מנכ"ל Nvidia הכריז ב-CES על "מחשב על" לרכב

"מהירות מחשוב משפיעה על זמן התגובה", כך אמר ג'ן-סון הואנג באירוע הפתיחה של התערוכה ● כמו כן הכין את הקהל לפיתוח משותף עם אאודי של "המכונית בעלת התבונה המלאכותית המתקדמת בעולם", בשנת 2020

מנכ"ל Nvidia, ג'ן-סון הואנג, במסגרת פאנל ב-CES. צילום: יח"צ

Nvidia ידועה כמפתחת מעבדים גרפיים (GPU), אבל המעבדים הללו לא רק מאפשרים לשחק משחקי מחשב מהירים ומשוכללים יותר, אלא גם משמשים במחשבי-על לצד מעבדים מרכזיים, כמאיצים לעיבוד מקבילי.

מנכ"ל Nvidia, ג'ן-סון הואנג, היה הדובר הראשי באירוע הפתיחה של תערוכת CES – תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם, המתקיימת בימים אלה בלאס וגאס. לדבריו, "אחת הסיבות לזינוק המהיר ביכולות של מערכות התבונה המלאכותית, היא החיבור בינה לבין מעבדים גרפיים באינספור מרכזי מחשוב ברחבי העולם שמסוגלים לעבד את הררי הנתונים שמגיעים ממכשירי הקצה – האינטרנט של הדברים".

התבונה המלאכותית המתקדמת ביותר

הואנג אמר כי יש תחום אחד שבו הענן חשוב, אך לא מספיק ולכן צריך להביא את היכולות האלה אליו – תחום הרכב. "כשמדובר במחשב הנוהג ברכב אוטונומי, כל שיפור בעיבוד הוא חשוב כי הוא מתבטא בסופו של דבר בזמן התגובה".

אאודי (Audi) ו-Nvidia עמלות בימים אלה על פיתוח מכונית אוטונומית ברמה 4 (שמשמעותה, מכונית שיכולה להסתדר לבד, אך עדיין נדרש נהג שיוכל להשתלט על המכונית במקרה חירום). "אנו מפתחים ביחד את המכונית בעלת התבונה המלאכותית המתקדמת ביותר, עד שנת 2020".

לפלטפורמה החדשה קוראים Drive והיא תשתמש בתבונה מלאכותית וברשתות נוירונים כדי שהמכונית תוכל לנהוג בעצמה. Nvidia הציגה אותה במכונית ניסויית שנסעה בכבישי קליפורניה בדצמבר 2016.

אמזון של משחקי המחשב

דרגה 4 היא הדרגה הראשונה שבה מכונית תוכל להיחשב כאוטונומית לחלוטין. דרגה זו תוכננה לבצע את כל פונקציות הנהיגה הקריטיות לבטיחות הנסיעה ולנטר את תנאי הכביש במהלך כל הנסיעה.

בתערוכה הציגו שתי החברות רכב 4X4 מדגם Q7, שלדברי הואנג למד לנהוג בתוך ארבעה ימים, בזכות האינטלגנציה המלאכותית המוטמעת בה. עוד קודם לכן, במהלך החודשים הקרובים, תציג אאודי את A8 – המכונית הראשונה בדרגת אוטונומיות 3, כלומר היא תהיה אוטונומית רק בחלק מהדרך וחלק מהזמן.

עוד הציג  הואנג תוכנית של Nvidia להפוך ל"אמזון (Amazon) של משחקי המחשב", כאשר "החברה תקים מרכזי מחשוב-על ברחבי העולם ובמקום לקנות קונסולת משחק, יוכל כל אחד ממחשבו האישי להיכנס לענן ולשחק משחקים באותה איכות, ולשלם על זמן המשחק במקום לרכוש אותו".

הכרזה נוספת היא על חתימת הסכם בין Nvidia לאמזון ונטפליקס (Netflix) כדי שהללו יספקו תכני 4K-HDR ללקוחות טלוויזיית האנדרואיד של החברה, שגם היא מסוגלת לטפל בשידורים באיכות כזו הדורשים יכולת עיבוד גבוהה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים