Spot Option הטמיעה אחסון של קמינריו בפרויקט רחב היקף

"לו הייתי צריך לרכוש אחסון מסורתי עם פלאש - הייתי משלם פי שלושה", אמר ליאוניד רבינוביץ', מנהל ה-IT של Spot Option ● "הביצועים מצוינים וגם הארכיטקטורה, אבל התועלת העיקרית בפרויקט - בפשטות הניהול"

ליאוניד רבינוביץ', מנהל ה-IT של Spot Option. צילום: ניב קנטור

Spot Option הטמיעה מערכות אחסון של קמינריו (Kaminario). הפרויקט נערך בכמה שלבים, החל באמצע 2015, והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נחשף, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים. את הפרויקט הציג ליאוניד רבינוביץ', מנהל ה-IT של Spot Option.

רבינוביץ' דיבר בכנס The New Age of Storage, שדן בטכנולוגית פלאש (Flash). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

Spot Option, אמר רבינוביץ', היא חברה הפועלת בתחום הפינטק, ומספקת פלטפורמה למסחר בורסאי. כיוון ששער הדולר מתעדכן כ-10 פעמים בשעה, הסביר, כמו גם עשרות ומאות נתונים אחרים משתנים כל העת – הרי שנדרשת מערכת המתעדכנת ומפיצה את הנתונים במהירות.

שירות ללקוחות בכל העולם

הפלטפורמה, ציין רבינוביץ', "עובדת סביב השעון ופועלת גם בשעות בהן אין מסחר, לטובת מסחר המבוצע במקומות אחרים בעולם, או מסחר הנעשה בסופי השבוע. לדבריו, "החברה גלובלית – אנו מספקים שירות ללקוחות בכל העולם".

בטרם הוטמעו מערכות קמינריו, אמר רבינוביץ', "היה לנו מבנה אחסון סטנדרטי, עם מערכות ברישוי מסורתי. בשל קצב עדכון הנתונים המהיר, הגענו למצב בו הפלטפורמה לא זזה, והתקשינו לספק את המידע לעשרות אלפי הלקוחות במהירות ובעדכניות הנדרשת. הביצועים לא היו טובים מספיק, ולא הצלחנו לכתוב ולקרוא בו זמנית".

תמיכה בזמן אמת ובעברית

בנוסף, ציין, "גם מערכות ה-BI שלנו לא זזו. לא יכולנו לעשות סנאפ-שוטים באמצע היום ועוד בעיות נוספות. הבנו שאנו נדרשים לאחסון אחר: רצינו פתרון שהוא שריד לחלוטין-  אבל לא ברמת הדיסק כי אם ברמת המערכת. לא רצינו להיות במצב בו מערך האחסון יקרוס. רצינו מינימום זמן של נפילות, עם השהייה מועטה, וזאת לצד תמיכה בזמן אמת, ובעברית – ולא מהודו".

הבחירה בקמינריו, אמר רבינוביץ', "הביאה לכך שיש לנו פתרון אחסון עם השהייה של 1 מילי-שניה – גם כאשר כלל המערכות עובדות במלוא התפוקה. קיבלנו רציפות תפעולית של מערכות ה-IT. יש לנו תמיכה במערכות IT בסביבות השונות. יש לנו יכולת לבצע פעולות שונות תוך כדי העבודה – בלא שהדבר ישפיע על הביצועים. המערכת שבנינו מאפשרת לנו לגדול באופן גמיש ומהיר, עם שכפול של הנתונים בצורה פשוטה".

"לו הייתי צריך לרכוש אחסון מסורתי עם פלאש – הייתי משלם פי שלושה", סיכם רבינוביץ'. "ההטמעה של המערכות הללו הניבה חיסכון של כמיליון דולר בתוך חצי שנה, הן בהיבט משאבי כוח האדם והן בעלויות של המערכות. אין יותר עיכובים של שרתי הגיבוי. הביצועים מצוינים, כמו גם הארכיטקטורה, אבל בסופו של דבר – התועלת העיקרית בפרויקט נובעת מהפשטות שבה אני יכול לנהל את כל מערך האחסון שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים