אורקל תשמיע את טיעוניה בנוגע לרכישת סאן בפני האיחוד האירופי

כזכור, הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד מעכבת מזה כמה חודשים את השלמתה של עסקת הענק ● על הדוברים שישמיעו טיעונים בזכות העסקה נמנים איבן מוגלן, מארגון Software Freedom Law Center, נציגים ממשרד המשפטים האמריקני ונציגים מארגון המשתמשים של אורקל

אורקל (Oracle) תשמיע ביום ה' את טיעוניה בפני הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, ותבקש לאשר לה את השלמת העסקה לרכישת סאן (Sun), בשווי של 5.6 מיליארד דולרים. על הדוברים שישמיעו טיעונים בזכות העסקה נמנים איבן מוגלן, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת קולומביה ומנהל בארגון Software Freedom Law Center; נציגים ממשרד המשפטים האמריקני; ונציגים מארגון המשתמשים של אורקל.

במקביל נמסר, כי תקופת כהונתה של הממונה הנוכחית על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי, נילי קרוס, תסתיים בינואר הקרוב, בתום חמש שנים, והיא תמונה לתפקיד אחר. את קרוס יחליף חואקין אלמוניה, שר לשעבר בממשלת ספרד בתקופת שלטונה של המפלגה הסוציאליסטית, בשנות השמונים והתשעים. על פי כתבה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) תמך אלמוניה בתקופה האחרונה במדיניות של "יציבות פיננסית", ובניגוד לקרוס, לא קרא להטיל סנקציות על הבנקים שכשלו וחולצו על ידי הממשלה.

עם זאת, גם בתפקידה החדש תוכל קרוס להשפיע על ההתפתחויות. היא תמונה למשרת סגנית נשיא האיחוד האירופי, כך על פי הודעה שפורסמה בשלושים בנובמבר. לא מכבר טסה נשיאת אורקל, צפרא כץ, לבריסל, ונועדה עם קרוס, אך לא הושגה הסכמה בפגישה זו.

תמיכתו של פרופסור מוגלן חשובה מאוד לחיזוק עמדתה של אורקל. במכתב ששלח ב- 19 בנובמבר לרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי הוא טען, כי עצם בעלותה של אורקל על MySQL "אינה בבחינת איום על משמעותי על התחרות". מוגלן הודה, כי נתבקש להביע את עמדתו על ידי היועצים המשפטיים של אורקל אך הדגיש, כי לא קיבל תשלום תמורתה. אורקל נמנית על התורמים לארגון Software Freedom Law Center. לוול סטריט ג'ורנל אמר מוגלן, כי גם מייסד MySQL, מייקל "מונטי" ווידניוס, אשר מתנגד לעסקה, נמנה על התורמים לארגון.

קרוס מתחה ביקורת על העסקה, שלדעתה תפגע בתחרות משום שמסד הנתונים הפופולרי ביותר בעל הקוד החופשי יגיע לידיה של אורקל, שהיא הספקית הגדולה ביותר של מסדי נתונים קנייניים. כדי להשלים את העסקה, אמרה קרוס, יהיה על אורקל למצוא דרך שתבטיח את המשך הפיתוח של MySQL – אפילו אם מסד הנתונים בעל הקוד החופשי יתחרה במוצרי הדגל של אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים