad כבדיחה, אבל הבדיחה הזאת גורמת למכשיר לשבות.

ה"בדיחה" מופיעה על המסך כשרשרת של טקסט וציורי אימוג'י, ויש לה שתי גרסאות: שרשרת טקסט אחת כוללת אימוג'י של דגל לבן מתנפנף, אפס, קשת צבעים ועוד תו חבוי, שנקרא בורר השתנות (variation selector), שאפשר להעתיקו לתוך הודעה שנשלחת ב-iMassage למישהו – כל אחד. בגרסה השנייה יש אותה שרשרת של תווים, אך היא מוטמעת בתוך קובץ איש קשר, שאפשר לשתף אותו ב-iMassage עם כל אחד מאנשי הקשר של המשתמש.

שתי הגרסאות גורמות לקריסת ה-iPhone או ה-iPad ברמות שונות, אף על פי ששרשרת הטקסט שנשלחת בהודעת iMassage רגילה משפיעה רק על מכשירי iPhone ו-iPad עם מערכת ההפעלה iOS 10.1 ופחות. לפי בדיקה שערך הגרדיאן (Guardian), שיתוף של כרטיס "ממולכד" של איש קשר משפיע על כל הגרסאות של iOS 10, כולל גרסת 10.2האחרונה.

הבאג דווח לראשונה על ידי משתמש יוטיוב (YouTube) בשם EverythingApplePro, שיש לו מוניטין של דיווחים על תעלולי השבתה של מכשירי iPhone.

מפתח iOS צרפתי בשם וינסנט דהמור, הטוען כי הוא זה שגילה את הבאג, מעריך שהבעיה נוצרת בגלל הדרך שבה אפל מטפלת בגורם ההשתנות וציורי האימוג'י הסמוכים לו. לדבריו, "בורר ההשתנות 16 גורם במקרה זה להורות למכשיר לחבר שני תווים שמצדי הבורר לציור אימוג'י, וכך מופיעים על המכשיר ציורי הדגל וקשת הצבעים. לדעתי, מה שקורה הוא שהמכשיר מנסה להפוך את תו הדגל ואת תו האפס, שאין לו ציור אימוג'י, מה שלא ניתן לבצע, ולכן המכשיר נתקע.

משתמשים שחוו את ה"בדיחה" הזאת דיווחו על קריסת מכשיר ה-iPhone או ה-iPad בתוך זמן קצר לאחר שקיבלו את הודעת ה-iMassage או הכרטיס של איש הקשר – במקרים מסוימים המכשיר ננעל לחלוטין והיה צורך באתחול מלא, ובמקרים אחרים המכשיר ננעל, אבל אתחל את עצמו לבד.

משתמשים שרוצים להימנע מהתופעה צריכים למחוק את שיחות ה-iMassage, שאולי יש בהן אימוג'י "ממולכד". משתמשים אחרים דיווחו על נעילה חוזרת ונשנית בצורה שהם לא יכולים אפילו למחוק את השיחות ב-iMassage. יש כאלה שדיווחו כי קיבלו או שלחו הודעות חדשות באמצעות Siri עוד לפני שהצליחו לפתוח את שירות iMassage כדי לנקות את השיחות.

אפל לא הגיבה לבקשות המדיה לתגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים